Francia lakáj elegáns, bordó formaruhában
Szöveges ítélet
A C4P részéről eddig csak a kényeztetés jutott ki nekem. Korábbi autóimhoz képest minden szempontból finomabb géppel van dolgom és ezt a benyomást csak kismértékben torzítja, hogy azok alsó-középkategóriások voltak. Véleményem objektivitását az is segíti, hogy mostanában gyakran nyílik alkalmam utazni egy új MB E 280 4wd illetve egy Ford Mondeo Kombi MK3 2,0 TDCi (130 LE) szgk-val. A MB természetesen másik dimenzió a felszereltségét, motorját és a menetdinamikát tekintve, de a kényelem szempontjából már összevethető a két modell és a C4p az első két vastag, öblös fotelje ugyanazt az utazási élményt nyújtja, mint a MB. Sőt, a német gépet kifejezetten szűknek érzem a fejtér tekintetében, de ez persze nem róható fel neki, hiszen egy buszlimuzinból egy limóba ülök át. A C4p tágas és világos utasterét már egy fokkal finomabbnak érzem a Fordéhoz képest, ahol mintha egy sötét barlangban ülnék. A c4p dízel motorja nagyon jól húz, a Fordé persze jobban, de ez a különbség számomra nem tűnik olyan jelentősnek a két autó használata során (általában hegyes-völgyes tájon, országúti viszonyok között autózva), hogy emiatt legközelebb ilyen Fordot vegyek.
A C4P erősségei:
- Igencsak pakolható - igaz, rá is érvényes a családosok alaptörvénye: nincs a világon olyan autó, amelynek elég nagy lenne a csomagtere. De ha felkerül a tetőre a Thule doboz, akkor átmenetileg ez a törvény is megdől.
- Gyakran utazunk vele hosszú útra (kb. 9 óra) két kisgyermekkel és jelentem: a belső variálhatóság, a tágasság, valamint a sok tárolózseb (+ a hátsó lábtérben a talp alatti üregek) miatt kiváló családi szállítójármű. A hátsó ajtók ablakkeretéből előhúzható napvédő rolóért pedig homlokon csókolnám a kitalálót.
- Nagyon jól néz ki, vonalai dinamizmust sugallnak. Behemót termetét sikerült elengás övvonalakkal alaposan "elgombolni".
- Az 1,6 HDI motor dinamikus és gazdaságos közlekedést tesz lehetővé városban és országúton egyaránt. Autópályán (nem magyarországi) 170-ig gyorsul, majd mintha leszabályozna a motor: nem gyorsul tovább. Épp tegnap mentünk egy egész napot megrakodva, országúton, autópályán vegyesen 6,5-ös átlagfogyasztással.
- Kanyarban nem dülöngél, csak dől. Mivel magasan ülök, ezért elér hozzám a centrifugális erő suttogása, hogy meddig feszíthetem a húrt, így még nem borultam fel az Egérúton. Ja, oldalszélre nem érzékeny.
- Az első szélvédő hatalmas, minden ezzel járó előnyt kiélvezek (nappal szembe inkább napszemüvegben autózom, hogy ne kelljen lehajtogatni a napellenzőt) - csak követ ne kapjak rá...
A C4P gyenge pontjai bő egy év használat után:
- A világos velúszerű üléshuzat hátul kidörzsölődött a gyerekülésektől. Szerintem nem lenne szabad neki, de ebben nem tudtam megegyezni a dílerrel, aki persze nem ettől bunkó.
- Az elülső oldalablakok már kissé leengedett állapotban is zörrenésre hajlamosak, mert olyan kevés támaszt kapnak az ablakkereteketől.
- A hátsó ajtó gázrugói mintha veszítettek volna frissességükből, ezt nem tudom, inkább csak érzem.
- Egyszer menetközben a műszerfal digitális kijelzői elvesztették a kapcsolatot a valós világgal. Az utamba került szerviz udvarán a motort leállítottam, majd beindítottam és a hiba megszűnt, mielőtt a szervizes odaért volna az autóhoz. Azóta se fordult elő ilyesmi, de a kibicelő rokonság máris bólogatott: igen, lám, ez egy franciaautó.
- Papíron olyan egyszerű a fényszóró izzó cseréje, hogy hangosan felkacagtam: ennyi lenne csak? Hát nem, de ez maradjon a C4P tulajok titka.
Összegzésképpen: ha két év múlva is hasonló elégedettséggel számolhatok be együttműködésünkről, akkor ismét C4P-t veszek.
Hibalista
- Nem romlott el rajta semmi
Ide hordtam szervizbe
külföld, szakszerviz - szerviz korrekt, a főnök azonban bunkó, de ez legyen az én harcom
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Meriva | Következő autója? | Ha tényleg beválik, ismét ezt |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
