Feleségem annyira imádta, amennyire én útáltam
Szöveges ítélet
Alkalmi áron vettük, elsőre jó döntésnek tűnt... Korábbi évekből csak a -80-as -90-es évek olasz autógyárainak összeszerelő brigádjairól alakult ki az a véleményem, hogy nem kellet volna erőltetniük ezt a szakmát. Német megbízhatósági teszteken megdöbbentő módon jól szereplő xsara picassók és a C4 picassók elaltatták bennem azt a természetes gyanakvást, ami megvolt az olasz kocsik miatt minden autóval szemben. A címben megjelölt kocsi exclusive felszereltségén túl még annyi extrával kápráztatott el minket, hogy komolyan le voltunk nyűgözve. Kétségtelen, hogy nagyon lehet szeretni, amikor tökéletesen működik. Az, hogy lehetne finomabb a hátsó futómű rossz út-érzékenysége, meg ilyenek, minket nem érdekelt. Nagyon szép a kocsi, elférünk benne, átlátunk a többiek fölött, kényelmes, biztonságos, jól megy, keveset eszik, csendes, a zene csodásan szól benne, tudja az mp3-at, meg mindent amit kell. A kocsiba zsúfolt innovatív technológia a használtautó.hu oldalán elhelyezett tárolókapacitásának felső határát súrolja (azt is felülről:)).
De mégis! Azt kell mondanom, hogy a kocsival simán meg lehetne csinálni egy Holdrasszállást, de amikor olyan szövevényes hibajelzéseket olvasok a műszerfalon, hogy a hajam megy el tőle, akkor már a mosolyom nem annyira őszinte. Hogy a technológia kiforratlan, vagy a gyártástechnológia hulladék, nem tudtam eldönteni. Mint ahogy a szakszervíz szerelői is csak a fejüket vakarták egy-egy furcsa hiba esetén. Minden esetben az én pénztárcám bánta a kísérletezést... Összességét tekintve a kocsira költendő szervízköltség pont a duplája volt, mint amennyit üzemanyagra kellett költeni a 2 év és 50 000 km alatt (érdemes számolni...). Szerintem ez sok.
A feleségem sajnálta nagyon, hogy megváltunk tőle, én meg hálát adtam az égieknek. Most egy olasz kocsink van ismét. Imádom! Tudom, hogy bármikor elromolhat (még nem csinált ilyet a másfél év alatt), de van egy szerelő ismerősöm, aki egy Fiat szervízben születhetett szerintem, ereiben 5w40-es Selénia olaj kering, mindíg tudja, hogy a tünetek milyen hibát takarnak és nem utolsó sorban szerényen számol. (céges autónkat vele szevízeltetjük).
Óriási a különbség. Ugyanaz a főtengely holtponti jeladó a citroennél 300 000-embe és 3 hónapba került, egy Ducatómba ugyanez 11 000 Ft-ba és 2 órába.
Lehet, hogy csak én fogtam ki egy fosul összeszerelt űrhajót, de az is lehet, hogy a szervíz (ott kezdődtek a hibák)képességei nem tudták követni a franciák tehnolozsi-ját.
Az értékelésnél a SZERETTE? kérdésre éppezért megosztott a véleményem: imádtam azokban a ritka időpillanatokban, amikor jó volt, de éppen úgy utáltam, amikor csipogva kezdte kiírni a műszerfalra, hogy FAULTY...
Nem lesz többé francia kocsim. Ez biztos!!!!!!!!!!!!!
Hibalista
- kézifék software (!!!) vezérlő computer, lámpamozgató computer, eltört a nívópálca tartó cső (!!!) kilyukadt a légrugó, főtengely holtponti jeladó, klímakondenz-víz elvezető eltömődött, ablakemelő kapcsoló, EGR szelep, mindkét első ülésben elromlott a fűtés, lámpamosó zárlatos lett, a tempomat néha leoldott magától menet közben, az egyik porlasztócsúcs tömítése átégett, turbólevegő keverőszelepes egység elromlott, egy-két tömítésnél folydogált az olaj stb. stb. stb. (már nem emlékszem mindre)
Ide hordtam szervizbe
Szakszerviz egyik megyeszékhelyünkön...
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | wagonR 1,3 gc full extra hibátlan makulátlan isten | Következő autója? | Stilo 1,4 sporting 6 speed sok extrával |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
