Családi "drágaság"
Szöveges ítélet
Előnyök: Kényelmes családi autó, jó sok mindent lehet bele pakolni, rengeteg apró figyelmesség van (az Exclusive) belterében, például hátsó megvilágított asztalka, éjszakai hangulatvilágítás. Olcsón vettem.
Hátrányok: A hátsó futóműve nagyon rosszul hangolt, keresztbordákon nagyot üt, a gyári 17-es kereket itthon sürgősen el kell felejteni, érdemes egy szép 16-os kerékszettre cserélni, vagy ha az van az autón, akkor nagyon örülni neki :)
A jó kanyarodási tulajdonságok érdekében a keresztstabilizátorok nagyon erősek, sajnos túlságosan is, ha az egyik oldalsó kerekek valami buckára mennek, a magas építés miatt olyat dob az utasokon oldalra, hogy belefájdul az oldalad.
Az 1.6-os dízel jól viszi, 150-ig egész dinamikus, de sajnos a fogyasztása a nagy kaszni miatt magas, nekem 7,35 átlag volt városban, országúton, autópályán kb egyforma eloszlásban úgy, hogy mindig a megengedett sebesség+10km/h-ra állított tempomattal használtam.
Úgy gondolom a Xsara Picasso jó híre miatt sokan megvették, de ehhez sokkal többe kerül minden, még a kis hibákon is túltettem volna magam, mert igazából 3 év alatt két alkalommal kellett pár napra szervizben hagyni két rejtélyes eset kivizsgálására, de az alkatrész árak miatt úgy döntöttem, kell valami olcsóbban fenntartható autó. Lehet, hogy az volt a baj, hogy mindent megcsináltattam rajta, még eladás előtt egy teljes üzemanyagrendszer szétszerelést-tisztítást is. Csak egy példa: egy középkategóriás Semperit téli gumiszett a 16-os téli felnire 140.000 Ft volt. Erre az autóra szerintem Magyarországon nincs a családoknak pénze. Mi cégben használtuk, tehát pénzt kerestünk vele, de mivel akkor is a nyereséget csappolta, igazából fájt. Az utódja, egy benzines C4 5 ajtós lett, amit szerettem a Picassoban is, az megvan benne, amit meg utáltam, azok közül sok szerencsére hiányzik. Anyagilag azért érdemes végiggondolni, hogy nálunk kb. 100000 km alatt elfogyasztott kb 3M Ft gázolajat, és rendkívüli szervizre elment 400.000 Ft. A benzinessel ugyanezt beletankoltuk volna, de ha ugyanott tartunk akkor meg kellemesebb egy rezgésmentes benzines, szóval az autót alapvetően ajánlom, de keressenek 2.0 benzinest belőle, az lehet az igazi és mérjék fel reálisan, hogy egy 200.000 forintos javítás mekkora gond otthon a családnak. Ha megoldható, de fáj, akkor ne ilyet vegyenek.
Ráadásul én legalább felerészt prémium dízelt tankoltam 15000 km-enkénti olajcserével, így elkerült a részecskeszűrő, turbo, nagynyomású rendszer javítás.
Hibalista
- Kopó-fogyó alketrészeket megvételkor kicseréltem (kettőstömegű, kuplung, vezérműszett is) - Ami ezen kívül hiba volt vele, az 200000 km körül a két hátsó légrugó ereszteni kezdett, 50e körül van darabja illetve a két első kerékcsapágyat kellett cserélni. - Volt egy elektromos csatlakozó beázás, és egy nyomásszenzor csatlakozó hiba, mindekettőnek a javítása jó sok időbe és pénzbe került.
Ide hordtam szervizbe
Novoth Tibor: jó szerelő, de annyira sok a munkája, hogy a javítás bruttó ideje simán lehet egy hónap is. (Nettóban meg mondjuk 5 óra)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 107000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 102000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 207 | Következő autója? | C4 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
