Buborék...nem Picasso
Szöveges ítélet
Amikor a Grandot megláttuk tavaly a baba-mama expón, elhatároztam, hogy nekünk ilyen lesz. Aztán rájöttünk, nem kell Grand, a kicsi is elég.
Két hete vettük át. Imádjuk, mindhárman, meg rajtunk kívül az egész család. Mi Buboréknak hívjuk, a lányunk Picassonak, meg "Nagy Kék Autónak". Még egyhetesen sem teljesen hittem el, hogy ez a miénk.
Tivoli kék és az Exclusive felszereltségen kívül panorámatetőt rendeltünk hozzá. Egy csoda, az első napokban tucatnyi képet készítettem róla.
A fogyasztás a computer szerint 7,4 ről indult, és most 5.9-nél jár. 1500 km után, nagyjából vegyes használatban. Sokan emlegetik a váltó rángatását; szerintem ez a váltó automatában akkor rángat, ha az ember nem képes odafigyelni vagy amikor még nem szokott hozzá. Az Astránk minden váltáskor jobban rángat, csak azt tudom, mikor következik. Ebben, amíg nem tudtam, kb az első 40 km-en, addig volt ilyen. Most már teljesen haverok vagyunk és nincs rángarás.
A manuálist is próbáltam, de nincs kedvem hozzá, amíg ilyen jól teszi a dolgát az automata. Tetszik, hogy szól, ha nem üresben akarom beindítani.
A motor szerintem tökéletesen elég. Aki aszfaltot akar szaggatni a gyerekeivel, az vegyen 2.0 l-est. Nincs rá szükség, ráadásul sokkal többe kerül, aminek a használati értéke nehezen igazolható. Eredetileg dillemáztam a Dynamique 2.0 és az 1.6 HDi Exclusive között, de végül, szerintem az 1.6 HDi tökéletesen bebizonyítja, hogy egy megfelelő nyomatékkal rendelkező autóból inkább a jobban felszerelt változatot érdemes választani. Az évek során a felszereltséget fogja élvezni az ember, meg a kis kütyüket, praktikusságot, nem pedig azt, hogy hány Nm présel bele az ülésbe. Ez utóbbi gyerekeknél könnyen összehoz egy hányást, ami meg kárpitos munkához vezethet. :o)
Egyébként rendesen húz minden fokozatban és ha ésszel nyomja az ember, bármilyen előzésnél partner a motor és a váltó együttese.
A motortér kultúráltan elrendezett és az izzókat is ki lehet cserélni, ha kell. Ennyi idő alatt erre nem volt szükség, de később nem lesz baj, ha nem kell az assisstance-ot hívni emiatt.
Bár nem teszik kötelezővé, én szeretnék egy olajcserét 3-5000 km között.
A belső egy csoda. Én világos Alcantara-t kértem. Eddig nagyon vigyázunk rá és nincs is semmi baja. Szerintem lehet tisztítani is, ha épp szükség van rá, a kisebb kenődések egy pillanat alatt kijöttek, nyom nélkül.
A műszerfal nekem teljesen rendben van. A rögzített közepű kormány nekem egyáltalán nem igényelt megszokást. Teljesen jó, hogy nem tolakodik az arcomba egy műszerfal, tele apróbetűs francokkal. Ott van az jó messze, de jól láthatóan középen, megmutatva mindent, ahogy kell.
Engem nem zavarm, ha valaki látja, mennyivel megyek a saját kilométerórám szerint. Egyébként a műszer szuperül látható minden fényviszony mellett, köszönhetően az automatikus fényerőszabályozásnak.
Meglepő, de a fényszóró-magasság állítás gombja nincs kivilágítva. Még nem jöttem rá, milyen logika alapján, de valójában nem gond.
A kezelőszervek jók és kézreállnak. A fényszóró kapcsolás működhetne kicsit rövidebb úton járó karral is, de ez sem olyan, amit ne tudnék megszokni. (A szembejövők néha azért biztos néznek, mi a francért nem kapcsolja le ez a bunkó időben. Mindegy, idővel gyorsul a kezem és nem lesz vele gond.)
Az automatic headlights szuper, amint beindul a motor, már világítok, nem feledkezek meg róla így soha. Kicsit furcsa is, mikor beindítom, hogy miért nem kell semmit kapcsolgatnom (így az Opel után).
A jobb oldali kar nekem rendben van. A szélvédőmoső kicsit mókásan, franciásan spriccel. Nem addig, amíg magam felé húzom a kart, hanem ameddig ő akarja. Ez ugyanígy van a hátsóval is. A törlés rendben van, viszont ez kicsit így nekem pocsékolás.
Zenész emberként a rádió nekem rendben van, teljesen jól hallható, különösen a sebességfüggő hangerőnek is köszönhetően. Mondjuk vicces, hogy csak most találtam meg a hangszín-állítási lehetőségeket, de nem baj, az alap beállítás egy kis loudness-szel volt eddig. Tökéletesen szólt.
A klímavezérlés szerintem teljesen el van találva. Miután elolvastam, tudom, mit kell csinálnom adott helyzetekben, a cucc meg teszi a dolgát.
A középső hűtött rekeszbe nem tudom, miért nincs világítás, de talán ez az egy dolog, amit beletetetnék, ha már minden világít, mint egy karácsonyfa. A kesztyűtartó az ellenben kicsit. Egy térkép nem férne bele, de használati sem igazán. Erre ott vannak a felsők. A mai ember fia meg használjon GPS-t, amivel néha lehet, hogy eltéved ugyanúgy, mint térképpel vagy anélkül, de ez megint csak nem gáz, mert ezzel a kocsival még eltévedni is élvezet, olyan jó benne ülni. A hangulatvilágítás szépséges.
A kocsiba tetettem egy Parrot MKi9200-as kihangosítót. Ajánlom mindenkinek, aki USB boxon és bluetooth-on gondolkodik. Kb annyiba fog kerülni, mint a gyári, csak egy rakás hasznos funkcióval megspékelve. A kis papagállyal haverok lettünk hamar, mert az iPhone teljes mp3 gyűjteményét le tudom játszani bluetotth-on keresztül, majd amikor bejön egy hívás, szépen lehalkítja. Vezérelni egyszerű, ráadásul van 3.5-es jack, egy usb és egy iPhone töltő kábele is a kesztyűtartóba bevezetve.
A hátsó ülések szuperek, remekül variálhatóak. A kényelmi pozíció alváshoz is megfelelő, kényelmes hátradőlést biztosít. Lehet nézegetni a repcsiket a gyerekkel együtt a panoráma tetőn keresztül.
Az utastér halk. 130-as tempónál, 2750-es fordulaton megy a motor, ami belül kellemes durúzsolás, lehet mellette beszélgetni, halkan, de érthetően rádiózni, zenét hellgatni. Én sokat utazom vidékre, viszonylag hosszú utakon igen hálás leszek a szerény zajszintért, mert valójában nem fáradok úgy el.
A futómű zajok nem bántóak, sőt a macskakövön teljesen meglepő, mennyire kultúráltan dolgozik a szerkezet. A keresztirányú hepe-hupákat eléggé utálja, de egyébként melyik autó nem. A kanyarokat mesterien lehet vele venni. 205/60 R16-os Michelin Primacy-k vannak rajta most, mert már a télieket tetettem fel az átvételre. Eddig teljesen haverok vagyunk, bár szerintem túl keményre vannak beállítva. Ebből mondjuk az utastérben nem sok érződik. Az összeszerelést dicséri, hogy nem zireg-zörög eddig semmi. Bár ezen ki is lennék akadva ennyi idő után.
A csomagtartó nagy, tágas, van egy modubox is benne, amit már használtunk is. Szerintem ez is egy szuper kis apróság. A csomagtértálcát nagyon ajánlom mindenkinek. Megéri, hogy nem lesz csupa dzsuva a csomagtartó, amint valami piszkosabbat be kell rakni.
Két hét után úgy érzem, még közel sem tudok mindent róla. Egy csomó beállítást apránként olvastam el a könyvből. De így hosszabban tartó élvezetet okoz.
Később még majd bővítem ezt a leírást, mert ugye szervíztapasztalat még nincs, meg problémák sem voltak (remélem nem is nagyon lesznek).
Aki ilyenen gondolkodik, tutira nem fogja megbánni, mert egy igazi gumikerekes űrhejót vesz, ha valaki ilyet vesz.
Hibalista
- Eddig semmi. Így az fenntartási költségeket is 10-esre pontoztam. Majd meglátjuk.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra Classic II 1.4 | Következő autója? | Ezt még majd meglátjuk. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
