A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Picasso (2007-2012)

C4 Picasso Grand 1.6 HDI MCP6 Collection 

Az ítélet értékelése
5,0(8 db)

Az i-re felkerüljön a pont

Szöveges ítélet

Mindenekelőtt azzal kezdeném, hogy 2008 év elejétől kb. fél évig nézegettük (párommal) az autókat, mikor is eldöntöttük, hogy új autót fogunk venni. Általában meggondoltan, logikusan szoktunk dönteni (mérnöki véna). Így esett a választásunk minden paramétert nézve, a Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI MCP6 váltóval szerelt verziójára.

Az összes márkakereskedést végig jártuk, érdeklődtünk és szűkítettük a listát, hogy hol fogjuk megrendelni/megvenni. Néztük a hozzáállást/lékkört és az árakat/kedvezményeket.

Választásunk a Citroen Wendom-ra esett, ahol a megrendelés napján kiderült, hogy a kereskedőnk, átmegy a Citroen M5 Centerbe. Kicsit furcsálltuk és döntöttünk, hogy nem akartuk a köröket egy másik kereskedővel elkezdeni így az M5-ben rendeltük meg a kocsit, Aranysárga színben, MCP6 váltóval, 1.6HDI motorral, Collection felszereltségben, plusz több színű kijelzővel, tolatóradarral, behajtódó tükrökkel, hangulatvilágítás csomaggal, alufelni és tetősín kombinációval, ipod/iphone/mp3/usb autó rádióval, riasztóval, világos belsővel.

Meglepetésként a barátainktól kaptunk "első új autónk" felkiáltással egy egyedi rendszámot ajándékba. Így az ígérteknek megfelelően az egyedi rendszámmal (itt is megköszönném a Citroen-es ügyintézőnek a herce-húrca miatt) felruházva hagyhattuk el a szalont 2008.10.31-én 0km-sen.

Az autót szokni kellett. Nagyon kényelmes volt, imádtuk az első perctől kezdve. A váltót ha az ember jól használta a sokak által negatívumként felhozott "bólogatás" is kiküszöbölhető, pár ezer km megtétele után hiszen az ember rájön hogyan kell bánni a gázpedállal és tudja mikor fog váltani a váltó magától és mikor kell közbeavatkozni (előzések, fogyasztáscsökkentés).

A kocsi mindennapos használatban volt Budapesten átlag napi 100-150km-en. Hétvégente vidéki utakat jártunk vele, és évente kétszer/háromszor külföldre is eljutottunk általa.

Akár kinek mesélte az ember milyen kocsija van mindig ugyanaz a válasz fogadta hogy áhh francia? miért vetettek franciát. válasz egyszerű volt minden esetben: gyere ülj bele menj egy kört vele. És már is mindenki elhallgatott és csodálkozott hogy milyen nagy a szélvédő, milyen kényelmes az autó, hogy a kormánya egy helyben van és így a gombok mindig ugyanott vannak, hogy ennyi extra van benne, hogy hátul is van szellőző és napvédő rolók, áhhh és van hátul két ülés pluszban? úristen, és ez az 1,6-os motor (110LE) ennyi emberrel és csomaggal is megy könnyedén 140-et? Nagyon jó.

Hogy miért is írtam meg ezt? Azért mert már 3,5 éve olvasgattam ezeket az ítéleteket, és elhatároztam hogy én is fogok írni folyamatosan. Aztán idő szűke miatt nem sikerült, viszont ahhoz hogy ezt az autót letudjam most zárni, kell az i-re a pont.

Ugyanis 2011.12.01-jén éjjel 03:28 perckor betörték az üvegét és a házunk elöl ahol 3 évet és 31 napot parkolt eltulajdonították ismeretlen tettesek. Nem kívánom senkinek sem azt az ürességet és azt az érzést hogy egy maroknyi üvegszilánkja és sok-sok szép emléke maradjon az autójáról...

Próbáltam úgy nyugtatni magam hogy felidézek egy-egy rossz tulajdonságát, de nem jutott eszembe semmi. Szerettem volna visszakapni a kocsim, amibe nap mint nap beszálltam és hű társként ragaszkodtam. Mindig tiszta volt és csak márkaszervizben volt szervizelve 20e km-ként mert hosszútávra vettük az autót, nem szerettük volna lecserélni legalább 10 évig.

Mindaz mutatja hogy 7 személyes, az ülések mindegyike gyerekülés barát, körbe légzsákos, biztonságos autó, sípol ha valaki hátul kiövezi magát, sípol ha valaki elöl nem övezi be magát és szerencsére egyre hangosabban/idegesítőbben úgyhogy az olyanok is bekötötték mindig magukat a kocsiban, akik nem szokták.

Csomagtere óriási, minden alkalommal mikor az ember síelni ment vele vagy nyaralni az 5 ember végtelen cuccát be tudta tenni, hiszen n+1 hely mindig volt a kocsiban.

Az autóról csak áradozni tudnék és pont ezért, ha lezárul a rendőrségi nyomozás és a biztosító a kocsi töredékrészét kifizeti tovább lépünk. Nem tervezetten kell venni egy másik autót sajnos. Jelenleg ugyanilyen autót nézegetek és fogok venni (sajnos használtban), mert még így ennyi eltelt év után is ez az a kocsi ami formavilágra, felszereltségre, megbízhatóságra, költséghatékonyságra, kényelemre és még sorolhatnám ezrével az érveket a legmegfelelőbb egy családnak hosszútávon, mind városban, mind munkában, mind hosszú utazásokra.

Sajnos az M5 centerrel még az én nyugodt természetemmel sem tudtam egyről a kettőre jutni sokszor így átpártoltam vagy inkább visszapártoltam a sokkal barátságosabb Wendom-hoz ahol a kocsi az első szervizétől kezdve az utolsóig volt szervizelve. Mindig megvárhattam a kocsim, nézhettem mit csinálnak és hogyan, beszélgettek velem, és bátran kérdezhettem nem bunkóztak hanem elmagyarázták a dolgokat.

Természetesen a kocsiról köbméternyi fényképem van, és minden rangos kilométerkor a műszerfalat is megörökítettem.
A hibákról is van élményem nem fogom kihagyni. Előre leszögezem hogy egy olyan hiba sem volt ami bármilyen működésbeli vagy balesethez vezető dologról szólt volna.

hibák nem feltétlenül időrendben:
- átvételkor nem figyeltem és a vezető ülés hátulján egy kicsi 1cm-es vágás volt a szövetben, ezt garanciában cserélték miután szóltam hogy észleletem,
- jobb oldali tükör kicsit akadva nyílt ki meg csukódott be, garanciában cserélték a motorját,
- 40e km után azt vettem észre hogy a kalaptartón tócsa áll, a kocsi beázott valahol, majd kiderült hogy az antenna tömítése adta meg magát garanciában új antennát szereltek fel, valószínű a kézi mosatások következtében, mert a kocsi sose látott gépi autómosót,
- hülyéskedni kezdett az ablakemelő kapcsolója mert mindig más ablakot szakaszosan húzott fel garanciában cserélték a kapcsoló táblát de nem az volt a baja, hanem a kábelen lévő csatlakozó vég,
- az első lengés csillapítok és pálcák cseréje rendszeres művelet volt, bár ez nem a kocsi hanem inkább a Magyar utak hibája.
- tompított izzókat kb. 15e km-ként cserélni kellet, a többi közül csak a rendszámtábla világítás bal oldalán lévőt és a jobb fék lámpa izzót,
- tetősín műanyagból van, pontosan egy síelést élt túl épségben. szerintem kb. 5 kg-nál nem lehet több súlyt a tetőbokszba tenni mert a tetősín eltörik és zörögni fog, ki szerettük volna cseréltetni de mikor közölték hogy egy darab (nem pár) 54eHUF akkor maradt a ragasztós megoldás,

Észrevételek:

negatív:
- a hűtött kesztyűtartó működését nem értettem, nem lehet ki-be kapcsolni, nem lehet szabályozni és valójában nem is hűtött igazán,
- minden 20e km-es szervizén valamelyik fékbetét szettet cserélni kellett, 40e-nél elsőket, 60e-nél hátsókat, 80e elsőket+tárcsa, 100e-nél hátsókat.
- igazán lehetne a kocsiban egy fék elfogyás jelző kis elektronika, mert én már a tárcsába is belemarattam a betét elkopása miatt.
- hátsó tárcsát kompletten aggyal együtt lehet csak cserélni szerintem nagyon költséges.
- az esőszenzoros ablaktörlést szerintem mindenki felejtse el ebben a kocsiban szerintem az a leggyengébb elektronikai egység benne, sosem azt csinálja amit kéne,
- tolatóradart miért nem lehet a kocsi színére fényezve kérni ezt többször megkérdeztem, de nem tudják rá a választ úgyhogy minden ilyen kocsin fekete, ami nem kicsit elcsúnyítja a fényezett elemeket.
- sok nyomkodás után a digitális klímának az erősségszabályzó gombjai elkezdenek lekopni.
- miért nem lehet letiltani hogy a jobb oldali klímát ne birizgálhassa a jobb oldalon ülő, ha ez lehetséges lenne mint pl. a gyerekzár aktiválása akkor sok vitától megkönnyebbültem volna,
- a motorháztetőt mindig ejteni kell lecsukáshoz, mert behorpadhat és csúnya hullámos lesz ha lenyomjuk a jelnél automatikusan.

pozitív:
- a beépített elemlámpa zseniális ötlet, ezerszer mentett meg a gonosztól :)
- hátsó kalaptartó roló teljesen eltakar mindent a csomagtartóban, és akkor is nagyon jól lehet pozicionálni ha 7 ülés van nyitva.
- kerékőrt és egyéb szereléshez tartozó kelléket és kütyüt nagyon ötletesen a hátsó jobb oldali üléssor lábánál egy titkos rekeszbe lehetett
tenni, így mikor tele van az ember cuccal akkor is tud kereket cserélni és nem kell lebontani a fél autót és autópályán kipakolni az összes csomagot.
- az étkező asztalok és pohártartók nagyon jó kialakításúak benne, semmi nem borult ki belőle és jó alakjuk van belefér minden.
- az oldalsó nagy rekeszeket imádtuk utazásaink közben akár 2 literes üdítőket tudtunk beledugdosni az energia italok mellé.
- Hill asistant az egyik legjobb találmány, nem engedi a kocsit gurulni pár másodpercig ha emelkedőn állt vagy tolatás közben ha lejtőn áll az ember.
- tolatóradar kiválóan működik a kocsiban, néha be-besípolt, de be tudtam a szellemeknek :)
- aki a könyöktámaszt kitalálta és ezeket a komfortüléseket pluszban díjaznám.
- szerintem elég a 110 Lóerő mindenhez, ami szabályos, persze lóerőből sosem elég, de az ember nem ilyen autót vesz ha versenyezni akar, ez a kényelem komfort családi verziója.
- fogyasztás 5-7 között van, attól függően ki hogyan vezet, mennyire tudja szabályozni a váltót, klímát mennyire használja, illetve tél vagy nyár van.

Azonkívül hogy a kötelező szervizekre jártam vele és olajat,szűröket, féket cseréltek a kocsin semmi olyan baja nem volt ami gázos lett volna, és pontosan ezért nincs most kapaszkodóm vagy lelki megnyugvásom, hogy ellopták, mert nem tudom azt mondani hogy de jó, hogy elvitték, mert ez és ez volt vele a bajunk...hanem azt mondjuk hogy kérjük vissza, mert minden meg volt benne ami kellett (sőt) és nem volt semmi bajunk vele, megbízható hű társ volt.

Köszönöm annak aki képes volt végig olvasni és talán csak picit is átérezni. Aki szeretne ilyen kocsit venni bátran ajánlom, de ez szerintem kiderül a többi népítéletből is.

Remélem hamarosan újra egy ilyennel róhatóm az utakat addig is kölcsönautókkal elvagyok.

Az egyik oka az volt, hogy emellett az autó mellett döntöttünk, hogy kevés van/volt belőle (feltűnő színe van és egyedi rendszáma) és nem lopják, már tudom hogy tévedtünk hiszen más is tudja, hogy nagyon jó autó nem csak én/mi.

Maradok tisztelettel:
Majer

Hibalista

- jobb oldali tükör motorja - garancia - beázás antennánál - garancia - gyakori fék csere - 20-30e garnitúránként - tompított izzók gyakori kiégése - pár ezer forint - tetősín tört el terhelésre - 54eHUF / darab - ablakemelő motort vezérlő kábelek - garancia

Ide hordtam szervizbe

Citroen Wendom Pest (Bp., IX. ker Könyves K. krt. 22.)http://www.citroenwendom.hu

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Citroen M5 Center (1194 Budapest, André Citroën u. 1.)http://www.citroenm5center.hu

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 98000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Partner 1.9D Következő autója? C4 Grand Picasso
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Picasso 2007 (2007)

További ítéletek (44 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)