A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 Cactus (2014)

C4 Cactus Shine Edition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zsákba macska francia módra

Szöveges ítélet

Ott kezdeném hogy nem teljesen racionális döntés volt a típus választása. 2014-ben először életemben lehetőségem nyílt új autó vásárlására. Először egy C-Elysee 1.6HDI-t rendeltem meg a kiváló motor és a típusra jellemző nagyon kedvező ár-érték arány miatt. De mikor megláttuk a reklámját az akkor 9 éves kisfiammal, az éppen bevezetésre kerülő új modellnek, a C4 Cactus-nak akkor azonnal tudtam hogy ezt kell megvenni, mert sokkal izgalmasabb lesz a család számára mint a jóval hétköznapibb C-Elysee. Gyorsan felhívtam a Hoványt és szerencsére még tudták módosítani a rendelésem, így jöhetett a Cactus. Ez racionálisan nézve teljesen rossz döntés volt a másik autóval szemben, hiszen ez 25%.al drágább volt, a motorja pedig 1.6 HDI helyett 1.2 puretech 82LE volt három hengerrel. Kicsit aggódtam is amiatt hogy vajon elég lesz-e a teljesítménye. December közepére kaptuk meg az autót 3 hónap várakozás után, Szegeden másodikként. A kisfiam nagyon szerette és ez már nekem elég is volt hogy minden hátrányt megbocsássak neki.

Kezdem a pozitívumokkal a jellemzést. Nagyon könnyű autó, csupán kb 930kg. Emiatt 82LE-vel is teljesen jó volt a dinamikája kb 80-90km/h. A vezetési élménye nagyon jó, pontos a kormányzás, könnyű a parkolás, megfordulás. A fogyasztása is kiváló, simán 5L alatt tartható vegyes üzemben (város, országút). Nagyon ízlésesen tálalja a spórolást a beltérben és kívülről is. 2015-ben nagyon formabontó volt a megjelenése, ezért jobban megnézték az utcán az emberek mint ha drága sportkocsi lett volna (már ha ez pozitívum). Az airbump nagyon hasznos a megjelenésén túl az ajtórányitásoktól való védelemben. És talán az is pozitívum hogy ilyen autót nem lopnak a tolvajok, szóval nem kell emiatt aggódni.

Most jöjjenek a negatívumok. Nem értettem hogy miért volt olyan rohadtul drága a szervizelése, mikor mindenből alig kell bele valami. Csak egyben dönthető a hátsó ülése... nagyon vacak a gyári gumiszőnyeg, ami összevissza csúszkál. A részleteken nagyon kijönnek a spórolás jelei. Csak a példa kedvéért az ülés alatti szerkezetet egy egyszerűen lelógó filcdarab takarja igénytelenül, de tele van ilyen megoldásokkal. Utáltam hogy a klíma vezérlést rátették a központi kijelzőre és érintős volt a kezelése. A központi kijelző piszok lassú volt. Nagyon gyenge a hardver ami benne van. Utáltam hogy minden le volt spórolva benne, hogy nem tettek egy vacak kis beltéri lámpát a hátsó ülések fölé pl, de rengeteg más is ki volt spórolva belőle. Új korában is több alkalommal lefagyott és újraindult indítás után a központi kijelző. az 1.2-es motor nagyon pörög autópálya tempóban (a hangjából lehet csak tudni). Nincs fordulatszámmérő, nincs vízhőfok kijelző...

Összességében egy piszkosul lespórolt autó, ami nagyon szépen van csomagolva. Ügyesen elhiteti a vásárlóval hogy ez is ér annyit mint a konkurensek kínálatában szereplő azonos kategóriájú autók, de valójában ez nem igaz. 3 éves korában eladtam, mert féltem a megbízhatatlan elektronikától. Néhány hónap múlva hallottam hogy a vevőnél a klíma elromlott és 150 ezer forint a javítása a márkaszervizben. 24000km-er után... Az akkor 16 éves Mazdámban hibátlan volt a klíma 180000km-el...
Mostanában pedig látom hogy a Facebook csoportban a Cactus tulajok sorra javíttatják az ajtókat korrózió miatt, ami mint kiderült típusbetegsége ennek az autónak. Azt hiszem szégyellnie kellene a Citroen-nek hogy ilyen munkát adott ki a kezéből egy rendes munka áráért...

Hibalista

- Nálam semmi. Persze újonnan vásároltam és csak 24000 volt benne mikor eladtam.

Ide hordtam szervizbe

Hovány Szeged

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? A170 Következő autója? S-Cross 1.4
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 Cactus 2014 (2014)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)