Zsákba macska francia módra
Szöveges ítélet
Ott kezdeném hogy nem teljesen racionális döntés volt a típus választása. 2014-ben először életemben lehetőségem nyílt új autó vásárlására. Először egy C-Elysee 1.6HDI-t rendeltem meg a kiváló motor és a típusra jellemző nagyon kedvező ár-érték arány miatt. De mikor megláttuk a reklámját az akkor 9 éves kisfiammal, az éppen bevezetésre kerülő új modellnek, a C4 Cactus-nak akkor azonnal tudtam hogy ezt kell megvenni, mert sokkal izgalmasabb lesz a család számára mint a jóval hétköznapibb C-Elysee. Gyorsan felhívtam a Hoványt és szerencsére még tudták módosítani a rendelésem, így jöhetett a Cactus. Ez racionálisan nézve teljesen rossz döntés volt a másik autóval szemben, hiszen ez 25%.al drágább volt, a motorja pedig 1.6 HDI helyett 1.2 puretech 82LE volt három hengerrel. Kicsit aggódtam is amiatt hogy vajon elég lesz-e a teljesítménye. December közepére kaptuk meg az autót 3 hónap várakozás után, Szegeden másodikként. A kisfiam nagyon szerette és ez már nekem elég is volt hogy minden hátrányt megbocsássak neki.
Kezdem a pozitívumokkal a jellemzést. Nagyon könnyű autó, csupán kb 930kg. Emiatt 82LE-vel is teljesen jó volt a dinamikája kb 80-90km/h. A vezetési élménye nagyon jó, pontos a kormányzás, könnyű a parkolás, megfordulás. A fogyasztása is kiváló, simán 5L alatt tartható vegyes üzemben (város, országút). Nagyon ízlésesen tálalja a spórolást a beltérben és kívülről is. 2015-ben nagyon formabontó volt a megjelenése, ezért jobban megnézték az utcán az emberek mint ha drága sportkocsi lett volna (már ha ez pozitívum). Az airbump nagyon hasznos a megjelenésén túl az ajtórányitásoktól való védelemben. És talán az is pozitívum hogy ilyen autót nem lopnak a tolvajok, szóval nem kell emiatt aggódni.
Most jöjjenek a negatívumok. Nem értettem hogy miért volt olyan rohadtul drága a szervizelése, mikor mindenből alig kell bele valami. Csak egyben dönthető a hátsó ülése... nagyon vacak a gyári gumiszőnyeg, ami összevissza csúszkál. A részleteken nagyon kijönnek a spórolás jelei. Csak a példa kedvéért az ülés alatti szerkezetet egy egyszerűen lelógó filcdarab takarja igénytelenül, de tele van ilyen megoldásokkal. Utáltam hogy a klíma vezérlést rátették a központi kijelzőre és érintős volt a kezelése. A központi kijelző piszok lassú volt. Nagyon gyenge a hardver ami benne van. Utáltam hogy minden le volt spórolva benne, hogy nem tettek egy vacak kis beltéri lámpát a hátsó ülések fölé pl, de rengeteg más is ki volt spórolva belőle. Új korában is több alkalommal lefagyott és újraindult indítás után a központi kijelző. az 1.2-es motor nagyon pörög autópálya tempóban (a hangjából lehet csak tudni). Nincs fordulatszámmérő, nincs vízhőfok kijelző...
Összességében egy piszkosul lespórolt autó, ami nagyon szépen van csomagolva. Ügyesen elhiteti a vásárlóval hogy ez is ér annyit mint a konkurensek kínálatában szereplő azonos kategóriájú autók, de valójában ez nem igaz. 3 éves korában eladtam, mert féltem a megbízhatatlan elektronikától. Néhány hónap múlva hallottam hogy a vevőnél a klíma elromlott és 150 ezer forint a javítása a márkaszervizben. 24000km-er után... Az akkor 16 éves Mazdámban hibátlan volt a klíma 180000km-el...
Mostanában pedig látom hogy a Facebook csoportban a Cactus tulajok sorra javíttatják az ajtókat korrózió miatt, ami mint kiderült típusbetegsége ennek az autónak. Azt hiszem szégyellnie kellene a Citroen-nek hogy ilyen munkát adott ki a kezéből egy rendes munka áráért...
Hibalista
- Nálam semmi. Persze újonnan vásároltam és csak 24000 volt benne mikor eladtam.
Ide hordtam szervizbe
Hovány Szeged
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | A170 | Következő autója? | S-Cross 1.4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
