A minion
Szöveges ítélet
Ha azt mondanám, hogy ez a tökéletes autó, még magamnak se hinném el. Tehát inkább csak tök jó az én sajátos szempontjaim szerint:
1. legyen (majdnem) új, de ne kerüljön sokba (épp kihalt alólam szeretett youngtimerem, ami anyagilag is, lelkileg is megviselt)
2. legyen benne hely hátul két rohamosan növekvő kamasznak (ez egy kisautó nagy beltérrel)
3. fogyasszon keveset mindenből (viszonylag sokat megyek vele, főleg munkába, így nem mindegy)
4. legyen egyedi a kinézete (már amennyire egy tömegtermék lehet egyedi) nem akartam egy szürke tucatautót.
na hát ezeknek a feltételeknek azért túl sok autó nem felel meg, ugye?
Szóval a kocsival napi 100 km-t ingázom, elég sokat megyek városban és egy személlyel így 5,8-6,2 között fogyaszt. Sportosnak, dinamikusnak nem nevezném, de nem kínszenvedés. Ha sokat járnék autópályán, fullra pakolva, akkor biztos nem ezzel a motorral venném, arra ott a dízel. És tényleg, négy személlyel, teljes nyaralási cuccal autópálya az Alpokban vagy a Dinári hegységen át és bevérzik a szeme az emelkedőn, főleg ha még a klíma is megy.
Ez egy spórolós kocsi, már ami a részleteket illeti, de nekem a legtöbb dolog nem fáj. Nem érdekel, hogy nem lehet letekerni a hátsó ablakot, mert a gyerekekkel csak veszekedés van belőle, nem érdekel hogy nincs a tetőn kapaszkodó, mert sosem szoktuk használni. Nem érdekel, hogy jobb oldalt hiányzik egy szellőző, mert a csajom úgyis elzárná, mert zavarja a huzat. Az olcsó beltéri műanyag, ami nemsokára karcos lesz, az mondjuk zavarni fog. De az őrületbe igazán a központi tablet kerget. Eleve hülyeség, hogy mindent egy ilyen vacakról kelljen vezérelni, mert tök balesetveszélyes, hogy odanézés nélkül már a klímát se tudod állítani, de amitől falnak megyek az a zenelejátszó. USB-vel bluetooth-szal kapcsolódik iphonehoz, androidos cucchoz, bár néha nem megy elsőre. De azt, hogy egy lejátszóra nem tesznek lejátszás, megállítás gombot, azt hogy magyarázzák? Elfogyott a gyárban a pixel? Szóval telefonáláshoz lenémítja a zenét, aztán néha nem adja vissza és nem tudod rajta elindítani, csak ha kiveszed a telefont a zsebedből, kinyitod a zárat, kinyitod az Itunes-t és rányomsz a play-re. Miért? És most minden kis citroenbe ezt fogják tenni, hogy nekik még jobban megérje.
Amúgy a kocsi tök jó, ha nincsenek őrült elvárásaink. Megbízhatóan jön, megy, és jó ránézni, és mindig megtalálom a parkolóban, és egy vidám egyszerű, barátságos holmi. Mint egy 2CV modern felfogásban az idétlen retró dizájn helyett idétlen modern dizájnnal.
Hibalista
- Még semmi. Mondjuk szinte új, csak három éves, szóval ez elvileg nem akkora szám.
Ide hordtam szervizbe
AutoFort Hát semmi extra, a kötelezőket megcsinálták, de nem egy nagy szám.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | s80 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
