Szeretnivaló
Szöveges ítélet
Helló! Erre a citroen-re a úgy esett a választásunk, hogy előző autónk eladása után rengeteg márkát típust megnéztünk a skodától a hondáig (előző hondánk miatt). Mikor a citroen-hez betévedtünk és körbenéztünk elsőre nem fogott meg minket az új c3 egy majdnem alap modell volt kiállítva a szalonba. De mint a többi szalonba itt is anyaggyűjtésbe kezdtünk árakról és felszereltségekről érdeklődtünk. De mikor a kereskedő mondta, h áll az udvaron van egy szalonautó amit ki lehet próbálni rögtön beleegyeztünk, mikor először megláttuk az autót fehér színben, króm díszítéssel, sötétített üvegekkel, és a 16-os kerekeivel azonnal beleszerettünk. Beülve a hatalmas szélvédő újabb pozitív érzéseket adott majd késöbb végül ez mellett döntöttünk pedig az egész autóvásárlás honda párti volt, de elcsavarta a citroen a fejünket. Pedig a Honda Jazz is 1 fantasztikus autó kategóriája legnagyobb belterével "sőt" német középkategóriásokat is veri!! Fogyasztás tekintetében az egyetlen autó ami hozta azt a fogyasztást amit a gyár írt és aki többet mond az hazudik 5-6 l sose evett többet szóval nehéz volt nem a hondánál maradni de az újabb honda már nem tetszett nekünk annyira kinézetre se, főleg mikor megtudtunk h már azt is Kínában szerelik! E 2 dolog miatt távolodtunk el tőle.
Na szóval megvettük a kis C3 exclusive-ot, szalonban lévő tesztmodellt ami viszont 1 éves volt és 7000 km futott viszont megkaptuk egy alapabb 1.4 új citroen áráért.
Az autóról: Külső: gyönyörű, króm kipufogó vég kilincs 16-os kerekek stb.
járdázásnál óvakodni kell( mivel nem sok hely van a lökhárító alja és a föld között) nehogy az elejét odaverjük mert gondolom nem lenne olcsó!
Belső: szintén a francia eleganciát tükrözi, puha szép műanyagok ahogy a képen is látszik minőség érzetet ad. Az ülések oldaltartása jó, kényelmesek (hosszabb távon még nem volt tesztelve), az üvegtető miatt tökéletes a kilátás, hátsó lábtér szűkös azért nem egy Jazz de elférni ellehet fejtér meg van bőben, csomagtartó kategóriájában elfogadható viszont magasra kell emelni a csomagokat h berakhassuk, miénkbe a külön rendelhető hifi is benne volt mely a mélynyomónak köszönhetően mesésen szól. Klímája jó könnyedén lehűti az autó belsejét, de azért az embert városon kívüli előzésekkor rádöbbenti h mégis csak 1.4 es az autó és ilyenkor érdemes addig kikapcsolni a klímát.
Futómű: franciásan lágy, érdemes valahogy a rossz utakat elkerülni (ami azért Mo.-n nehéz), viszont kanyarokban stabil marad az autó lágysága ellenére (16-os kerekek is szerepet játszanak benne)
Motor: erős, dinamikus 90 le bőven elég még sportosnak is mondanám az 1.4-esek között. Nyomatéka is kielégítő.
Váltó: egyetlen gyengébb pontja a kocsinak, hosszú úton jár, vezetni kell az egyes fokozatokba, gyors váltásnál kattog is kicsit, de megszokva szép normálisan váltva elfogadható.Az 5. viszont elég rövidre sikerült (autópálya tempónál sokat pörög emiatt hangosabb a motor is) HONDA után írom kritikám szóval lehet h csak nem ebbe szoktunk bele.
Irányíthatóság: kormány nagyon könnyed kisujjal tekerhető, rövid fordulóköre van és nőknek nagy segítség a tolatóradar is (megjegyezném h mikre figyelnek a franciák első ablaktörlő működésénél ha berakjuk rükvercbe töröl egyet a hátsó ablaktörlő is)
Fogyasztás: nekünk fél, város fél országúttal 6.4 eszik de lehet h ez még lejjebb megy (mivel a motorban még nincs sok km-er h igazán bejáródjon) Jazz-hez képest több de erősebb is az autó + teljesítmény = + fogyasztás!!
Az utolsó pontban: a NEGATÍVUM! az autó 1 hónapos használata után hideg motornál kelepelő hangja lett, de üzem melegen abbahagyta. Gyárban mivel új motor ez az 1.4 VTI (BMW fejlesztették a franciák) nem sok tapasztalat volt azért No.-ból küldtek szakembert aki hangfelvételt készített a motorrol 1 hónapig állt a szervizben az autó sose tudtak semmit mondani (nem a Pásztor hibája hiányalkatrész volt MO. ebből az alkatrészből) és lusta volt a cég legyártani ilyet. Végül az "okosok" rájöttek h a Mini-ben is ilyen alkatrész van "Mivel BMW-vel fejlesztették erre előbb is gondolhattak volna @" végül jó lett az autó egy hónap után reméljük sose lesz vele semmi.
Tanúlság: Független márkától hogy melyik kocsi romlik el ha kifogonk egy rosszat abban cserélni kell alkatrészeket de ez lehet ugyan úgy egy hondában mint fiatban!
(hondánk 70 000-nél váltó hibás lett zúgott a váltó garancia után persze)
Hibalista
- Valami hideg indításnál működő szelepvezérlés (ma se tudjuk mi volt pontosan annak az alkatrésznek a neve) hideg motornál kolompolt a motor.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor Veresegyház
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jazz 1.2 LS/AC | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
