Béke poraira!
Szöveges ítélet
2016 augusztusában vásároltam meg a gépet a M5 Cirtoen szalonból, használtan 25040 km-el. Állításuk szerint az M5 szalon saját használatra dolgozójának kiadott gép volt.
Nagyon megtetszett a kifinomult forma, a nem hivalkodó, inkább elegáns megjelenés. A látványra kicsi jármű 4,3 m hosszú és 2,6 m tengelytávú, aránylag tág 380l-escsomagtartóval, belül kényelmes, tág, jól rakodható belsőtér.
A színe szürkének mondták, de inkább barnás volt. Kényelmes beülési magasság, kicsit kemény oldaltámasztással, ami a lendületes kanyarvételnél kitűnően megtartott.
Az ülés és a kormány összhangja nekem kiváló volt. A váltó pontos és precíz, igaz hiányoltam a mechanikus reteszt a hátrakapcsolás előtt, így megesett, hogy néha az ötödik után automatikusan hatodikat akartam kapcsolni megszokásból. Nagyon tetszett a biztonsági őv bekapcsoltságát jelző berendezés ami elől és a hátsó üléseket is figyelte.
Egy Alfa 166-os után ültem ebbe a gépbe. A vezetőt kiszolgáló kütyük közül, ami az Alfában full volt és azokat megszoktam, a C4-ben talán egy fényre sötétedő tükröt, és egy esőérzékelős ablaktörlőt hiányolta még.
Nem igazán zavart, hogy sokkal kevesebb volt az extrákból benne.
Nagyon jó volt a fogyasztása, téli-nyári, város, országút vegyesen 4,7 l/100km-re jött ki.
Kitűnő volt a lengéscsillapítása, a pocsék magyar utakból, csak a hangját hallottam, de nem rázott a kocsi. Ha már nagyot szólt a futómű akkor az a kátyú már több mint 10 cm-es volt.
A motor csendes volt, még nagy tempónál is, inkább a gumik hangja és a menetszél okozta zaj volt hangos. Igen érdekes jelenség volt, ha az eső esett vagy a mosás meg volt , a tükrök felől, amíg a víz le nem száradt, kuttyogó hang hallatszott.
Aztán jött egy éjjel amikor a kocsi álltában kiégett.
Hogy miért és mitől? Még nem tudom mert a tűzvizsgálat tart.
Hibalista
- 48553km-nél 2db. első lengéscsillapítót kellett cserélni. (Spanyol gyártású Kayoba nem állta meg a helyét.) - Kanyarstabilizátor összekötő rúd anya kilazul, csere 5 perc alatt meg volt.(spéci alakú roppantott anya nem az igazi) - - 2019.02.23-án a motortér kiégett álltában.
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 szalon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 25040 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33208 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | 166-os 2017 évjárat | Következő autója? | ki tudja még én sem |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |