Vallon teve
Szöveges ítélet
A dízelmotor csodálatosan húz, pedig a gyengébbik 92 lóer?s változatot választottam. A tapasztalataim alapján jól döntöttem. 30 éve vezetek autót, ezelatt sok járgány megfordult a kezem alatt, szerintem a PSA 1.6 dízeljei a kategóriájuk legjobbjai közé tartoznak. A bejáratás alatt az els? 2500 kilométeren kicsit visszafogott tempóban (országút 90-100, autópálya 120) 5.4 literre jött ki az átlagfogyasztás. Ebb?l körülbelül a fele volt városi forgalom nagyobbrészt Székesfehérváron és kisebb mértékben Budapesten. A motor dinamikája messze jobb, mint vártam, de err?l a próbavezetés alatt már szereztem el?zetes tapasztalatokat. A motor hidegen és alacsony fokozatban egy kissé zajos, amelynek szintje a fogyasztással együtt a kés?bbiekben remélhet?en mérsékl?dik. Olvasva több hozzászólást, nekem úgy látsztik szerencsém van, mert a vásárlás óta eltellt két hónapban eddig semmi nem romlott el, semmilyen meghibásodás nem fordult el?. (Most esedékes a 2500 km-es vizsgálat.) Nem értem azokat a tisztelt kollágákat, akik azért panaszkodnak, mert kicsi a csomagtartó, meg az 1.4 l-es benzines motorral az 1300 kg-os autó 8l fölött fogyaszt, meg nem "teccik a m?anyag", stb.. Aki ezeket a dolgokat egy több milliós vásárlás el?tt nem képes magában tisztázni az megérdemli sorsát. (A technikai meghibásodások persze más lapra tartoznak.) A vezetési kényelem, a kocsi úttartása a Citroent?l elvárt szinten van, bár az úthibákra a hátsó kerekek érzékenyen reagálnak. Tapasztalatom alapján 5 termetes személlyel utazva a kocsi úttartásából semmit sem vesztett, bár hátul a középen ül?nek kissé sz?k a válltere. A m?szerfal újszer? megoldásai mindenkinek elnyerték a tetszését, aki beleült az autóba. A tempomat fenomenális. Plusz-minusz egy kilométeres hibahatárral hegynek fel, völgynek le tartja a beállított sebességet. A sebbeségváltó egy csöppnyit hosszú úton jár, azonban a lötyögésnek nyoma sincsen. A csomagtartó valóban csak átlagos, de a hétvégi családi bevásárláshoz b?ven elég, a nyári kiruccanáshoz meg ott van a tet?csomagtartó. A kett?vel ezel?tti autóm 1.6 l benzines Xsara volt, azzal is meg voltam elégedve, ez azonban mind kidolgozásában, mind teljesítményében egy nagyságrenddel jobb. Simán állja a versenyt a kategória más képvisel?ivel. Csak ajánlani tudom annak, aki négymilliónál többet nem akar, vagy nem tud fizetni egy alsó-közép kategóriás dízelért, és nem akar tucat formatervezett autóba ülni. Persze ez nem egy utcai verseny gép, ahhoz nagyobb teljesítmény? motor szükségeltetik.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Nem kellett szerel?höz vinni. A vásárlás során a Citroen Tóth munkatársai rendkívül korrektek voltak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra B 2.0 diesel | Következő autója? | c5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
