Teljes értékű coupé-élmény
Szöveges ítélet
Adott pénzügyi és más kritériumok alapján esett a választásom a C4esre. Mindenképp 2 évnél fiatalabb, 100 ló feletti, 2/3 ajtós, és szép kocsit akartam. Mindenhol olvastam hogy rosszat írnak róla, a szaksajtó szerette. Ennek ellenére mégis megvettem 17500 km-el, 1,5 évesen. Első látásra szerelem volt (részben első saját autó lévén). Nagyjarészt viszont azért választottam, mert hihetetlen egyedi. Olyan megoldások vannak benne ami semmilyen akkor szériagyártott kocsiban, és bevallom őszintén, ez nekem fontos:)
Innen összevissza írom ami ahogy eszembe jut.
Eszméletlen kényelmes, még hátul sem rossz, van lábtér, fejtér, igaz az 5. embernek nem terveztek helyet, helyette lehajtható kartámasz van. Jól állíthatóak az ülések, jó a huzat (térbeli hálós, nem izzad oda az ember háta), pont megfelelően kemény, sok 100 kilométer sem gond vele. A hátső ülések kupé ellenére vízszintesbe hajthatóak.
A csomagtér alapból nem túl kicsi, és megfelelően nyégszögletes, igaz, magasan kell berakodni. Van elosztó, nagyon király, imádom. Az illesztések tökéletesek, nem zörög semmi. Az anyagok között van átlag műanyag is, de van egy hihetetlenül jó tapintású műbőrszerűség ami hálisten sok helyen előfordul. Praktikusak az övemgtartó klipszek, igaz néha le akarják törni azok akik hátra szeretnének beszállni, mivel integrálva van a kettő.
Mechanika: váltótól nem vártam semmit, nem is nyújt semmit. HA beveszi éppen a fokozatot (főleg egyesnél van ilyan), akkor is annyit lehet kavirnyálni vele mint üzemi konyhán a lecsóban. Hosszú az útja, úgyhogy még sokat is kell mozgatni. Ötös meg olyan messze van hogy a jobbegyen utazó térdét leveri az ember. Még szerencse hogy az áttételezés is szar, elkéne egy hatos pl. Nagyapám ladájában is jobb volt váltani.
Ettől eltekintve a kocsi jó, sőt, nagyon jó, minden más teszi a dolgát, a hatalmas ablaktörlők kiemelkedően jók, a kormány simán fordul, minden pont jó. Ereje annyi van amennyi, 110 ló, pörgetősen, nyomaték csak 4000 felett van. Motorfék szinte nulla. ESP sajna 50 felett nem kapcsolható, meg kellene oldani hogy ez ne így legyen, csak sok macera. Apropó futómű, keményebb/sportosabb mint egy francia, de puhább mint egy rizsrakétáé. Viszont alacsony is, tehát nincs sok hely padkára fel (főleg elöl....rendszámom néha hátsó ülésen utazik amíg haza nem érek visszacsavarozni)
Elektronika: nah ettől féltem eleinte igazán. De sosem volt semmi nagy baj vele. Ami kis hibaüzenet meg volt, elmúlt reggelre (fene se érti). Sok LCD, vagány:) A középső sebességkijelző panel meg a kocsi gyöngyszeme. Szép, jó, használható. A kormányon lévő gombok és tekerők tökéletesen vannak elhelyezve, a fix agyú kormányhoz pont ez való!! Rádió nem rossz, de nem is Bose.... Vannak ötletes dolgok, a hátsó utastérlámpa pl elsőtől függően vezérlődik, sőt még a kormányról is be/ki kapcsolhatjuk.
Ami még eszembe jut: beültem, és whoaaaa. Ennyi hely semelyik azonos kategóriájú kocsiban nincs. És még rátesz az, hogy a műszerfal teteje is irdatlan mély, és a kocsi orra is. Biztonságérzetet ad. Ahogy a hatalmas és nehéz ajtók is. Elég csendes kocsi, autópályán is. Élmény vele autózni minden alkalommal. Jól kezelhető, jó a súlyelosztása, precíz. A fogyasztást sikerült 6 köré vinni országúton stabil 60-al, autópályán 8 körül van, városban 10-13. 9000 km-es mérés a 10.5es átlag, de elég sportosan vezetek.
Hihetetlen jó megjelenésű, vagány, gyönyrű autó, feledteti a kis problémákat hogy szép, hogy kényelmes, hogy jól néz ki minden szögből, lendületet sugall, izmos. Megnézik vele az embert. Pedig nem is egy drága autó....a kupéélmény pedig teljes
Nem véletlen vennék újra ilyet, legfeljebb az erősebbet (VTS 2.0), bár az elég borsos árban van....ha tehetném Loeb 4x4es C4esét venném meg :D
Hibalista
- - Padkázás miatt: gömbcsukló, ABS/ESP érzékelők, fék és kuplung jeladók.
- - Kopó alkatrészek
- - Szokatlanul gyorsan kopó első féktárcsa és fék (asszem a lábamban van a gond:)
- - kisebb műanyag alkatrészek/elemek elmozdulása-törése
Ide hordtam szervizbe
Citroen Wallis:
Nem mindent csinálnak meg amiért odaviszem. És eladtak egy lejárt illatosítót......
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Citroen Őrmező:
Mivel itt vette az első tulaj a kocsit, az első, Wallisos kis átnézés után ide kezdtem el járni. Zöldkártya még simán ment. A 2 éves/30000km-es szerviznél viszont kiakadt a mutató nálam. 1: hihetetlen sok ideig szöszmötölet vele a "szaki" aki úgy viselkedett mint szalacsi. 2: javítani természetesen semmit nem lehet, csak cserélni (alsó burkolólemez elrepedt, csak csere lenne jó szerintük 30ezerért. Ragasztani, azt nem. És sok hasonló.). 3: szétvertk a felnimet a fékpadon (és még bizonyítani sem tudom). 4: trehányak: nem tettek vissza semmilyen burkolatot az utastérben amit kiszedtek, a motortér szigetelése csak úgy oda volt fektetve a motorra. 5: amikor előbbiek miatt visszamentem reklamálni, nekik állt feljebb. 6: eszméletlen drága (ez nem szervizfüggő, igaz).
Így úgy néz ki visszamegyek a Wallishoz, ott legalább nem köcsögök, a szerelőnek szerelő kinézete van, és megpróbáláják olcsón kihozni a doglot (javítanak nem csak cserélnek)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Vagy még egy ilyen, vagy az új C5ös. Esetleg új Mazda 6. De semmi más. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
