Szomjas, de izgalmas citrusféle
Szöveges ítélet
Egy barátommal cseréltem a verdát, a 124-es 230E-mért cserébe, plusz átvállaltam a hitel fennmaradó részét. Szkeptikus voltam, mégiscsak francia, de a barátnőmnek nagyon tetszett, úgyis ö kapja, nekem van másik. Hát, kellemeset csalódtam. Kényelmes, és eddig hibátlan autó, a futóműve valami elképesztő, fékek kicsit gyorsan fáradnak, de jobb minőségű tárcsa-betét kombóval sokat lehet javítani rajta, a váltó nagyon rövid, 130-nál majdnem 4ezret forog, nagyon jól esne neki egy hatodik, viszont franciához képest egész pontos. Nem hasonlítanám egy MX5-höz, de tényleg meglepő.
Az egyhat 16 szelepes 109 lovas motor ennek a 1200 kilós kasztninak kevés. Ha taposom, sem akar úgy igazán menni, viszont kiesz a vagyonomból, még benzinnel sikerült megetetni vele 12,5 litert simán télen, rövid távon.
Etanolosra van átalakítva (nem kókány, rendes, korrekt munka, nagy köszönet még egyszer és ezerszer Égő Ákosnak az utólagos segítségért), így, okosan használva elmegy 10,5 liter szesszel.
Kicsit alakítottam rajta, kipufogórendszer, gyújtás, levegő, üzemanyagmennyiség (az etanolos progival sokmindent lehet :) ) és kivittük tavasszal a slovakiaringre, meglepően nagyon jó köröket futottunk a Totalcar Trackday-en. Ha lettek volna normális gumik rajta meg nem háromnegyedig elkopott fékek, még jobb lehetett volna. Így is volt, aki megkérdezte, hogy turbós-e :) Azóta persze gyári újra, kivéve a szeszt, az marad is.
Hibalista
- Fékek berohadtak, 4-ből 3 folyamatosan fog, felújító készlet plusz kis elszántság meg szeretet 12.000.- (még nem szántam rá magam :) ) - Kopó, fogyó alkatrészek (fékek, agycsapágyak, szűrők), semmi komoly
Ide hordtam szervizbe
Én - Kicsit lusta, sokat káromkodik, de olyan még nem volt, hogy kifogott volna rajta a francia lelemény :)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A csatt után az M5 center, mert muszáj volt a biztosító miatt, de soha többet márkaszervíz. Az asszony még meg tudott állni a körforgalom előtt tilosban átfutó gyalogos előtt lefékező autó mögött, a következő már nem, így fékezés nélkül seggbeszerették szegényt olyan 70-nel. Javára szóljon, hogy a műanyagon és a kipufogón kívül semmi nem sérült, masszív popsija van :) A javítás után 3szor vitte vissza a barátnőm, mert zörgött, kifújt a kipufogó, meg elfelejtették visszaadni a kalaptartót. Nem cseréltek, addig húzták a bilincset, amíg egyszer csak elszakadt és szétakadt a kipuf, elvittem egy szakihoz, cseréltünk komplett hátsó dobot. A ködlámpák és rendszámvilágítás vezetékeit a saját patentjei helyett fekete szigszalaggal rögzítették a pótkerék mögött, plusz kimaradt a fenéklemez szigetelése is. Soha többet szervíz...
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 230E 1989-es KE-Jetes csoda :) | Következő autója? | Uno turbo kicsit izmosítva, de a citrongy megmarad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
