A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 (2004-2010)

C4 1.4 Tendance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Székátr, avagy pálcatörés, de miért is?

Szöveges ítélet

Szóval Citroen C4. Na igen, a döntés sokak szemében magyarázatra szorul, merthát szegény "székátr" (franciául, fonetikusan :)) a magyar autósvilágban afféle modernkori pestisként szerepel: megbízhatatlan, silány autó. Legalábbis ez a híre. Nincs ez másképp a Népítéletek közt sem, nem csoda, hogy a citromdíjak kiosztásánál immár stabil díjazott a kocsi. Azonban ha valaki veszi a fáradtságot és végigolvasgatja az ítéleteket, hamar rájön, hogy nem eszik olyan forrón a kását.
A C4 az újkori "francia autó pfúj!" szindróma egyik áldozata lett: a franciák térhódítását egy alapvetően (legalábbis autószinten) germánpárti nemzet nem nézett jó szemmel, mára a gall kocsikkal szemben legalább akkora közutálat alakult ki, mint a japánok esetében. Ahogy azonban az azok elleni elvakult gyűlöletet, úgy ezt is nehéz megmagyarázni.
A japánokban talán azt utáljuk, hogy nem lehet belekötni az autóikba :)...a franciáknál talán meg azt, hogy stílusban mindig rá tudnak licitálni jóval konzervatívabb versenytársaikra. Persze a francia sárm kutyafülét sem érne önmagában: az utóbbi időkben ehhez jött a már korábban is nevezetes komfortszínvonal emelése elektromos extrák tömkelegének beépítésével. Amivel talán egy picit várni kellett volna, elvégre a Peugeot nagyon megszívta a központosított elektromos rendszerekkel. A legfurább hibákat produkáló "agy" erősen megtépázta például a 307-es hírnevét.
Nem volt hát könnyű helyzetben a Citroen, mikor gyakorlatilag ennek a testvérmodelljét, a C4-est mutatta be. Tudták mi az, amivel nyerni lehet: stílus és komfort. Azt hitték, tökéletesen sikerült ennek megfelelni. Nos, majdnem. Az elektronika ugyanis megint kifogott rajtuk, sőt, úgy tűnik a gyártás felfuttatása is lóhalálában történt, így a szokásosnál picivel több lett a gyerekbetegség. A kettő együtt pedig elég volt ahhoz, hogy pálcát törjenek a kocsi felett, a konkurencia pedig kárörömmel röhögjön a kínos visszahívási akciókon.
A C4 nem lett túl nagy siker, erősen nyomott áron is csak megyeget. A forma keltette figyelem mára lelankadt, a hibákat ellenben szépen csendben kijavították. Mi ez, ha nem titkos tipp? - kérdeztem én.
Na, valahogy így lett C4-es. Sikerült egy bemutatóautóra szert tenni, összesen végül 1,5 millió forinttal (mesterségesen felpumpált) listaára alatt, szóval megvolt a beetetés is rendesen :)... Ami kell, az benne van, bár azért adhattak volna 2 légzsáknál többet is, de van tempomat, klíma, automata elektromos ablakok, fűtött tükrök meg miegymás. 16-os kerekek 205-ös gumikkal, ez sem általános. Sajnos az enyémből kimaradt a gyári rádió, az utólag beépített viszont nem illeszkedik tökéletesen a műszerfalba, nem túl szép látvány...ráadásul nem lehet a kormányról kezelni! Ott most a sebességtartó és -korlátozó valamint a fedélzeti számítógép (fogyasztás - átlag és pillanatnyi, megtett út, személyes beállítások, kb ennyi) gombjai vannak.
A külsőről nem értekeznék, ez szubjektív dolog, ami biztos, hogy időtálló a formaterv. Belül is jól sikerült, kellően futurisztikus, mégis áttekinthető. A kormány imádnivaló és még rá is szoktat a helyes használatra, mert az ember kénytelen a karimát markolni. A duda elhelyezése az agy alsó részén nem lenne rossz, ha nem taposni kellene ahhoz, hogy megnyikkanjon... A vezetői pozíció kényelmes, sok a hely, könnyen be lehet lőni mindent - a fejet is könnyű beverni beszállásnál, tessék vigyázni!
Zavaró a kijelzők száma: van a kormány mögött, középen fent, alatta a fedélzeti számítógép meg még a rádió is. Éjszaka látványos, de fárasztó, lehetett volna tömöríteni... A középre tett cuccok egyébként nem vonják el a figyelmet és a jelzéseket szerencsére könnyű értelmezni.
A minőség mindig kritikus pont, az anyagok terén felemás kép alakul ki: a puha, szép mintájú műanyag mindenhol felbukkan, a plafon borítása is finom. Az üléskárpit már inkább érdekes, a sok műszálat a hálóminta dobja fel (vagy nem?). Szerencsére sem a derék, sem a combok, sem a popó nem fog sajogni hosszas üldögélés után sem, na jó, talán az ötödik utasnak lesznek lábfájdalmai az erősen hátranyúló középkonzol miatt.
A harmadik és a negyedik sem ülhet be cilinderrel, sőt, az extrémebb frizurákról is jobb lemondani. Cserébe keresztbe lehet vetni a lábakat - már ha nem Michael Jordan ül elől, mert akkor az első ülések betonkemény műanyag hátlapja hagy maradandó nyomokat.
Egy autó utasterénél nálam két dolog számít: az egyik a minőségi összhatás, erről már esett szó. A második a belakhatóság. A C4-ben akad tárolóhely szép számmal, a kesztyűtartó nagy, hűtött és kivilágított, pénzérméket, kártyákat, mobilt is jól el lehet tökíteni, a legtöbb rekesz bélelt is szerencsére. Pohártartó is akad, de ezek olyan alacsonyak, hogy a fél literes üdítő nemhogy a kanyarban, de már egy sima gyorsításnál is fordul kifele belőle. A legértelmetlenebb tárolórekesz címét a két ülés közötti fedeles rekesz kapta, melyet kb. másfél centire lehet kinyitni, hamutálnak viszont műanyag volta miatt talán nem kellene használni - másra meg nem jó. De legalább van.
A csomagtér első ránézésre elég satnya, de optikai csalódásban van részünk, amit elsősorban a derékig érő perem okoz. Emiatt maga az ajtó is kicsi, bár magasra nyílik (és magától lecsukódik a fedél, nem kell csapkodni, éljen!). Mögötte mély, nem túl hosszú, de megfelelően széles a tér. Lehet motyózni is egy-két helyre, vannak rögzítőfülek, sők még akasztók is, bár nagyon sikeresen eldugták őket. A bővítgetés a szokásos úton zajlik, de egy kicsit kell vacakolni a fejtámlákkal meg az övekkel. Pech.
Amin kiakadtam, az a pótkerék. Képesek voltak 15-ös, 185 széles kerekeket bezsuppolni, dehogy minek? Ennyi erővel defektjavítót is adhatnának, legalább nagyobb lenne a raktér!
Az autó másik végében (gyk. az elejében :)) is lenne még hely, elvégre az 1.4-es alapmodellről beszélünk. 88 lóerő és egész tisztességes 133 Nm feszül neki az 1180 kilónak. Hát, nem túl biztató. A gyorsan beröffenő (tényleg olyan a hangja!) motor nem túl bizalomgerjesztő: zajos az alapjárat és bár könnyen felpörög, az elindulás nem éppen vehemens. Nem szabad azonban elfeledni, hogy 16 szelepes a kicsike: vagyis pörögnie kell, hogy gyorsan tudjon gondolkodni. Ez nagyjából 3500-as fordulatot jelent, a felett kezdenek el felgyorsulni az események.
Nyugodt tempóhoz bőven elég az az alatt mutatott mérsékelt tempó is. Ha kitapossuk a belét, akkor (hangsúlyozottan mondom) relatíve jól megy - elvégre ne legyenek nagy elvárásai az emberek egy alapmodellel szemben! Az 1.6-os alig drágább, akkor tessék azt venni! Talán még többet sem fog fogyasztani, mert az 1.4-esnek 8,5 az átlaga (főleg városban, 10 fok alatti hőmérséklet mellett), ami valahol a "jajj, istenem!" és a "még elmegy" kategória közt van.
Hogy milyen vezetni? Hát nem franciás. A kormány pontos, jó fogású, a futás stabil, a zajszint rendben van (a motor csendes, bár a szokásosnál magasabb fekvésű a zaja, de a kerekek zaja azért csak-csak talál utat), a váltó jobb, mint gondolnád (minden fokozat megvan elsőre, egészen pontos a megvezetés és ritkán akad, csak kicsit nagy erő kell hozzá), a fék erős, mégis jól érezhető (ez ritka!). A kilátás nem valami jó, az enyhén sötétített tükrök elmennek, az A és C oszlop már nem annyira, de legalább én nem döglök bele, ha emiatt nézek el egy autót (5 csillag az 5 csillag - ja, és nem hagyja ám, hogy beöveletlenül legyen akárki is a kocsiban, piktogramok és veszett csipogás figyelmeztet).
Hogy utazni milyen benne? Hát, nem franciás. Vagy nem annyira. A rugózás elég feszes, van, mikor ráz, van mikor suhan, jó is meg nem is. Neki se tetszik minden, hangosan tiltakozik a tankcsapdák és fekvőrendőrök ellen. A rádiót nem nagyon lehet élvezni, de nem a zaj miatt, hanem mert a hangszórók minősége elég silány.
Hogy mennyire megbízható? Na, ez jó kérdés. Előző autóm egy Peugeot 206 volt, azzal semmi, de tényleg semmi gond nem volt. Én azóta bízom bennük és a C4-ben is. Sasolom a hátsó lengéscsillapítót meg az A oszlop külső borítását vagy mit, de eddig minden rendben. A rendszer sem küldött Fatal error üzenetet (ha meg küld, akkor jól le lesz formattálva :)). Még semmi nem zörög és ez jó jel. Pénzért meg lehet hosszabítani a garanciát is, bár azt hiszem érdemes elolvasni a kisbetűs részt, hogy ez pontosan mire is fog vonatkozni...
Egy szó mint száz, nem kell parázni a C4-től! A németautó fanok meglepődve fogják tapasztalni, mennyire germán kocsi (utastér színvilága, futóműhangolás), a japánautó pártiak hogy mennyire japán (minőség, sok extra alapáron), az olasz rajongók pedig elalélhatnak a stílustól, ami süt a kocsi minden porcikájából. A francia autók barátai pedig...nos, ők örülhetnek, hogy egy új(abb) univerzális autót szült Franciahon! Én örülök :)! Örüljünk együtt!
U.I.: Az ajtócsukódási hangról meg annyit, hogy azzal nincs semmi baj! Ellenben mikor az ember a kilincset visszaengedi, kong a lemez, brrr... De ez legyen a legnagyobb baj!

Hibalista

- Semmi egyelőre. Kopp-kopp :)!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 206 SW Következő autója? Fiat Bravo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 2004 (2004 - 2006)

További ítéletek (189 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)