Stílus, kreativitás, bátorság. Ha már unod a banánt!:)
Szöveges ítélet
Én valami marslakó lehetek vagy mi a fene.. Nekem nem romlik el az indításgátló, a tempomatom pontos, az üléseim anyaga kategórián felüli, az autóm csendes, a Michelin Pilot Primacy gumijaim jól tapadnak, de hiába megyek gödörbe még a hátsó lengéscsillapítóm sem rendetlenkedik, a fékeim sem nyikorognak, a Blaupunkt CD-s rádióm 6hsz-el jobban szól, mint sok 10millió Ft feletti autóban és nem romlik el (persze nem is tini zenéket kell hallgatni, hanem kicsit inyencebbet, olyat amilyen rétegnek ez az autó szól), a váltóm pontosan kapcsolható és nem búg, szánom-bánom de a fokozatokat sem dobálja ki. Ugyan hosszú úton jár, de illik a fergetegesen jól konstruált 1.6 dízel motor karakteréhez. Igen, a motorom sem eszi a motorolajat, még a kormányszervó sem süvít ha kiterem a kormányt. Ugyan a visszapillantó tükörfűtést nem próbáltam ki, majd talán néhány év múlva lesz kedvem megnézni az mire is jó - egyenlőre erről nincs infóm.
Szóval én ilyen marslakó lehetek, mert rajtam kívül mindenkinek szétesik a verda, az összes létező alkatrésze meghibásodik. Én még a Coupe hátsó szélvédőjén is kilátok. Mondjuk az más kérdés, hogy marslakó vagyok. ..Vagy csak nem tápos bénagyerek. Az is lehet!
Motor: turbodízelhez mérten gyors gázreakció, kiváló karakterisztika, 3000km átlaga 6.0 liter. 150km/h gyakran és több városi állással. Fogyasztás kiváló. Iszonyatos kiválóság, ezt nem is szokták szidni csak a teljesen kretének.
Váltó: ezt az autót meg kell érteni. Nem kell úgy tesztelni, mint egy versenyautót és akkor a váltóval sem lesz semmi gond. Eleinte Hondából átülve furcsa volt a hosszú út, de azt kell mondjam a könyöktámaszra helyezett kézzel csuklóból kapcsolható és illik a dízelmotorhoz. Pontosan kapcsolható, csak nem fakezűnek kell lenni és már nincs is gond. Egy 180 lovas benzineshez rémálom lenne, de ahhoz nem is ez az 5 sebességes váltó van.
Fékek: alacsony hőmérsékletre hangoltak, ezért el tudom képzelni, hogy egy komolyabb nyári nyúzás után csikorogni fognak. Egyenlőre hibátlanok, mellesleg a betétek BOSCH gyártmányúak. Ha sportos szemszögből nézem akkor rosszul adagolható a fékerő a túlérzékeny vészfékasszisztenses elektrónikus kacatnak köszönhetően, de normál közlekedésben nagyon kényelmes hogy minimális pedálerőre is kellően fog. Én szeretem, jól megy az autó karakteréhez!
Futómű: illik a dízelmotorhoz. Nem egy bonyolult típus egy sportos autó után pihentető. Hosszúak a rugóutak, ezért nagyobb sebességeken pontatlanabbá válik a kormányzás. Az autóban nem csörög-zörög semmi a lágy rugózásnak köszönhetően. Magyarországra közlekedni jobbat? Ide kiváló!
Aerodimamika: a verda alja is burkolt, 0.28-as cW: egészen elképesztő csend van benne magas sebességeken is. Ez köszönhető a zajszigeteléseknek és a vastag ablakoknak is.
Nem akarom tovább húzni, a lényeg: imádom az autót, de csak ezzel a motorral érdemes megvenni. 110LE, 260Nm, változó geometriás Garrett turbo. A 180 lovas benzines változat igen nagy rémálom lehet, élmény-sportautónak nem jó. Viszont közlekedni egy marha nagy kiválóság olyanoknak, akik tudják értékelni a kreatív öteleteket, újításokat: nem begyöpösödött agyú zombik. Az előbbikből kevesebb van, ezért nyilván nem lesz egy kirobbanó siker a sok egyedi ötlettel. Példa az új Focus: a stílusos elődből egyenszart gyártottak, be is jött: a sok lúzer veszi azt az iszonyatot: azokat a belső téri anyagokat én teherautóban nem nézném el, nem személyautóban. De ha ez kell a parasztnak, vegye!
Negatívum is van: mindenki totál hülyének néz, hogy ilyen autót vettem. Az intelligensebbje fél óra beszélgetés és próbaút után elgondolkozik, esetleg meggyőzhető. A többi elmeorvoshoz küldene:) Ki tudja? 5 év múlva kiderül kinek volt igaza! Második negatívum, hogy az autó összeszerelése főként a külső elemek illesztését tekintve nekem japán autók után kissé szokatlan trehánynak hat. Gondot nem jelent, csak meglepő miket megengednek maguknak.:) Imádom és kész! A 2006 előtti modellekkel és benzinesekkel lehet több gond van, de inkább nyavajog a sok lúzer ahelyett, hogy megoldást keresne. Én így látom! ..Mondjuk marslakóknak könnyű!:-)
Hibalista
- Baloldali ablaktörlő néhol vékony vízréteget hagy törlés után, ami zavaró.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Nagy: nagyon korrektek, magyarországon idáig ilyennel nem találkoztam. Sok pöffeszkedő márka szervize vehetne róluk példát!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Subaru dízelboxer, C4 dízelhybrid? Majd ami aktuálisan megtetszik néhány év múlva! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
