ROHADT Citroen C4
Szöveges ítélet
KImondottan utálom ez az autó és ami legjob hogy nem tudok elszabadulni túle, már az ügyvédnél van de a C.Hungárianem foglalkozi vele s azt az ajánlatot kaptam hogy kicserilik az auto 1 ujra de a kölömbözet nekem kéne kifizetni. hát nem nevetséges?
Hibalista
- 2006. szeptember 29-én Magyarországon a Citroen Vác Maros Autóház Kft-től (H-2600 Vác Szent László út 34.) vettem egy új, gyártó sorról lekerült Citroen C4 1,4i Tendance típusú személygépkocsit.
- 1./ Első hosszabb utunk Prágába vezetett, már ezen az úton is jelentkeztek az autóval problémák. A környezetvédelmi rendszer visszajelző folyamatosan világított. Ott Prágában elvittük egy hivatalos Citroen márkaszervízbe (AUTOPORT s.r.o. Korytná 47 10000 Praha 10-Strsnice), ahol autódiagnosztikát csináltak, és megállapították kétfajta hiba is észlelhető, de helyben nem javították, a hibalappal hazaküldték az autót.
- A magyarországi szerviz szintén autódiagnosztikának vetette alá az autót, náluk azonban ezek a problémák nem jelentkeztek. Hiába mutattuk a prágai szervizlapot, azt a választ kaptuk, hogy mivel náluk más diagnosztikai rendszer van, nem tudnak mit kezdeni a cseh kollégák adataival.
- 2./ 2007. február 5-én elvittük az autót a Citroen Pásztorhoz, mivel újabb hibák jelentkeztek. A fék zajos volt, az autó hidegen rángatott. Kölcsönautót kaptunk, egy napos bevizsgáláson ott maradt az autó, mikor visszamentünk érte, ugyanazt a választ kaptuk, mint egy hónappal korábban, hogy semmiféle hibát nem észlelnek, és a fékkel sincs semmi baj.
- 3./ 2007. február 20-án, mivel a fékkel még mindig problémák voltak, visszavittük a Citroen Pásztorhoz, egy napig szervizelték, szervizpapírt nem kaptunk róla, a fékhiba ugyan megszűnt, de a motorrángatózás továbbra is észlelhető volt.
- 4./ 2007.02.23-án, mivel a Citroen Pásztorba vetett hitünk megingott, elvittük az autót a Citroen Vác Maros Autóházhoz, a motor továbbra is fennálló problémái miatt. Diagnosztikának vetették alá az autót, majd mindössze egy majdnem üres A4-es lapot kaptunk azzal, hogy ˇHiba nem található”.
- 5./ 2007. április 13-án visszavittük az autót a Maros Autóházhoz, mert a motor még mindig rángatott, és a bal oldali, két ajtó között lévő ˇBˇoszlop iszonyatosan recsegett. Ott marad az autó javításra, a recsegés ugyan megszűnt, de továbbra sem találtak semmilyen problémát. Jelezték, hogy a Citroen Hungária semmilyen segítséget nem nyújt nekik, a csehországi márkaszevizzel való kapcsolatfelvételben, ezért nekünk kell onnan kikérni a kódokat, hogy tovább tudják vizsgálni a problémákat.
- 6./ 2007. május 8-án Zuglóban menetközben felforrt a hűtővíz, kigyulladt az azonnali megállásra figyelmeztető jelzés, ki kellett hívni a Citroen Assistance szolgálatot. Elvitték azˇautót, és kijavították a hibát.
- 7./ 2007. május 29-én visszamentünk Prágába, az ottani szervízben újabb diagnosztikát csináltak, ismételten kimutatták az anno 2006. decemberi hibákat, teljes hibakódokat kaptunk és rajzokat, ahol egyenként feltűntették, hogy hol, melyik alkatrész hibás. A Citroen Hungária semmilyen segítséget nem nyújtott ahhoz, hogy a prágai szerviz kijavítsa a hibákat (csereautó, útiköltség megtérítése), melyhez kint kellett volna hagynunk a kocsinkat.
- Magyarországon a prágai diagnoszikai adatokat elfaxoltuk a Maros Autóháznak, akik azt mondták, hogy nem tudják értelmezni ezeket a kódokat, meg kell tanácskozniuk a Citroen Hungáriával, mint beszállítóval, és majd jelentkeznek. Erre a mai napig nem került sor.
- 8./ 2007. június 5-én személyesen bementünk a Citroen Hungáriához, mivel hiába vártunk addig a jelentkezésükre. Ekkor Zétényi Annával, a panaszkezelő iroda munkatársával sikerült csak beszélnünk, aki azt a felvilágosítást adta, hogy a Citroen Hungáriának semmi köze a szervizek működéséhez, nem kényszeríthetik külföldi márkaszervizekben készített diagnosztikai adatok befogadására a HIVATALOS Citroen márkaszervizeket, merthogy magyarországi Citroen és a csehországi Citroen más (?). Hivatása gyakorlásának magas színvonalát jelezte a csereautóra vonatkozó megjegyzése, miszerint ˇha nem tetszik, járhatunk BKV-velˇ. Semmilyen további segítséget nem volt hajlandó nyújtani, se panaszkönyvet, se egyéb telefonszámot nem volt hajlandó a rendelkezésünkre bocsátani.
- 9./ Még ugyanaznap, elvittük az autót egy szlovákiai márkaszervízbe is (SONEZ AUTO s.r.o. Komárnanska cesta11, 940 31 Nové Zámky), ahol a prágaival teljesen megegyező hibalistát kaptunk. Innen hazafelé úton az autó erősen berángatott, emiatt kihívtuk újra, már Magyarország területén a Citroen Assistance-t, akik elszállították az autót az érdi Sipos Kft-hez (2030 Érd, Iparos utca 34.)
- Innen másnap azt a hírt kaptuk, hogy az autóval nincs semmi baj. Ez annál is inkább meglepő volt, mivel ott volt a kezünkbe a teljesen friss szlovák hibalista.
- 10./ 2007. augusztus 21-én sikerült elérni a Maros Autóháznál, hogy a szlovákiai hibalista alapján (P0075, P0011) kijavítsák az autó hibáit. Ezután már csak az volt furcsa, hogy a négy hónappal azelőtt, 2007. április 13-án nyitott hibalapra akarták rávezetni ezeket a szerelési munkákat. Még ugyanitt jeleztük, hogy a ventilátor kopog, de ezzel kapcsolatban a szerviz nem talált hibát.
- A szervizelés óta a motor rángatózása ugyan megszűnt, de a kormánynál azóta is furcsa, sípoló hangot hallunk. Amikor jeleztük (2007. augusztus 23.), az volt a válasz, hogy ez ennél a típusnál normális.
- 11./ 2007. szeptember 07-én újra motorrángatózás miatt szervizbe kellett vinni az autót. Ekkor már ügyvédi javaslatra, ügyvédi ráhatással hosszabb kivizsgálást kértünk az autóra, és erre az időre csereautóra tartottunk igényt.
- Az autó ebben a szervizbe kb. egy hétig volt bent. A szerviz lap szerint az autót minden nap többször, hosszasan vizsgálták, járatták. Ehhez képest a kilométeróra állás 22408-ról mindössze 22409-re változott (erre bizonyság az ügyvédi papír).
- 12./ 2007. november 28-án elvittük az autót a 2C Autó Zugló Kft-hez (1147. Bp., Deés utca 1.), mivel a ventilátor hidegen kerregett, a sebességhatároló használatkor a szerviz felirat megjelent, 1-es, 2-es fokozatban halk sípoló hang hallatszott. Itt kicserélték a ventilátort, a tempomatnál pedig jelezték, hogy tele van a memóriája (?) ezért írja ki, hogy szervizt igényel. Ez azért tűnt furcsának, mert 2007. augusztus 31-én volt az autó szoftverfrissítésen, ahol nem jelezték, hogy gond lenne a memória kapacitásával.
- 13./ 2007. december 12-én újra felkerestük a 2C Zuglót, mivel a vízhőfok mérő összevissza ugrált. Ott azt az információt kaptuk, hogy ez teljesen természetes a diesel autóknál, egyébként ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek. Mikor jeleztem, hogy az autó benzines, a kolléga nem tudott értelmes, helytálló információval szolgálni.
- 14./ 2008. január 16-án a Wallisnál (CIWA Kft. 1044. Bp. Váci út 76-80.) Citroen megrendelésére softverfrissítésen esett át az autó, és kicserélték a vízhőfokmérőt is. Jeleztem, hogy a sebességkorlátozó kiírja, hogy Szerviz, és a vezetőoldali ablakemelő időnként nem működik. Ekkor javítás azzal az indokkal nem történt a sebességkorlátozó tekintetében, hogy a szoftverfrissítésnek orvosolnia kell ezt a hibát is.
- 15./ 2008. január 21-én a vízhőfokmérő szabálytalan működése miatt visszavittem az autót a CIWA Kft-hez, ahol termosztátot és termosztátházat cseréltek. Azóta ilyen jellegű probléma nem jelentkezett.
- 16./ 2008. február 05-én visszavittük az autót a CIWA Kft-hez, a probléma még mindig az ablakemelővel, illetve a sebességkorlátozó Szerviz feliratával volt. Mivel a műhelyben az ablakemelő kifogástalanul működött, így ezzel nem tudtak mit kezdeni, a diagnosztikai gép pedig semmiféle hibát nem jelzett a sebességkorlátozó műszernél, tehát a gépük szerint ezzel sem volt gond.
- Időközben utánajártam a csehországi szerviznél, hogy létezik-e az, hogy ennyi hiba közül a magyarországi diagnosztikai gépek semmit nem jeleznek ki. Ott azt a felvilágosítást kaptam, hogy ilyen nem létezik. Amikor ezt jeleztem a 2C-nek, ott előbb tagadták, majd elismerték, hogy tényleg jelzett hibát a gép, de a Citroen Hungária utasítására azokat a hibákat nem kötelesek kijavítani amelyek nem jelentkeznek közvetlenül a szervizben. Amikor ezt számon kértem a Citroen Hungáriától ott is előbb tagadásba futottam, majd ugyan elismerték ezt a tényt, de a továbbiakban nem voltak hajlandók velem együttműködni, sem szabálykönyvet kiadni, ami erre vonatkozna.
- A legujjab az hogy kötelező szerviz után elmentem kölföldre és kiderült hogy fojik az olaj tehát ujra szerviz.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | atos | Következő autója? | Hyundai |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.8/10) |
