Öröm vele autózni
Szöveges ítélet
Meglepődve olvasom mások írásait a sok műszaki hibáról, érthetetlen és megoldhatatlan elektromos rövidzárlatokról és zörgő, morgó hangokról. Őket sajnálom, és remélem megoldást találnak a problémára. Nálam ilyen hibák elő sem fordultak.Nem hullanak le a díszlécek, nem égnek ki az izzók és a fék sem nyikorog. Az autó csak megy és megy, már lassan egy éve van nálam. Átlagosan hat litert fogyaszt, nyáron beérte 5,8-al most a hidegebb időben 6,2 eszik (a fedélzeti számítógép szerint). Nem eszi az olajat, még mindig azt használom amit az első 2000km-es átvizsgálás alkalmával beletöltöttek és egy csepp sem hiányzik belőlle.Szép és formás, nem egy unalmas német egyendoboz. Az első szervíz alkalmával viszont kicserélték a hátsó lengéscsillapító szilent blokkjait ingyen, valmiféle újfajta fejlesztésre hivatkozva, bár ez a magyarázat kissé átlátszó.
Van egy biztonsági rendszer beépítve az autóba ami annyibol áll, hogy az üléspárnában érzékelők vannak és ha valaki beleül az ülésbe és nincs bekapcsolva a biztonsági öve akkor éles sípoló hang jön a műszerfalból, amíg ezt meg nem teszi az illető. Tulajdon képpen ez a rendszer mondta fel a szolgálatot kb. 1000km után, amit először megpróbáltam javíttatni a márkaszervízben, de nem tudtak rájönni mi lehet a hiba. Aztán azzal riogattak, hogy ki kell cserélni az üléspárnákat ami jó hosszú idő ezért inkább hagytam az egészet. Még talán jó is hogy így alakult mert kinek van kedve fülsiketítő sípolást hallgatni akkor ha a hátul ülők nem kapcsolják be az övüket.
Azt viszont meg tudom erősíteni, hogy nem állnak a márkaszervizek a helyzet magaslatán, bizony elég gyakran zavarba lehet hozni őket.
Még néhány kialakítás és építési furcsaságot emelnék ki, ami tulajdonképpen nem is tűnt fel egy ideig, illetve nem tűnt fel amikor az autót kipróbáltam megnéztem, megtapogattam a kereskedésben. Első dolog hogy az a-oszlop nagyon sokat kitakar éppen ott ahol a gyalogosokat kellen figyelni kanyarodáskor és a többi autót, a másik dolog a bumfordi bajuszkapvcsolók csúnyák és mellékesen a központi zár kapcsolója, ami nagyon rossz helyen van. Eleinte tetszett a rögzített agyrészű kormány is a sok kapcsolóval (parasztvakítás) de nem igazán használom mert nem érem el az ujjammal a kapcsolókat, kanyarodás közben pedig pláne.
Összegezve ez egy szép, formás és kényelmes francia autó, aminek felszereltsége messze túlmutat az árban megegyező egyéb gyártmányoknál. Motorja (1.4, 90Le) nem túl erős, az előzéseket kétszer is meg kell gondolni, 100 km/h felett felszalad a fogysztás az egekig, mégis ha ésszel vezetünk alacsony fogyasztást lehet belőlle kihozni. Kisebb hibákra szerintem mindenkinek számítani kell, mivel ez a franci autók különleges sajátossága.
2007.03.05. Elkeztek csikorogni a fékek alacsony sebességnél történő, finom fékezésnél. A hiba elmúlt amint a fékpofákat levegővel kifújtuktuk.
Hibalista
- Az anyósülésben és a hátsó ülés párnában lévő érzékelők, aminek következtében nem érzékeli azt a tényt, hogy vajon ülnek mások is a kocsiban és be van kapcsolva a biztonsági övük avagy nincs.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Veresegyház
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Citroen Vác
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf I. | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
