Nr.1
Szöveges ítélet
Ez már a második Citroenem, és amiben ez a márka kitűnik a többitől, az a fantázia. A családban van még két japán autó, amit megbízhatóbbnak tartanak, de mit tegyek, ha nem tetszik (pedig az egyik az új Civic). Nem egy unalmas forma sem kívülről, sem pedig belülről. És nem utolsó sorban a kényelem szempontjából is a francia autókat tartom a favoritnak. Ebből 800-1000 Km után sem úgy szállok ki, mint egy nyomorék, a japánnal pedig elég egy 200 Km-es út is ahhoz, hogy fájjon mindenem.
A futómű koppanás engem is idegesített, és nem fogjátok elhinni, hogy honnan jön a hang....
Néztetek már a csomagtér burkolat alá? A pótkerékbe van betéve a műanyag szerszámtároló, amit elég szarul rögzítettek. Amióta azt kicseréltem gumipókra, azóta még a román eldugott utakon sem zajol az autó hátsó része.
A fogyasztása sem olyan brutális, mint amilyennek mások tartják, bár az biztos, hogy nagyon sok múlik a „láb méretén”. Autópályán, amikor a tempomatot 180-ra állítom, akkor valóban szeret enni, de ekkora tempónál melyik nem? Én városban is használom a tempomatot, és nagyon sokat számít. A vásárlás óta követem a fogyasztását egy Exel táblában, és a kezdetektől fogva 7,6 az átlag fogyasztása. (van, amikor 900 Km-re elég egy tank benzin, és van, hogy csak 550-re) Az azért már nem is olyan rossz.
Mindent egybevetve szerintem nem olyan rossz ez az autó, mint ahogyan mások vélekednek róla, csak jól kell vele bánni. Úgy gondolom, hogy 6-7 millió Ft alatti autóktól senki ne várja, hogy maximálisan tökéletes darabot vett, ezért némi hiányossággal együtt kell tudni élni.
Amúgy tudtátok, hogy 2006-ban a Citroen érte el százalékosan az összes márka közül a legnagyobb eladási növekedést?
Hibalista
- Néhány hónapos korában elkezdte az Antipolution Faulty-t kiírni a computer, és néhány elektronikát kicseréltek benne, majd azóta hibamentes, hogy a vízgomba megadta magát és azt is kicserélték. Valószínűleg kezdettől fogva az hülyéskedett. Sajnos a hibaüzenet a szervíz szerint kb 30 alkatrész meghibásodását jelezheti, és nehéz pontosan beazonosítani a hibát (jelzem, ez biztosabbnak mondott márkáknál is így van - Honda).
-
- A kipufogón levő tűzkarikát is cserélték egyszer, mert nyikorgó hangot adott. Ezzel is találkoztam már a C3-asnál.
-
- Ezt a két dolgot leszámítva semmi.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Orbán - Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C3 | Következő autója? | C4 Coupe II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
