Mindenki lebeszélt róla, ezért akartam egyet:)
Szöveges ítélet
Az előző autom egy Corsa 1.2 16V volt, arra azt mondták, hogy megbízható, olcsón üzemeltethető kis kocsi. Hát nem így lett, ezért eladtam, és vettem egy C4-et. Csak mert erre mindenki azt mondta, hogy megbízhtatalan. Persze akik ezt állították régi Toyotákkal, vagy Opelekkel jártak, és még egyiküknek sem volt C4-e. Mit mondjak, eddig nem bántam meg. 3 évesen vettem, rengeteg extrával van telepakolva, hihetetlenül kényelmes. Értetlenkedve (és kicsit félelemmel) olvasom, hogy másoknál egy csomó probléma jelentkezik, de nálam idáig semmi komoly nem történt. Szép az ajtók hangja, nem égnek ki az izzók stb. Na jó, így visszagondolva, egyszer egy kátyún áthajtva nekem is lecsúszott a hátsó lengéscsillapító műanyag porvédője, aztán kopogott. Megállás után kézzel visszacsúztattam, azóta semmi baja.
Lehet, hogy én fogtam ki egy kitűnő példányt, vagy csak az előző tulaj vigyázott rá nem tudom - de idáig meg vagyok vele elégedve. Tetszik kívülről, az utcán megnézik, belülről meg nagyon hi-tech. A 4 kijelző nagyon attraktív, és minden kezelőszerv kézreáll. Mondjuk talán a kétzónás digitklímát, és a fedélzeti computer- és audiorendszert felcserélhették volna mert ez utóbbit a kormányról is lehet vezérelni, míg a klímát nem, és ez van alul.
Nem akarok senkit rábeszélni a típusra, csak a saját tapasztalataimat írtam le. Az is lehet, hogy tulnyomó részt a fapados verziókkal van a probléma, ezért aki használtan akar venni, talán érdemes a nagyobb felszereltségűt választani. Árban nem olyan nagy a különbség.
A motor teljesíményéről sokat nem tudok írni, mivel nem vagyok egy versenyző típus, de ha odalépek akkor szépen húz - jobb mint a H Astrák, az biztos. A fogyasztása először kicsit sok volt(11L), de miután ráéreztem visszaált 9,5L-re.
Ja és majden elfelejtettem, egy kis kedvcsináló a világbajnoktól: sebastienloeb.com!
Hibalista
- Igazából idáig csak két problémám volt vele, de egyik sem az auto hibája. Mikor megvettem (december), nem tettek bele fagyálló ablakmosót, ezért befagyott. Mivel néhányszor erőltetve is lett - nem tudtuk mi a hiba -, féltem, hogy a szivattyú is elszált, de csak a biztosítékot kellett cserélni. (10Ft).
- A másik probléma az volt, hogy miután megvettem, néha elkezdett sípolni, majd leállt. Kiderült, hogy volt benne egy lopásvédelmi rendszer, melynek volt egy titkos kapcsolója. Na ezt elfelejtették közölni a kereskedésben. (Később deaktiváltattam, mert utáltam minden indításkor nyomogatni.)
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5. Vásárlás után ide vittem, a sípolás miatt, átnézték közölték, hogy mi az oka, megcsinálták - majd kérdezték, hogy volt-e már korábban ilyen autom. Mondtam, hogy nem ezért egy szerelő elmondta, hogy mire vigyázzak, mi hogy működik. Az opeles tapasztalatokkal a hátam mögött arra gondoltam, hogy biztosan pénzt akar, így meglepett, hogy a kb. 20perces foglalkozásért nem fogadtak el semmit.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Corsa 1.2 16V | Következő autója? | C5/C6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
