Megfizethet? kényelem
Szöveges ítélet
Ami el?ször eszembe jut, az a kényelem. Jó ülések, tartósnak látszó kárpitozás, óriási hely elöl, utazni is kényelmes hátul.
Nagyon jó, hogy egy alsó-középkategóriás autóba alapáron (!) beleraktak sok olyan dolgot, amit még a fels?bb kategóriákban is hajlamosak kifelejteni. Gondolok itt pl. a tempomatra vagy az ablakmodulra (a távirányitó felhúzza az ablakot).
A m?szerfal teljes digitalizáltsága szerintem jól megy az autó kissé futurisztikus formájához, az ergonómiájára, elhelyezésére panaszkodókat viszont nem értem. Tökéletesen áttekinthet? és minden fényviszonyban jól látható. Azon pedig érdemes elgondolkodni a fanyalgóknak, hogy vajon miért teszik egyre több autóban középre, közvetlenül a szélvéd? alá a m?szereket - csak nem azért, mert biztonságosabb...?
(A fels? kategóriás autóknál sem véletlenül terjed a szélvéd?re kivetitett m?szerfal.)
A légkondi gyorsan h?t, a gyári CD jól kezelhet? és egész jól szól a szintén alapáras 6 hangfallal. A h?tött keszty?tartó és a számos pakolóhely a hosszú utakat még úgy is élvezhet?vé teszi, hogy a csúcssebesség jól megpakolva csak 160 körül van.
Kényelmes 145-re beállitva a tempomatot, klimával 7,2-t eszik százon. Városban már jobb az étvágya, de sok függ a vezetési stilustól. Apám a maga kényelmes tempójában 7,7-et tölt bele, én azért ezt 8,7-re is fel tudom tornázni klimával. Az autó 1200 kg feletti tömegére gondolva ezek nem is olyan nagy számok. Mert anyag az van benne. Az ajtót kinyitva érzi az ember, hol is van az az öt csillag, ami ütközéskor megvéd.
A motor pont úgy húz, ahogy elvárható egy 1,4-est?l, ami ekkora tömeget cipel. Városban tökéletesen elég, hosszú utazásokon jól fogyaszt - diszkó elé kereket pörgetni vagy lámpánál gyorsulgatni menjen az, akinek problémái vannak az ellenkez? nemnél...
Egy kocsi formájának megitélése mindig szubjektiv. Nekem a háromajtós kupénk formája jön be nagyon (különösen a feneke), de azokat is megértem, akik az ötajtós családi kivitelt választják.
A gyárilag felszerelt Michelin gumik nagyon jók, a pontos kormányzás magától megy a könnyen megszokható újfajta kormánnyal. A fékek pár száz km után hozzák a minden Citroen-nél "elvárható" üveghangot (ami az azbesztet helyettesit? anyagú fékbetét miatt van), de a fogásukra nem lehet panasz. Mondjuk lehetne egy kicsit könyebben adagolható.
A középs? tükörb?l érdekes a visszapillantás a kupé l?résnyi hátsó ablakán keresztül, de ezt is meg lehet szokni. Hiszen minden relativ: egy F430-hoz képest akár panoráma-tükörnek is lehet nevezni.
A teljes igazság kedvéért bevallom, hogy az els? rendszámom nekem is leesett, tényleg alacsony az a lökháritó...
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Nagy, Könyves Kálmán krt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C2 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
