Majd 3000km-es tesztút után...
Szöveges ítélet
Rendeltem egy C5-ös Citroent, de ameddig nem adják át, kaptam egy C4 1.6 VTR Coupe-t. Úgy alakult, hogy egy hannoveri utazást kellett megejteni a kocsival. Mivel a szalon miatt késik az autóm átadása, engedélyezték a csereautó külföldi használatát.
Tettünk vele egy kis kitéröt, így majd 3000km-t mentünk vele 4-en, teli csomagtartóval. Leírom az autóról szerzett tapasztalataimat.
Semmi sem romlott el rajta az eröltetett menet ellenére sem. Gyakorlatilag ezt a távolságot folyamatosan tettük az autóba. Egyik nap mentünk, két nap pihi, majd irány haza. Nemrég vettem egy háromajtós új swiftet. A hátsó tér és a csomagtartó mérete jóval nagyobb, illetve a motor is erösebb, így hosszú távon jobb volt ezzel a kocsival közlekedni. A váltó viszont egyáltalán nem tetszett. Pontatlannak találtam, az ötödiket alig akarta bevenni, illetve nekem nagyon rövidnek tüntek a fokozatok. A motorhang alapján mindig akartam tolni egy hatodikat, bár a Német autópályákon 170-180-at még így, telepakolva is szépen tartotta. Nagyon tetszett benne a tempomat. Az egyik lehetöségként be lehet állítani a kívánt maximális sebességet, amit bekapcsolt állapotnál nem lép túl az autó. Hiába váltunk egy másik fokozatot, nyomjuk tövig a gázpedált, nem tudunk gyorsabban menni. Ez autópályáról lakotterületre hajtásnál jöhet jól. A másik lehetőség a normál tempomat azzal a funkcióval kiegészítve, hogy ha a fékre lépünk, és lelassultunk, egy gombnyomásra elkezd gyorsítani az autó a beállított sebességig a gázpedál érintése nélkül. Ezt nagyon kényelmesnek találtam a hosszú autópályákon. A müszerfal elég információt nyújt, átlátható, csak picit keresni kellett, mi hol van.
Voltak viszont dolgok, amik nem tetszettek. Kezdjük az elején, a beszállásnál. A tetőív olyan alacsonyan húzódik, hogy a beszállásoknál rendre bevertem a vállam. Nem a fejem, a vállam. Egész mélyre hajolva tudtam beszállni a kocsiba. Ezt foghatjuk a 190cm-es magasságonra, de az egyhetvenhetes kedvesemnek sem sikerült gondnélkül beszállni. Szóval hajtogattuk magunkat. A hátulülök a swifthez képest nagy helyen tudtak beszállni és terpeszkedni. Amikor sikerült beülni, jött a második dolog, ami nem tetszett. Az ülés. Az oldaltartása remek volt, de ezt az ülést egy Qazimodoról mintázhatták, mert semmi deréktánasza nincs. Olyan pózban kellett végigvezetni utunkat, hogy alig pár km után fájt a hátam. Mire megérkeztünk, alig bírtam kiszállni a kocsiból. Mikor elindúltunk, jött az újabb nemtetszö, és nagyon bosszantó apróság. A kilátás a kocsiból. Aki tervezte ezt a kétlépcsös hátsó szélvédöt, biztos nem vezette sokat. Az éltörésböl adódó holttér pont a mögöttem haladó jármü világításának magasságában húzódik, így abból semmi sem látható. A kilátást könnyítendö tettek rá egy kis ablaktörlöt, ami arra elég, hogy a pótféklámpa látható legyen a mögöttes forgalom számára. Kilátni ettöl nem lehet jobban rossz idö esetén.
Ami még megszokást igényelt, hogy ellentétben más autókkal, a müszerfalvilágítás nem a helyzetjelzö felkapcsolásával kapcsolódik fel, hanem a gyújtás ráadásával, így többször indúltam el abban a tudatban, hogy a világítás be van kapcsolva.
Összességében egy nemrossz autót ismertem meg a C4 coupe-ban. A sok rakodóhely, praktikus kiegészítök, ötletes megoldások mellett mérlegelni kell a nem megfelelö váltót, hosszútávon nagyon fárasztó üléshelyzetet, és a karosszéria kimondottan elönytelen kialakítását is. Mivel a praktikumot a tervező feláldozta a dizájn oltárán, fiataloknak lehet jó választás. Én sem vagyok egy vénember a 27 évemmel, de nem választanám ezt a kocsit a Swiftem hellyett.
Hibalista
- Az utunk alatt minden rendben volt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 4190 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Citroen C5 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
