Kényelmes, megbízható útitárs
Szöveges ítélet
2006. októberében vettem az autót újonnan. Az új autó vásárlását rengeteg márkakereskedőnél tett látogatás előzte meg. Gyakorlatilag az itthon megvásárolható márkák mindegyikét megtekintettük, mielőtt a C4 mellett döntöttünk. (már csak azért is, hogy legyen viszonyítási alapunk) Az autó ügyintézése korrekten, pörgősen haladt az előleg kifizetése után. (kb. 1 hét leforgása után már az új C4-ben ültem..) A Xsara után (előtte az volt) furcsa volt az autó, de gyorsan megszoktam a középre helyezett digitális műszerfalat, illetve a 16"-os 205/55 -ös kerekek adta úttartást. A műszerfal mindig jól látható, lehet ragyogó napsütés vagy éjszaka. Nekem tetszik ez a digitális megoldás, de 21.század lévén már lehetett volna a mobiltechnológiában is alkalmazott TFT is. A kapcsolók logikusan vannak elhelyezve, könnyen hozzáférhetők és jól működnek (kivéve a központizár kapcsolója, mert ez igencsak bekerült az ablaktörlő kapcsló takarásába...) Az elektromos kütyük hibátlanul működnek. (el. ablak, el. tükör, ablaktörlők, tempomat, CD, központi,visszajelzők, hazakísérőfény, stb...) A motor rázkódás mentesen és csendesen (hidegen is) üzemel. Az előző 1.4-es motorokhoz képest még energia tartaléka is van, köszönhető a plusz 15 lóerőnek. 70%-ban városban és országúton járok vele, így nem hiányzik az 1.6-os motor. A váltó a szokásos Citroen váltó(hosszú út + lötyögés), de nincs vele gond. A futómű a jó magyar kátyúkat már kezdi megszokni, szegénykémet nem erre tervezték, de itt sincsen különösebb gond.
Mindent összegezve hosszútávú és rövidtávú utak alkalmával egyaránt kényelmes, megbízható útitárs. A nyáron le lett tesztelve: Bőröndök, táskák, babakocsi + 4 felnőtt + 1 gyerek(gyerekülésben) simán elfért, csupán a kalaptartót kellett otthon hagyni.
Majd 20.000 km alatt a lökhárítós ügyet leszámítva panaszmentesen közlekedtem úgy, hogy szinte minden nap használom az autót.
Hibalista
- Hátsó lökhárító tartó műanyag elengedett, így a lökhárító résnyire távolodott a karosszériától. A tartó cseréje megoldotta a problémát, most már úgy áll a löhárító, mint azelőtt. A jobb oldali kárpit ragasztása a melegben felengedett, ezért kitülemkedett. Garanciában ezt is cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Hajas Salgótarján
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara 1.4 | Következő autója? | C4 Picasso vagy C5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
