Indokolatlanul rossz a híre
Szöveges ítélet
Előrebocsátom, hogy minden osztályzat relatív. Tehát a kényelemnél nem a 600-as mergához kell a kocsit hasonlítani, a nyomatéknál meg nem a HDI-khez, hanem a kategóriában ekkora motorral szerelt autókhoz. Én kipróbáltam szinte minden 1,4 körüli autót ebben kategóriában. 3,4 milláért ültem bele ebbe a kocsiba (metálfény, elektromos ablakok elől, gyári CD + 6 hangszóró, tempomat, 205-ös kerekek - nem egy utolsó dolog 40e Ft-os Michelin gumikkal, kaptam ajándékba bele egy vonóhorgot is...meg hagy ne soroljam az SX felszerelés egyéb dolgait, amit más gyártók felárért adnak). Más típusokból ennyi pénzért fapadot adnak. Csak 1-2 összehasonlítás:
Nézegettem a Honda Civic-et, tényleg nagyon szép, de rohadt drága - és ahogy nézem itt, annyira ez nem is jól sikerült modell, mint az elődjei.
Toyota Corolla (ez volt az egyik alternatíva a vételre) ennyi pénzért fapadot kaptam volna (rádiósmagnóval - vicc). Emellet ronda és kényelmetlen - de ez is szubjektív. Viszont megbízható - állítólag. Összességében kommerznek mondanám.
Ismerős vett 3,3-ért Asrtra Classic-ot. No metálfény, no gyári CD - belebarkácsoltak neki negyvenért egy szép szürke JVC-t a fekete műszerfalba - gyönyörű... no tempomat, stb. - fapad.
A Renault Megane - ból csak a sedan jöhet szóba, mert egyébként a csomagtér nagyon kicsi. ezt a felszereltséget kb. 4 miskáért adták volna.
A Golfot fel sem merem hozni a 4,4 millás árért.
A Kia-t meg a Chevrolet meg se néztem, mert nagyon szidják őket (pedig a Kia elég jól szerepelt tavaly - lehet, hogy nem nálunk:))
Magyarul maradt ez - ár/érték viszonylatban nem találtam nagyon jobbat. Az a sok hüle, aki az ajtók hangja + a csomagtér mérete miatt szidja, csak bosszantsa magát, mért nem gondolkozott amikor megvette.
Egy biztos a kategóriában ilyen tágas utasterű autó nincs másik. Hosszú úton is kényelmes - megjártam vele Horvátországot kisgyerekkel a hátsóülésen. Simán elfértünk a cuccokkal együtt, pedig az asszony szeret ám öltözni:)
Összességében a kisebb hibák ellenére sem lehet nem szeretni, mert szép és kényelmes. A fűtése (mint minden Citroen-nek) kíváló.
Hibalista
- Csak garis javítás volt...
- CD egyszer javítva, majd néhány hét múlva csere, mert nem olvasta a lemezeket.
- Fűtőventillátor csere, mert zajosan működött - szerintem. Meg se nagyon hallgatták, szó nélkül csere.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Gerecse Tatabánya. Véleményem szerint dilettánsok - bár én nem vagyok autószerelő, de a CD kapcsán akkora hülyeségeket beszéltek, hogy még én se hittem el. Pedig csak 2 évet foglalkoztam műszerészként autóhifivel...
Ezen felül nekem úgy tűnt, hogy húzzák az időt + elkeverték a munkalapomat, amit utólagosan újra kellett kérnem tőlük (postán + egy hét várakozás...), hogy a másik szervízben a garit érvényesíthessem.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Citroen Géringer Komárom. Segítőkészek, nem tesze-toszáskodnak, amivel gond van gariban cserélik (legalábbis nekem cserélték).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C3 1.1 X | Következő autója? | C5, vagy Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
