Első autó egy francia mániásnak
Szöveges ítélet
Egy autó megvétele mindig nagy dolog, pláne amikor az esőről van szó!
Mához egy hete, de ezt megelőzően, hét év várakozás után, végre sikerült egy saját autóra szert tennem tizennyolc évesen.
Keresgélésnél a fő szempont az volt, hogy francia legyen és dízel. Először C5 II.-eseket nézegettem, de borzasztó nehéz belőlük jó állapotút találni, szinte mindet törték már. Aztán jött a Megane II. Limousinen, de a dCi motorok kifejezetten érzékenyek a hazai gázolaj minőségére, így inkább letettem a típusról. Majd egyik pillanatról a másikra, beugrott előttem a C4-es képe és hamar kiderült, hogy nekem találták ki azt az autót. Viszonylag nehéz feladat keveset futott, dízel változatot találni belőle, főleg a 109 lóerős 16 szelepes változatból. A kupé karosszéria nem volt mérvadó, de a formája miatt, azért kicsit felé dőlt a mérleg nyelve.
Végül a választás egy Tarjánban lévő C4 Kupéra esett. A próbaúton rögtön beleszerettem és miután Feri, avagy a Citroenek doktora is rábólintott a műszaki állapotára és átvizsgálta laptopjával az autót, már azon kaptam magam, hogy az M7-esen tartok Pest felé.
Kívül azért akadt pár esztétikai hiba, de szerencsére mind könnyen és olcsón orvosolható. Az egyik ilyen egy horpadás a jobb hátsó kerék fölötti sárvédőíven. A másik pedig egy jellegzetes C4-es hiba, hogy a motorháztető belső felén elkezd lepattogzani a festék és az oda bejutó nedvesség hatására, szépen lassan elkezd felfele terjedni az embléma felé.
Ezen kívül pár apró karcolás van a fényezésen, melyek a tavaszi waxolással el is tűnnek majd róla.
Belül viszont teljesen makulátlan – egy tipikus “hibát” kivéve -, olyan mintha most jött volna ki a gyárból. Mikor megtudtam, hogy csak egy éve van itthon és Németországban (ironikus picit) helyzeték először forgalomban, akkor világossá vált, hogy miért is van ilyen szép állapotban a beltér.
Az ülések nagyon kényelmesek, kiváló oldaltartásuk van, nincsenek kiülve; Csak egy minimális kopás van a vezetőoldalon, ahogyan a sofőr ki-be szállt az elmúlt hat év folyamán.
Az össze elektronikai kütyü működött. A múltidő nem véletlen, mert a második nap észrevettem, hogy nem működik a pótféklámpa, majd harmad napra virradóan már a hátsó ablaktörlő sem ment. A Citroen Wallisnál szerencsére kiderült, hogy ez is típus hiba és volt is visszahívási kampány ezügyben. Szerencsére az enyémen nem csinálták meg, így teljesen ingyenes lesz a dolog. Jelen pillanatban a kábelkötegre várok, mely a csomagtartó nyitogatásától tört meg.
Egyébként nagyon jó minőségű anyagokból van a belseje. A műszerfal borítása alatt szivacs van és minden kis rekesz is kapott kárpitot a belsejébe!
Annak ellenére, hogy háromajtós, meglehetősen kényelmes hátul is, még mögöttem is elfér kényelmesen egy 179,5 centi magas ember.
A 16 szelepes, 109 lóerős turbó dízel blokk könnyedén repíti az autót és a sportos vezetést is kedveli. Finoman, csendesen jár, magasabb fordulaton kimondottan kellemes és vérpezsdítő hangja van. Az átlagfogyasztás 5,5 liter körül alakul normál tempó mellett.
Egyedül a bypass szelepnek (melyre négy zöld gumicső csatlakozik) van rendellenes hangja, egész pontossal kattogása. Ez a szerkezet felel a hideg-meleg levegő elosztásáért, de valószínűleg egy tisztítás és újra tanítás megoldja majd a gondot.
Egyéb teendők is akadnak még rajta. Ilyen például a hátsó tárcsák cseréje és ékszíj csere. 93.000 kilométer van az autóban, így ezek még reális gondoknak mondhatók szerintem. Ami viszont már nem annyira lenne esedékes ilyenkor, az a kuplung cseréje. Ugyan még nincs elkopva, de a kinyomócsapágy recseg kicsit. Éppen ezért ha már levételre kerül a váltó, akkor már a komplett szerkezet cserélésre kerül. A kettős tömegű lendítőkerék állapota még kérdéses, így annak cseréjére 50% esély van, de általában 200.000 km után szokott meghibásodni.
Hibalista
- Mindig csodálkozom, hogy ide olyanokat is beírnak, mint például: - Ékszíj - Féktárcsa / betét - Vezérműszíj - és még csupa olyan dolog, melyeknek cseréje bizonyos idő & kilométer után MINDEN autón elvégzendő! - - Nos az én C4-esem egy hibát produkált a hat év alatt! A csomagtartó nyitogatásától, megtörik a kábelköteg és ennek következtében nem működik pótféklámpa és a hátsó ablaktörlő. Erre volt visszahívási kampány, így az enyémet is ingyen csinálják!
Ide hordtam szervizbe
Egy Citroen specialista, aki C5-ösünket is gondozza.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1328 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | C5 2.0 HDI | Következő autója? | még nem tudom, de tuti PSA lesz :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
