Egy rémálom. SOHA többé C.
Szöveges ítélet
Céges gépjármű flotta egy időben vásárolva.
1. Egy már akkor ledurrant, amikor a szalonból kiálltunk vele. Szerelőstáb felvonult, gépjármű újraindít, biztos csak szoftverprobléma (???). Úgy állt le a kocsi, hogy se kép se hang. Indítani nem lehetett.
2. A flottából az enyém volt a leggázosabb. 15000 km környékén az M7-esen kigyulladt a károsanyag kibocsájtást jelző kis sárga lámpa. Megálltam, Assistance-t felhívtam. Közölték, hogy a kocsival eddig és ne tovább. Tréler, Szfehérvár szervíz. Turbo probléma, de garanciában javították 4 nap alatt. Csereautó.
3. 15800 km M5 autópálya ugyanez. Kecskemét szervíz. Turbóprobléma. 4 nap. Csereautó.
4. 17000 km. Ugyanez, de akkor már begurultam az M5-be, ott mondták turbócsere. Garancia. 1 hétig csereautó.
5. 0-70000 km. Folyamatosan hurrogó hangot észleltem a kocsin kuplungolás után. Minden egyes szervíznél jeleztem, azt mondták semmi ez. Több alkalommal elvittem a szerelőt, hogy meghallgassa mire gondolok. Mondta, ez tényleg hurrog. Megnézték semmi. 70000 km-nél csúszni kezdett a kuplung. ????? Majdhogynem kizárólag vidékre mentem vele, tehát sűrű városi közlekedésről szó sem volt. Citroen szakértő közölte, hogy sofőrhiba. Kissé bosszantott a dolog, mert majdnem a nyakamba kaptam egy 300 e forintos számlát. Kicsi Suzuki Swiftemmel és Renault Thaliámmal is jártam előtte sokat, de a kuplunggal nem volt problémám soha. Első kocsimmal - Wartburg 353W - 120 000 km ig nyomtuk, és nem volt gond a kuplunggal, pedig ezen a kocsin tanultam is. M5 szervízben viselkedés gusztustalan, minősíthetetlen. Váltottam szervízt. A sofőrhibáról annyit, hogy egy hónapon belül egy másik kollégám is így járt, csak neki széttört a kuplungja egy rövidke csúszás után kb ugyanennyi km után. Citroen Hungária ezt is elintézte sofőrhibával. itt már kissé gyanús volt mindenkinek, hogy a kuplungok csak úgy tönkremennek 70 e km után.
6. Tempomat rendszeresen lefagyott. Semmit nem tudtak kezdeni vele az M5-nél.
7. A turbócserével végződött sárga lámpás jelzéses eset ezután többször is előfordult, de már nem törődtem vele. A kollégáimnak egytől egyig kigyulladt kicsit később, de nekik azt mondták a Citroen szervízekben, hogy nem kell törődni vele. Bravó.
8. Ha jól emlékszem 3x hívtak vissza csak úgy szoftverfrissítésre. Semmi eredményt nem tapasztaltam.
Saját magamnak soha nem vennék Citroent, mivel egy Saxoval korábban már megjártam. Soha többet Citroen.
Hibalista
- Turbó, Kuplung, Tempomat. Összesen cirka 1 000 000 huf garanciális szervíz számlát adtam össze.
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 89500 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis 1.8 | Következő autója? | Ford Focus 1.6 TDCI 110 LE |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
