200 ezer km, szinte hibátlanul !
Szöveges ítélet
Fontolgattam , mióta megvettem a C4-et, hogy írok pár sort ide. Történt, hogy elindultam autót venni, lehetőleg dízel japán kombit.... Ez lett belőle.
Úgy gondolom, nagyon jó áron vettem, egy olyan autót, mely eddig "civil" gazdát még nem látott, kerek egy évesen , 14000km.-rel. Megkaptam hozzá így is a gyári 2 éves garanciát, melyet még egy évvel hosszabbíthatok, a formája gyönyörű (szerintem), a hétköznapokban pedig céges kocsit használok, hát belevágtam.
Azóta mentünk vele 6-7 ezer km.-t, de már akadtak apróbb bosszúságok. A legidegesítőbb, hogy indítás után, hideg motornál minden váltáskor "nyikkan" valami a kipufogónál. Már mindent megnéztek rajta, egyelőre beletörődök, de még a garancia lejárta előtt ha kell, lecseréltetem egytől egyig a kipufogó elemeit. A másik kis bosszúságomat az okozta , hogy egy nyári délután (szintén hideg motornál) kiírt a computer egy olyan üzenetet, hogy a hűtőfolyadék túl forró... Jeladó csere lett belőle, időpont-egyeztetéssel 2 órát volt szervizben a kocsi.
Más bajom ezidáig nincs vele, némileg csodálkozok azon fórumozók véleményén, akik lomhának, vérszegénynek tartják az 1.6-ost. Jómagam 16 éve vezetek, naponta 2-300km.-t is, és elmondhatom, ha valaki lendületből tud autózni, ezzel a kocsival nem vall szégyent. Pécstől Bp.-ig simán elmegyek úgy, hogy nem előznek meg, max 2500-3000 ccm.-es komoly autók, bevállalós pilótával. 170-180-ba bármikor bele lehet tolni. Hiányolom a 6. fokozatot, ugyanis nagyon pörög a motor, ennek ellenére mióta megvettem, 8.1-nél nem mutatott többet az átlagfogyasztás-jelző.
Egyelőre ezek az első benyomások, remélem, komolyabb negatívumokat nem kell megosztanom a továbbiakban sem. Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!
Már 11000-et mentünk vele, további hibák nélkül. Hiányzik a 6.-ik sebesség változatlanul...
2009.02.
Már 35000-et mentem a kocsival. Gyakorlatilag hibátlan. Szeretem. Nem tudom, hogy szerencsés vagyok-e, vagy esetleg olyanok is írnak kommentet a C4-ről, akik még nem is ültek ilyen kocsiban, mindenesetre meg vagyok döbbenve egyesek tapasztalatain. Tervezek még további 50 ezret vele, mielőtt eladnám, becserélném... Remélem, semmi komoly gondja nem lesz.
peace!
2010.November:
Még mindig semmi baja a kocsinak, 65 ezer kilométer után. Átlagfogyasztásunk 8.2 tízezrek óta, még amikor nyaralni mentünk Görögbe, a tetőn két db kajakkal, akkor sem ment 9 fölé. Kötelező olajcseréken kívül nem költöttem rá SEMMIT eddig. Mostanában tervezzük, hogy lecseréljük, de csak mert a hobbimhoz nagyobb szállítójármű kellene. Viszont viccnek találom, hogy itthon mennyire nincs értéke a használt Citroeneknek.
2012.December :
A C4-es még megvan! Ráadásul még mindig hibátlannak mondanám az autót! Jelen óraállás szerint 110.000 KM.-nél járunk, de a kötelező időszakos cseréken kívül SEMMIT nem kellett az autóra költeni! Folyamatosan gondolkodok a cserén (kizárólag a mérete miatt ), de olyan vicces értéken számolnák be bárhová az autót, hogy eddig még nem léptem meg. Még a végén veszek egy utánfutót, hogy kényelmesebbek legyenek a hétvégi túrák! :-)
Elöl valóban tágas, szinte egyterűs a helykínálat, de ha cipelek magammal 2db. kajakot, 2db kerékpárt, meg egyéb cuccokat, a hátsó üléssort mindig síkba döntöm. Emiatt lenne jobb egy kombi autó...
Egyébként megjegyezném, hogy az átlagfogyasztásom már egy ideje beállt olyan 7,5 - 7,8 közé. Mindez úgy, hogy állandóan van a tetőn valami sporteszköz, és nagy átlagban 100km/h körül közlekedek. Városi fogyasztásáról nem tudok nyilatkozni, kizárólag hosszabb utakra használom, a hétköznapokra van céges. :-)
Nekem még mindig nagyon kellemes csalódás az autó! Mondjuk, törődök is vele, nem csak hajtom...
UPDATE:
2019.04.13 . Az autót eladtam . 192000 km.t futott velem , ha valaha lesz még egy ilyen jó , megbízható autóm, nagyon boldog leszek!
Ennyit arról , hogy a francia kocsik sz@rok! A közel 200 ezer km. alatt egyetlen egyszer hagyott cserben (nem indult el ) egy elektronikai , 40 ezerből cserélhető alkatrész miatt ! S még mindig szép, jól megy , következő gazdáját szerintem még sokáig szolgálni fogja!
Igen , ilyen is lehet egy autó, ha nem csak hajtják agyatlanul , felelőtlenül . Hiányozni fog a megbízhatósága!
Hibalista
- Hűtővíz-hőmérséklet visszajelző - egy elektromos kütyü , már nem tudom a nevét ...
Ide hordtam szervizbe
Autó-Largo , Pécs
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Simon Autó , Pellérd
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 192400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Evasion | Következő autója? | Altea Freetrack |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
