A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 (2004-2010)

C4 1,6 HDI FAP MCP6 váltóval 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

200 ezer km tapasztalata: egyre jobb!

Szöveges ítélet

Citroen-em volt korábban is (illetve még megvan második autónak) túl nagy bajaim nem voltak vele 200 ezer km alatt, most azért már rakoncátlankodik egy kicsit.

Bevállaltam egy új (legújabb) C4-est. Kisebb, mint a korábbi, fürgébb, fordulékonyabb, inkább "napi" használatra teremtve. És ha már város és csúcsforgalom, akkor mindjárt az MCP6-os váltóval rendeltem. Eddig nagyon bejött, én csak ilyennel vetetném meg bárkivel ezt az autót, de mit ezt az autót! Az összeset! Kár, hogy nem adják mindegyikhez. Aki kipróbálta, ódákat zeng róla... :-) Csak pöcögtetem a kormányon a váltót és dobálja a sebességeket, különösen sport üzemmódban. Nincs kuplungpedál, ezért a kuplungfüggők kössék be magukat. Az a pedál amit a kuplung helyett megtalál a bal lábuk, az bizony a fék, ami igencsak hatásos... :-) Jó tanács, amíg meg nem szokjuk, addig magunk alá kell csomagolni a balleget. A lelkendezésem oka, hogy a korábbi manuális Citroen váltóktól -hogy is fogalmazzak óvatosan?- nem voltam oda...

A motor kifogástalan, csendes és megfelel a róla hallott pozitívumoknak. Megy, mint akit s.....be rúgtak és alig kér naftát. 5,8 literes átlagfogyasztás egyenlően megoszló város (Bpest belváros), vidék és autópálya használat mellett klímával, sok rövid úttal is.

A kényelem kifogástalan, amolyan franciás. Az ülés nekem kifejezetten kényelmes, de... Ami miatt mégsem adtam maximális pontot, az azért van, mert nagyobb autóhoz vagyok szokva és jobban szeretem a "foteles" pózt, ami itt ugye fizikai méretek által korlátozva vagyon. Egy másik hasonló kategóriájú autóból átülve biztos nem szőröznék... :-) A csomagtartó a hasonló kategóriájú kocsik között a kisebbek közé tartozik. Szerencsére van másik kocsi, de bizony ebben sem ártana 30-50 literrel több hely.

Az összeszerelés egész jó, de a gyári alu kiegészítők műszerfalra való megrendelésétől kifejezetten óvnék mindenkit. Igen gagyi, méretpontatlan öntapadós kivitel, 0,5-os lemezből préselve, ehhez képest horror áron.

Újdonság erejével hat a korábbi C4 verzió birtokosok számára a központi kijelző. A fordulatszámmérő nagyon látványos és (azt hiszem csak az MCP6-osoknál) a kör közepén kiírja az aktuális sebességi fokozatot. Az utasok jól szórakoznak, Ti inkább az utat nézzétek! :-)

A hangtechnika sokat fejlődött, végre rájöttek a gyárak, hogy ez a szolgáltatás része, ha már egyszer megkerülhetetlenül integrálták a kocsi elektronikai rendszerébe, vagyis az "occó-piaci" super-hipersound-ok minősége itt nem nyerő. Ami baromira hiányzik nekem, az az USB csatlakozó, amit csak felárasan lehet(ne) megrendelni, buta szerelhetőséggel a kesztyűtartóba (jujjjjj!). Szóval ezt kihagytam a rendelési listából.

Műszaki ember lévén nem gondoltam, hogy egy izzócsere megizzaszthat. Hát ebben igen! A tompított fény izzója úgy van beépítve, hogy szándékosan megnehezítették a felhasználó dolgát (szerintem a szervizben sem túl lelkesek). Az izzót párban cseréltem, az egyikhez bal, a másikhoz jobb kéz kellett. Mind a két kezemet ragtapasszal kellett kezelni a művelet után, tehát a dolog "véresen" komoly! Az izzókra a csatlakozó gyárilag rá van gyógyítva, a fogók használatával meg a kiszedésnél észnél kell lenni, különben elhajlik a kis rúgós rögzítő elem, ami az izzót a helyén tartja!

Nem tudom, hogy a korábbi (2009. előtti) verzióra igaz-e, de itt a fényszóró felfogatása le van gyengítve. Ez végül is rendben, mert egy sima, amúgy éppenséggel karcolást sem okozó hátsó behatolás elkövetésekor nem reped-törik a masszívan odabetonozott lámpa, hanem kvázi hátra tud csúszni, mert ezek a műanyag ráfröccsöntött körmök elpattannak.
Az aktus után a szerviz esetleg rögtön egy új, 65 ezer Ft-os eseményutáni lámpát akar rásózni a következményektől megszeppent júzerre, amikor olyan 8 ezer Ft-ért gyári műanyag rögzítők is kaphatók, kifejezetten a letört pöckök pótlására, könnyen alatt szerelhető, gyárilag előkészített helyre-módon.

UPGRADE (2011. augusztus)
Még mindig nagyon elégedett vagyok, egy kisebb műszaki hibám volt, a vezető oldali ajtóból az elektromos ablakok vezérlése meghülyült. Kiderült, hogy a kezelőpanel csatlakozójában volt egy kis kontakt hiba. csati ki, kis nyomorgatás, csati vissza, azóta eltelt bő egy év, tökéletesen működik.

Volt ismét egy apró utolérésem. Ismét megúsztam jelentősebb költségek nélkül. Ezt azért írom, mert szorosan összefügg a kocsi felépítésével. Az kocsi eleje és a sárvédők szétugrottak, az egyik lámpám tartófülei megint letörtek. A motorháztető nem sérült, mint ahogy a kocsi más szerkezete sem károsodott (erről utólag sk meggyőződtem, mert kíváncsiságból leszedtem a lökhárítót). Az esemény helyszínén visszarendeztem a elmozdult elemeket és beugrottam a szervizbe, ahol megvettem-rendeltem hozzá az eltört műanyag rögzítő stifteket, pöcköket. Ezek fogják össze az elejét, valamint a sárvédő lemezeket. Ezek birtokában sk véglegesen összeraktam. Amúgy egy karcolás se emlékeztet, minden a helyére visszament. Emlékeimbe mélyen beégett, amikor a korábbi autóimon ilyen esemény után lakatosok és fényezők dolgoztak. A gyalogosvédelemnek ez az autósokra vetített előnye, rugalmas és hajlékony az eleje.

UPGRADE (2012. augusztus)
Az elmúlt év csaknem eseménytelenül telt el. A kocsi hiba nélkül tette a dolgát, beletettem nagyjából 20 ezer km-t. Nem érzem, hogy öregedne. Nem zörög, nem zizeg, fogyasztása is átlagban inkább csökkent. Ez gázolajból a komputer szerint nagyjából 5,2-5,4 liter, motorolajból nem mérhető.
Bosszúságom az elmúlt egy évben egy alkalommal volt, később kiderült, hogy alapvetően nem a kocsi a hibás, több felelőse is van az "ügynek".
Éppen családi hosszú hétvégére indultunk a nyugati határszélre és ezzel egybekötött Ausztriai kirándulásra. Útban odafelé a motor egyik pillanatról a másikra (a legrosszabbkor előzés közben) lecsökkentette a teljesítményét és elkezdett világítani a szerviz lámpa! Soha rosszabbkor, minden értelemben. Később egy erősebb gázadáskor le is állt a kocsi. Innentől aztán óvatosan... egy órás késéssel érkeztünk meg a soproni szállásra. Következett (garanciális kocsi és hétvége) az assistance hívása. Nem tudtak segíteni. Azt mondták, hogy ha megy az az autó, akkor óvatosan használjam!(!!!). Másnap reggel (még mindig hétvége) nem csak a hibajelzés szűnt meg, hanem az autó is ment, mint a golyó... Szokásos kirándulás, városnéző programok. Délután egy kényesebb közlekedési szituációban ismét hibajelzés és csökkentett teljesítmény! Ismét hívtam az assistance-ot, elmondtam a szitut és hogy ez már nem lehet véletlen, a hiba ismétlődött. Válasz ugyanaz, használjam óvatosan... Másnapra terveztük Ausztriát. Mondtam a diszpécsernek, hogy ugyan nálunk ünnepnap lévén nincs hova mennem, de az osztrákoknál munkanap, van ott márkaszerviz, ahol legalább megnézik. Nekem gondolom semmibe nem kerül, a garancia ott is érvényes. Igazából nem gondoltam komolyan, mert ha esetleg azt mondják, hogy no nem, innen egy km-t se tovább, mert a kocsi meghal, akkor már a saját felelősségem és a garancia vesztése lehet az ára, aztán meg akkor hogyan jutok haza?
Végig gondoltam és családi nyomásra az a döntés született, hogy ha reggelre megint eltűnik a hibajelzés, akkor nekifutunk a határnak. Így történt, reggel irány Ausztria. Óvatos voltam, kerültem a hirtelen gázadást, baj nélkül megjártuk az utat, sőt a következő nap haza is jöttünk. Másnap a szervizben kezdtem. Kiolvasták a hibatárolót, kiderült, hogy a hiba akkor jött elő, amikor 2500-fölé pörgettem a motort és üzemanyagrendszerben csökkent le a nyomás. Egyértelmű, valószínűleg elkoszolódott üzemanyagszűrő...
Az eset tanulságai:
A szervizperiódus szerint 60 ezer km-ként kell üzemanyagszűrőt cserélni. Valóságban ez elég necces. Először is nem lehet ellenőrizni, mert a szűrő egy átlátszatlan házban foglal helyet, komplett kell cserélni. Másodszor Magyarországon a kutaknál tankolható üzemanyagok minősége és tisztasága elég hektikusan változik. Én közvetlenül a hiba első megjelenése előtt tankoltam egy "márkás" kútnál 20-30 km-el... A szerelők szerint is erősen ajánlott a csereperiódust csökkenteni, minden második olajcserére (40 ezer km-re).


Összegezve eddig nagyon elégedett vagyok és remélem, ez a véleményem még sok-sok km alatt sem fog változni.

Olvasgatva a kocsiról mások által írt egy-két lesújtó "minden elromlott és rossz" véleményt kicsit értetlenkedem is. Itt azonban kis statisztika után egy fontos felfedezést tettem. Vagy a legkisebb alulmotorizált verziókról van szó, vagy még inkább használtan vásároltakról. A kettő kombinációja a legrosszabb. Két dolog fontos tanulság jön le ebből. Először is, ez a kocsi nem olyan kicsi, mint amilyennek látszik! Az 1,4-es benzines motorral csak szenved, állandóan pörgetni kell, ha normálisan akarjuk mozgatni. És az a motor nem egy erőmű, nem igazán szereti ezt. Megfontolt nagypapának és nagymamának való. Egy autó karaktere, kinézete valahol a használat stílusát is befolyásolja, mert akinek tetszik a forma, annak ehhez illeszkedik a vezetési és életstílusa. A C4-es kicsit a sportosra hajaz. Olyan szerintem nem vesz ilyet, aki állandóan a megengedett sebességi határ alatt 20-30 km-rel autózgat, autópályán a külső sávban 100-al elballag, ha értitek, mire gondoltam... A másik, hogy a használtan (különösen kereskedőtől) vásárolt kocsik km állása 99%-ban nem tükrözi a valós km-t. Egy 1,5-ös szorzó még óvatoskodásnak is tűnik. 100 ezer km alatt ezeket a kocsikat nem szokták eladni, vagy legalábbis igen ritkán. Nézzük meg a hirdetéseket, 100 ezer felett alig találunk eladót... Egy ilyen szétpörgetett autó 150-200 ezer km után már jó, ha működőképes. Aztán ilyen szétcsapott járgányokról tényleg le lehet minden rosszat írni... csakhogy ez márkafüggetlen dolog!

Frissítés (2020. szeptember)
Nehezen válok meg attól, ami jó. Úgyhogy megvan még ez a kocsim (lassan 11 éves) és még az előző is (21 éves), amit most a fiam használ.
A felsorolt javítások kivételével -ami egyáltalán nem sok- csak a kopóalkatrészek lettek cserélve a gyári intervallumnak megfelelően, vagy szükség szerint.
Továbbra is igaz, a megkímélt és rendszeresen karbantartott Citroenekkel nincs több baj, mint a "többre tartott" német márkákkal. Egyszerűen azokat is karbantartani kell, ezeket is. Nem többször, hanem odafigyelve rendszeresen! Persze ehhez nem árt egy jó szerelő...!
Alaptétel:
Olajcsere 10-15 ezer km között! Ha városban jársz, akkor inkább 10 ezer! A részecskeszűrő kiégetésére figyelni kell. Nem szereti a csak városi használatot! Ha észleled, hogy elkezdett regenerálni (fogyasztás kissé megemelkedik, alacsony fordulaton kicsit dadog a motor), akkor 2000-es fordulat fölött érdemes tartani a motort. Vissza kell váltani, sőt városban lámpánál, vagy célhoz érkezve leparkolás után, akár üresben is kicsit nyomni a gázt pár percig. Ha kisimul a motor járása, akkor túl van rajta. A regenerálás sűrűsége a részecskeszűrő állapotát jelzi, persze figyelembe kell venni a használat módját is. Országúti használatnál kb 1000 km-ként egyszer regenerál kezdetben, később, mint most nekem, ez már akár 2-3 alkalom is lehet.

200 ezer km van az autóban, a motor bontatlan, eredeti turbó, kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő és gyári töltésű FAP folyadék van benne.
Csak üzemanyagot kér, azt is mértékkel, nekem elég erős, nyomatékos, bőven tud a megengedett sebesség felett menni autópályán is...
Kb mostanság számolok azzal, hogy lassan kérni fogja a FAP utántöltést és a részecskeszűrő már nem lesz regenerálható. Nagyjából 500 ezer forintot szánok emiatt karbantartásra a következő időszakra (2021.), ebbe még a lendkerék cseréje is beleférhet.

Hibalista

- A vezető oldali ajtó ablakemelő kezelőpanel kontakt hibája, alkatrészigény nélkül javítva. - Ez a hiba ismétlődött 2012-ben. Szintén sk javítással, 10 perc alatt megoldva. - 2012: a kocsi még garanciális (5 év) és most a motorháztető élén lévő krómozott díszlécről elkezdett leválni a krómozás. Garanciában cserélve. - 2017. (142 ezer km): turbó szolenoid vákuumszelep cserélve, költség 25 ezer forint - 2018. (159 ezer km): generátor szabadonfutó görgő elkezdett hangoskodni. 10 ezer forintért cserélve. - 2020. (186 ezer km): kartergázcső tömítőgyűrű mellett az olaj szivárogni kezdett. A tömítés cseréje ingyen történt, olajcserekor "belefért". - 2020. (190 ezer km): az ablaktörlő először önállósította magát, eztán meghalt. A költsége 90 ezer forint volt mély diagnosztikával (hiba megállapítása), márkaszervizben. A motorkiszolgáló egységet (BSM) kellett cserélni. Elvileg lehetett volna olcsóbban javíttatni máshol, de nem volt már pofám elhozni.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Wendom Pest: gyakorlatilag csak kötelező szerviz volt.Ebben a szervizben végig az autó mellett lehetsz, miközben belezik. Tudod ki szereli és mit csinál. Tudsz kérdezni is, mert készségesek. Sokat tanulhat ebből az ember. Ezt nem engedik meg mindenütt.Sajnos már bezártak.Citroen Pásztor:Itt volt a BSM csere. Korrektek voltak.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Dunavarsány márkafüggetlen autószerelő vállalkozó:Olcsó, megbízható, korrekt és érti a típust, van gyakorlata ezzel a motorral. Sok munkája van és mint a jó szerelőknél jóval előbb be kell jelentkezni, legalább egy hónappal a tervezett munka előtt!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? Mittomén! Az ár-érték arány maj´ meggyőz akkor is.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 2004 (2004 - 2006)

További ítéletek (189 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)