A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C4 (2004-2010)

C4 1.6 HDi SX Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dízelmozdony robotpilótával

Szöveges ítélet

Az autót használtan, 8 hónapos korában vettem.
Valamitől az egyik első kerék eléggé berezonáltatta az elejét 115km/h körül. Különböző gumisok hosszas centírozgatása után és a kerekek cserélgetésével a probléma megszűnt. Azóta volt egy defektem (csavar a futófelületben), a javításnál "lelkiismeretlenül" ;-) centírozott a "mester", 130-nál beremegett. Ezek alapján kijelenthető, hogy az első futómű nagyon érzékeny a pontos kiegyensúlyozásra.

A rezonálás mizérián kívül nem volt vele semmi komoly. Garanciában cseréltek egy szilentet hátul, de nem tudom minek, mert a kopogást nem oldotta meg. A kopogásra a megoldás a hátsó lökésgátló porvédőjének (gyári technológia szerinti) beragasztása hozott. Így most csendes az autó.

Úgy tűnik, hogy a futómű jól bírja a budapesti strapát.

Elektromos gond nem volt, igaz, a bal hátsó ablak néha csak 2-3. próbálkozásra záródik fel teljesen. Valószínűleg a kapcsoló kontakusai bekoszolódhattak (gondolom egy évig senki meg sem próbálta használni azokat).

Fogyasztás korrekt. Budapesti reggeli/délutáni dogózás, munkábajárással napi 35-40km, hétvégenként csavargással a "vegyes" fogyasztás a fed.komp szerint 6,2-6,5 között alakul. Tapasztalatom szerint a fed.komp 2-5dl-t csal lefelé. :-/ (Az eddigi 8ekm számolt átlaga 6.3 l/100km).

A motor kívül egy picit talán hangos, de az utastér jól hangszigetelt, be már kevés zaj jut. Autópályán is csendesnek mondható. Kellő nyomaték van az 1.6-os dízel erőműben.

Megszokást a 4 különböző helyen található LCD kijelző (kvázi: műszerfal) leolvasása igényelt, de ez kb. 3 nap alatt megszokható. Utána nem zavar már.

A forma, a beltér mind szubjektum, de nekem nagyon tetszik. Nem konzervatív cseppett sem. Azt sajnálom, hogy a hátsó üléspadhoz nincs kivezetve a klíma, így az ott utazóknak néha melegük van.

A gyári "hifi" sajnos nem ad szép hangképet. Ennek legfőbb oka, hogy a magas sugárzó nagyon rossz helyen van, ez a tartomány nagyon hiányzik. A (hagnváltós) hangszórócsere sem ad sokkal jobb megoldást, erősítővel kell próbálkozni.

A tolatóradar rá van kötve egyébként a rádióra, így hátramenetkor lehallkítja a hallgatott műsort és oldalhelyesen csipogtatja a hangszórókat. Eközben a fed.komp képernyőjén jelzi is az akadály helyét, távolságát.

Sajnos az ablakok alján az ővvonalál alkalmazott gumi "szigetelés" nagyon idióta megoldás, mert egy pici (kb. 2-3mm széles) vájatot hagy az ablaknál. Ennek következtében abban összegyűlik mindenféle fáról lehulló elszáradt vacak és egy óvatlan ablaknyitással az összeset betolja az autastére a menetszél! (Ezért állandóan kitörném a tervező ceruzájának a hegyét!!) ;-)

Az én autómban sötét plüss kárpitozás van, ami nagyon szöszölődik és nehéz is tisztán tartani. (Igaz, jobban szeretem, mint a korábbi világos kárpitot).

Két kartámasz van (elől és hátul 1-1). Az első kartámasz előre-hátra csúsztatható is. Praktikus lehet.

Az esőérzékelős ablaktörlőtől csodákat nem kell várni. Én pl. soha nem használom automata üzemmódban, mert rendszerint többet vagy roszkor töröl, mint ahogyan az én megkívánnám.
A sötétedés-érzékelőt sem használtam még sosem. ;-)

A fed.komp elég sokat tud (összehasonlítva a márkatársakéval) és elég jól konfigurálható rajta keresztül az autó.

Néha a csomagtér ajtó (5 ajtós) nehezen csukódik, csak 2-3. leengedésre zár megfelelően. (Szervizben már "ráolvastak", de nem változott lényegesen a helyzet).

(Bírjátok még olvasni???)

A klíma hamar lehűti az utasteret, de sokszor képes büdöset fújni, ha lekapcsolom a kompresszort menet közben. Csináltam házilag két alkalommal fertőtlenítést, de nem hozott végleges javulást. Sajnos a pollenszűrőt házilag nem vettem ki (de egy 3 hónapos darabról beszélünk).

Hidegben kb. 15mp múlva már lanygos levegőt fúj az utastérbe (ez nagyon szuper), de ez a "villanykályha" csak néhány percig dolgozik, utána hajlamos (lehet) a visszahűlésre az utastér (ha nem tudtunk kellő fordulattal elég veszteséghőt termelni a víz felmelegítéséhez).

Az előző autómhoz képest úgy érzem ez jobban össze van rakva és masszívabb összhatást is kelt minőségben. (De ezt még további pár tízezer km dönti majd el végérvényesen)

Örülök, hogy megvettem ezt az autót! :)

Hibalista

- inkább csak bosszantó dolgok, mint sem üzemzavart okozó hibák:
- - j.hátsó lengéscsillapító porvédője leesik, kopogó hangot ad
- - valahol hátul egy szilent, de nem tudom milyen jelenséget kellett volna észrevennem

Ide hordtam szervizbe

Citroen Őrmező: kedvesek, segítőkészek. Végig ott lehet "lábatlankodni" a szerelő mellett. Hibafeltárásban viszont ugyan azt nyújtják, mint kb. bárhol máshol. Ha van kedvük/idejük/tapasztalatuk, akkor megtalálják a jelzett problémát, egyébként itt sem fordítanak rá sokkal több energiát. (Csak két alkalommal voltam ott, abból "ítélkezek").
20ezres revízióra vihettem gyári segédanyagokat.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Citroen Nagy, Óbuda: kedvesek. Hibakeresésben ők sem jeleskednek (gondolom, hogy garanciában ezt a legnehezebb elszámolni. Nem engedi a norma a "pepecselést", helyette egyértelmű, futószalagon javítható, egyszerű/kézzelfogható dolgok kellenek). (Csak egy alkalommal voltam ott, abból "ítélkezek"). 20ezres revízióra nem vihettem gyári segédanyagokat, így nem is mentem oda!

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 18200
Megbízhatóság (9) Vezetett km 27300
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Stilo 1.4 Actual Következő autója? ?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C4 2004 (2004 - 2006)

További ítéletek (189 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)