Díjnyertes forma+kiváló motor+64e km megbízhatóság
Szöveges ítélet
ELŐSZÓ: itt a népítéletben van pár furcsa C4 tulaj...
-Zörög az autó: ha mindennap kockakövön vagy katasztrofális minőségű úton közlekednek, sajnos bármelyik autó fog zörögni, még egy Audi is...
-Panaszkodnak, hogy gyenge benzinmotorral sajnos nem megy az autó - érdemes minimum 1,6-os benzinest venni, az 1,4 90 Le szomorú színfolt a kínálatban.
-Kopog a futómű: komfortosabb a legtöbb autóénál, és bele kell nézni a csomagtérbe, mi zörög a pótkeréknél. Ha még mindig, akkor ki kell cseréltetni a gyári lengéscsillapítókat, és csend lesz!
-CÉGAUTÓ: az ilyen ne írjon be, mikor "nem az enyém, kinyírom..." mentalitással a sok barbár kinyírja a kocsikat. Pl nem egy céges autót látok naponta padlógázzal, csikorogva hidegen indulni...Többen használják, lebecsülik...
-Elektromos problémák: MINDEN autónál bizonyos százalékban előfordulnak, a C4 sem kivétel, valaki kifogta, sajnálom.
-Szervizek: Hát, igen... Ki kell fogni. A Pásztor országszerte híres, a többit nem ismerem...
Sok ember nem veszi figyelembe a turbódízel használatának szabályait - teljesen más karakterisztikájú motor, és több törődést igényel, mint egy sima benzines. Nem húznak 1800 alatt, de afölött rakéták 4000-ig! Én nem fulladtam le egy dízellel se, hamar meg lehet szokni őket!
Formailag nagyon egyedi kívül-belül, nem véletlenül nyert több dizájndíjat. A kilátás a vastag oszlopok miatt megszokást igényel előre-hátra. A futómű nem franciás annyira:nagyon stabil, sportos. A műszerfal, miután megszoktam, nagyon megszerettem. A felszereltség - ennyiért (4,38m) ABS, ASR, ESP, AFU, REF, 6 lufi, mech. klíma (sajnos), tempomat és sebességhatároló, fed. komp., ködlámpa, hűtött kesztyűtartó, távir. közp. zár. A LÉNYEG: a piacon ár-értékben legjobb alsó-közepes kisdízel!! 1,6.os, 16 szelep könnyűfém blokk, változó geometriájú turbó, intercooler. Ez jelen van a Peugeot, Citroen, Mazda, Volvo, Ford, és már a Mini autóiban, a nagy 2,7-es Hdi pedig a Pug 607, Citroen C6, Jaguar és Land Rover autóiban...Tehát elképesztően halk, nem ráz, és azonnal reagál a gázra. 11mp alatt 100-on van, 136-nál pörög 3000-et autópályán, 80-ról 120-ra ötödikben 11mp alatt gyorsul. És ami fontos: SEMMI hangja nincs pl autópályán; 180 körül már erőlködik, és akkor kezd egy kis hangja lenni, de nem kellemetlen. A fogyasztás elképesztő: sportosan vezetek általában, országúton nyugodt vezetéssel 4,8 liter, városban hajtva (!) 6 liter, amúgy full vegyes 5,0-5,6 liter. Szfvár-Balaton nyáron hétvégén 4 fő klíma: 4,6 liter.
MAXIMÁLISAN megbízható, talán mert úgy vigyázok rá, mint az egészségemre ;-))) Semmi baja, a fogyasztás lement átlagban 5 literre, városban araszolva 6 liter. Semmi sem zörög továbbra sem, a futómű sajnos hangos - de miután kicseréltettem a hátsó lengéscsillapítót MONROE-ra, egyből csend lett...
Fontos!!!
BE KELL TARTANI A TURBÓDÍZELEK ÜZEMELTETÉSI
SZABÁLYAIT!!! Különben "meghal" szegény autó :-(
- olajcsere az előírt km-nél
- hidegindításkor kb 1 perc melegítés, fokozott terhelés
- nagy tempóról megálláskor vagy hosszú idejű használat után MINIMUM 1 PERC alapjárat - így lesz hosszú életű az autó.
Ami a legjobban megfog: BÁRMIKOR odalépek,(1800 fölött) erőteljesen húz, és húz!
Van akinek árban a benzines éri meg, mert a dízelnek kell bizonyos futásteljesítmény, amíg behozza az árát. Kalkulálni kell: magasabb törlesztőrészlet 100 km-ként 2 literrel kisebb fogyasztással gázolajból, vagy alacsonyabb törlesztőrészlet 2 literrel nagyobb fogyival benzinből...
Hibalista
- 2006.06.12. Többször visszahívtak szoftverfrissítésre, most meg a spanyol Michelin gumik selejtesek, de eddig hibátlan, és remélem, az is marad...
- 2006.12.13. A gumikat vadiújra kicserélték.
- 2007.08.03. Első ablaktörlők cseréje.
- Kiégett a bal és a jobb első tompított lámpaizzó...
- 2007.09.20. 64500 km. Továbbra sincs baja, de a hátsó lengéscsillapítók a magyar utak miatt elfáradtak, Monroe Reflex lett helyettük, az első fékbebtéteket cserélni kellett kopás miatt.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Jóbarátom autószerelő, bármit megcsinál, szinte ingyen!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 64500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Audi A6 2,5 Tdi Avant 164 Le Multitronic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
