Csalódás
Szöveges ítélet
Feleségem kitartó asszony. Évekig rágta a fülemet, hogy neki is kell egy autó. Mint mondottam kitartó! :-)
Mivel én fizettem a kasszánál, szigorú feltételeim voltak:
- csak új autó jöhet szóba
- lufierd? kötelez?, mentették már meg az életemet, arról nem is beszélve, hogy most már két kölök csücsül hátul :-)
- légkondi kell!
- csomagtartóba minimum egy babakocsi és egy m?anyag gyerek motornak be kell férnie + min. egy utazó b?rönd
- franciát soha, mert megbízhatatlanok :-)))
- max. 3.5, 4 millába be kell férni
Teltek múltak a napok, hetek, de nem leltünk semmi normálisat. Azaz találtunk, csak mindegyik kocsi egy kategóriával kisebb volt, mint mi szerettük volna, sok lufival és légkondival pedig már felülr?l súrolták a 3 millát, és ez nekem nem tetszett (a babakocsi pedig beléjük sem fért).
Egyszer csak, mikor oldalbordám Veszpémben pihente ki a két csöppség nevelésével járó fáradalmakat a szüleinél, rámrontott telefonon, hogy volt C4-t tesztvezetni, jó áron van és nagyon szép!
A gyomron kezdett ökölbe szorulni, mert a franciák szarok (ugye!?) a feleségem pedig kitartó, mint korábban írtam. El?re láttam, ebb?l baj lesz! Mivel jó nevelést kaptam, nem csaptam le kapásból a telefont ijedtemben (meg a családi béke ugye szent), hanem úgy döntöttem, tesztvezetek én is úgy, hogy a párom mellettem ül a kocsiban, én pedig jól szétfikázom a francia ipar eme "remekét"!
Megtörtént! Nem, nem a fikázás, a tesztvezetés. Aztán megvettük! :-)
Most pedig magyarázom a bizonyítványt:
Hosszú távon (évekig, több százezer km) Opel Astra G illetve E jelzés? német személygépjárm?veket vezettem, ezek voltak az összehasonlítási alapok.
- A C4 szebb (sokkal).
- A C4 kényelmesebb (sokkal).
- Az 1.4-es C4 úgy megy (érzésre) mint az Opel Astra E 1.6 (katalógus szerint van közöttük 5-6 tized másodperc). Aki szerint tetü, az versenyautóból szállt át a C4 be! Melyik kategória társ megy jobban? Az 1.4-es motor pedig b?ven elég arra, hogy az ember utazzon vele. Két gyerekkel a hátam mögött már kin?ttem abból, hogy a 0-100 km/h gyorsulás különösebben izgasson, a lámpától lámpáig pedig pláne nem. Ha lesz egy Lotus 7 a birtokomban, majd kiélvezem ilyen irányú perverzióimat, már ha lesz ellenfél az utakon :-). Ez az autó nem erre kellett, nem erre való.
- A C4 1.4 kevesebbet fogyaszt, mint az Astra G 1.4.
- Számomra hihetetlen, de még a középre helyezett digitális akármi is tetszett, pedig averzióim voltak ezzel kapcsolatban is.
- A kormányzás nagyon jó, ütközést?l ütközésig hármat fordul a kormány, kategóriájához képest meglep?en direkt, "sportos".
- A futóm? rendben van, s?t!
- A fogyasztása hozza a kategória átlagot, véleményem szerint nem rossz (átlag 7.5 úgy, hogy 70% város).
- A csomagtartóban elfér egy babakocsi, az ominózus motor és a b?rönd is. Aki szerint kicsi a csomagtartó, nézze meg a többi kategória társat! Egy két kivétellel egyik sem nagyobb! Ez van, hazai betegség, hogy a Golf osztály családi autónak számít! Pedig nem az!
Természetesen vannak átgondolatlanságok is benne, ami f?leg az ergonomiát érintik:
- Nem értem, hogy miért a rádió csatorna váltó a tekerhet? gomb a kormányon (ami ráadásul csak el?re m?ködik), míg a hanger? szabályozás az két nyomógomb!?
- A központi zár gombja a bajuszkapcsoló (ablaktörl?) miatt nem látható. Nem nagy probléma, nem azt nézegeti az ember vezetés közben, de találhattak volna neki más helyet is.
- A rádió/fedélzeti computer gombjai nagyon aprók, így nehézkes a kezelésük.
- A bajusz kapcsoló rondák, de nagyon (ez sem zavar különösebben)
Összegezve:
A C4 kényelmes, vállalható, szép autó. A kategória átlagot minden szempontból hozza, sokszor még túl is teljesíti (vezethet?ség, kényelem). Az 1.4-es motorral sem t?nik alulmotorizáltnak, bár nyílván a streetracerek karcsúnak fogják találni.
A szervizekr?l igazából nem tudok nyilatkozni, A Xektor-nál tisztességes, becsületes elbánásban részesültünk (lehet azért, mert emberi hangon beszéltünk velük akkor is, mikor az az ominózus hiba versus nem hiba 10 km után jelentkezett?).
Az Opel továbbra is megmarad (Astra Caravan E 1.6), mert kell a nagy puttony, meg mert a munkaadóm továbbra is rámtukmálja :-). Ennek ellenére gyakran a saját C4 a "cégautó", mert szeretem. Csak a családi béke sínyli ezt meg, mert a párom is használná, hiszen neki vettük :-)
A teljesítményhez lenne még egy megjegyzésem:
Kicsit furcsának t?nhet, hogy az 1.4-es motor ellenére magas pontszámot adtam, de ez véleményem szerint nem ellentmondás! Minden relatív, helyükön kell kezelni a dolgokat. Nem akarom hasonlítani ezt a kocsit egy Porsche 911 Turbo-hoz. Amit ma egy 1.4-es motornak hoznia kell ebben a ruhában azt hozza, érzésre talán még többet is.
Hibalista
- Semmi, azaz :-)
- Amikor megvettük, hibát jelzett a fedélzeti computer az els? tankolás után (anti pollution system faulty, vagy valami ilyesmi). A hiba az volt, hogy nem volt hiba :-)
-
-
Ide hordtam szervizbe
Xektor Kft. Veszprém
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Astra E Caravan 1.6 | Következő autója? | Citroen C6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
