Csak egy eszköz. De annak tökéletes.
Szöveges ítélet
2009. május, átvétel után 2 hónappal
Ez a második C4-esem, anno volt egy 1.6 HDi. Szerettem volna azt is, de nagyon problémás autó volt. A futómű rázott, a motor 110 helyett 95 lóerőt teljesített a próbapadon. Eladtam, lecseréltem egy használt Xsara-ra, amit egyenesen imádtam. Lejárt az ideje, így lecseréltem egy fullos új C4-re.
Az előttem értékelő kolléga leírja, hogy az alumínium belső dekorbetétek nem érik meg az árukat. Nos, ez enyhe kifejezés. 50 ezer forint, és matricás alufóliát kaptam érte, ami 200 km után elvált a konzolról, amire fel lett ragasztva. Leszed, újraragaszt, most jó, és tart. Na de 50 rugóért...?
Az autóra 5 év garancia van. Ennek a felárából mindig lehet alkudni, javaslom mindenkinek, 5 év nem rossz. Főleg akkor, ha jó a szerviz, márpedig nekem jó tapasztalataim vannak. A Xsaramat még a Citroen Őrmezőhöz hordtam, és ott is jó tapasztalatom volt.
Beszéljünk az autóról: a kárpitozás minősége jó, a műanyagok is, kivétel az ajtókon, ott azért lehetne még javítani. Jegyezzük meg: Citroent magas felszereltséggel szabad venni. A motort már ismertem, a családban van egy Volvo S40 ugyanezzel a 2.0 CR dízellel, jól megy. A hagyományos, 6 sebességes automata váltó (tehát NEM MCP6) viszont más teljesítményleadást eredményez. Nem vág úgy hátba, inkább folyamatosan lineárisan gyorsul. A kényelem viszont...
Városi forgalomban ijesztően, rémísztően kényelmes és egyszerű vezetni. A váltások vajpuhák, a kocsi mindig ugrásra kész. Az automata váltó lomha? Tévedés, robbanékonyabb, mint kézi váltóval, mert fokozattól függetlenül van nyomaték. Egy gázadás, és megint eltűnt mindenki a hátam mögött. Jó az MCP6 is, nagy lépés a kézi váltó után az is, próbáltam, de ez más, más világ, más kifinomultság.
Futómű: jó, szeretem, de bizony a Xsara VTS-é jobb volt, városban is. És itt jön be a képbe egy érdekes dolog, az előző C4-em futóműve (ha egyben volt) optimálisabb volt. Azon 16-os felnik voltak, és úgy is elég feszes volt tempós haladáshoz. Ezen viszont 17-es felnik vannak, és városban ez már bizony sok. Könyörögtem a kereskedőnek, hogy nekem nem kell a szép 17-es alufelni, inkább egy 16-os, de nem lehetett. Az a plusz 2cm gumivastagság nagyon jól jönne Pesten.
A hangrendszer az AudioPlus csomaggal jó. Nagyon jó. A hangzáskép még zenészként is megfelelő, ez a hangrendszer nem úgy jó, hogy erős a basszus, és akkor vagánynak hangzik, hanem jó, jobb, mint amit ebben a kategóriában a más kínál. De például a Volvo PremiumSound rendszere még jobb. Két hátránya azért mégis van a rendszernek. Az első, hogy ez nem az a hangrendszer, amin egy beállítással minden jól szól. Ha jól szól ATB, akkor Vivaldi nem, és fordítva, tehát olykor buzerálni kell az audio beállításokat. A másik felemás dolog a csomagtérben a mélynyomó. Ami egy remek dolog és sokat dob a hangzáson, viszont egy teljes 10 centis sávot levesz a csomagtérből.
Amely csomagtér amúgy sem nagy. Vicces, de a Xsara csomagtere nagyobb volt. Egy autóba kellenek egyes dolgok, törőkendő, zseblámpa, gumipókok, stb stb. Ezen szeretetcsomag a csomagtartóban és a mélynyomó együtt szinte vicces méretűre csökkenti a csomagteret.
Kényelmi berendezések: a Xenonlámpa. Az előző C4-em halogén volt, ez kanyarxenon. Ég és Föld, össze nem lehet hasonlítani. Tiszta látás éjjel, út széle is tiszta, és mindig a megfelelő magasságban világít. Annyival jobb, mint a halogén, éjjel annyi pluszt ad, hogy egyenesen butaságnak tartom, ha valaki lehetőségei ellenére nem ruház be rá. A másik ügyesség a tolatóradar, elöl, hátul. ügyes, szép, jó, talán egy kicsit túl biztonságos, 25 centi van még, mikor végleg sípol. Ugyanakkor túlérzékeny. Városban cammogásnál ha elmegy mellettem a villamos, akkor az első radarok a felszálló porra rendszeresen jeleznek. Az automata ablaktörlő érdekes még, konkrétan használhatatlan, össze-vissza működik, csöpörgő esőnél is maximális törlési sebességen. Ami nem lenne nagy baj, de NINCS olyan mód, mint a Xsara-ban volt, hogy lehúzom a kart, és töröl egyet, mert itt akkor bekapcsol az automatika. Az ablaktölrők 120-tól felhangosodnak.
A fogyasztás sokkoló lehet, mert bár városon kívül 6-6,5l között elvan még így bejáratósan, ami korrekt egy ekkora motortól és automata váltótól, de pont ez utóbbi miatt városban viszont 9 litert iszik. Eddig csak az előnyét láttuk az automata váltónak, hát itt a hátránya.
Összességében nagyon jó, szerethető autó, igazi társ, rémületesen egyszerű és kényelmes vezetni, azt csinálja, amit gondolok. Joggal merülhet fel az olvasóban, hogy ha először vettem egy C4-et, és összességében nem jött be, mért vettem másodszor is? Azért, mert a C4 jó autó. Az előzőt is szerettem, csak az egy elszúrt darab volt. Zörgött, morgott, nem ment, rázott a kormány, átvétel után lehetett érezni, hogy gondok lesznek vele. Ez viszont egy szerencsésebb összerakás. 3500 megtett kilométer az lófütty, semmi. De eddig minden jól megy. A többit majd meglátjuk, update folyamatosan.
De addig is: aki új autót akar ebben az ársávban, válassza bátran a magasan felszerelt C4-et, mert jó. Ez nem élményautó, nem sportautó, hanem elvisz A-ból B-be. Azt viszont kényelmesen, halkan, profin csinálja.
U P D A T E - 2009. november
Beletekertem az autóba 17 ezer kilométert, és egy-két dolgot megtapasztaltam. A motor ereje úgy 12 ezer kilométer környékén állt be, ahogyan a fogyasztás is, és az automata váltó programja is. A fogyasztás 7 literre csökkent. 1,5 tonna, nem is tüttyögök, város is, és automata. Ez szerintem korrekt.
Felfedezett problémák:
1., A klímának folyamatosan mennie kell, ha nyirkos az idő, különben azonnal párásodik.
2., A fedélzeti számítógép a még megtehető kilométereknél bizony füllent, ugyanis egy alkalommal az egyik pillanatban még 20 kilométert írt, a másikban nullát és az autó minimálprogramra kapcsolt, nem gyorsult és a váltó nem kapcsolt el 6.-ból. 500 méteren belül volt egy benzinkút, begurultam, és ahogy megálltam, le is állt a motor. Kézzel kellett légteleníteni, annyira leürült. Ejnye. Szóval mikor először pittyen, hogy alacsony üzemanyagszint, akkor nincs okoskodás. Benzinkút keresés van.
3., Valami extrém módon kényesek és érzékenyek a műanyagok a kocsiban. A műszerfal habosított műanyaga nedves ruhával áttörölve belilul, két napig olyan. Zsíros kézzel megfogtam, magába szívta a zsírt, azóta is foltos. Az ajtó belső műanyag borítás érdes műanyag, de lágy. Ami azt jelenti, hogy az ott megtámasztott könyököm nyomot hagy, amit marha nehéz lemosni.
4., A csomagtartóban a mélynyomó műanyagháza még rosszabb. Egyszer egy kartonpapírral végighúztam. Papírral. A kemény műanyagot. Azóta is ott a nyoma, nem tudom hogy leszedni.ű
6., A szélvédő- és lámpamosó vegyszer tartálya 6,5 liter. Ebből kb 4 liter használható ki. Mikor ennyi elfogy, akkor már a lámpákat nem mossa, a hátsó ablakot ímmel-ámmal, tölteni kell.
Továbbra is szeretem, jó autó, de vannak "saját szabályai". Ami nem gond, csak néha ezek a "szabályok" utólag derülnek ki.
U P D A T E - 2010. február
28000 van a szekérben. Semmi új dologról nem tudok beszámolni, ami a lehető legjobb hír. Összeszoktunk, így télen, várossal, automatával, klímával (pára) 7 liter. Az automataváltó gondolatolvasó. No, azért két dolgot mégis...
1., Az ablakmosó mocsokul gyorsan kiürül így télvíz idején. Ugyanis minden mosásnál mossa a lámpákat is, magyarul dupla annyi mosofolyadékot használ el. Bánná a fene, de a jó minőségű téli szélvédőmosó literje 300 forint.
2., Az ülések azért lehetnének jobb oldaltartásúak, kényelmesebbek is. A Xsaraé jobb volt.
Egyébként az autó kifogástalanul működik, állja a sarat. Meg a havat. Meg a jeget. Meg mindent.
Hibalista
- Semmi. De majd fog, és ezért jó az 5 év garancia.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Gerencsér, Szombathely - korrekt, kifogástalan hely, ez a sokadik Citroen már a családban, történt sokminden, de mindig segítőkészek voltak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara 2.0 VTS | Következő autója? | C5 V6 HDi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
