Az élet megrontója
Szöveges ítélet
Az autót hibásan adták át, de ezt csak akkor veszi észre az ember, mikor a szalonból már elhozta. Ez 2005.08.08-án volt.
Azóta sincs megjavítva.
Az Őrmező és az M5 szerint az autó hibátlan én vagyok hülye.
A Citroen Pásztor szerint az autó sz.. . Cserélni kell lendkereket, a komplett kuplungszerkezetet és motortartó bakot. Ezt november elején állapították meg. Az alkatrészeket azóta sem szállítják, a Citroen Hungária csak hiteget. Tegnap kiderült, az idén már nem is érkeznek meg.
A Citroennel ez már a második rossz tapasztalatom (ugyanígy jártam egy Picasso-val is). Csak addig tekintik az embert ügyfélnek, amig kifizeti az autót.
Senkinek sem ajánlom, hogy Citroent vegyen: a min?ség gyenge, a garancia szolgáltatás gyakorlatilag nem létezik.
Kicsit több pénzért autót is lehet venni. Ezt a többletet rá kell szánni.
Az alkatrészek 2006 január elején megérkeztek. Azt hittem, végre jó lesz az autó, a hiba azonban változatlanul megvan, köszöni jól érzi magát. Reményem a javításra egyre kevesebb, ígéret még van. Ezt a típust több mint egy éve forgalmazzák és még mindig fogalmuk sincs arról, hogy ezt a hibát mi okozhatja!?
Kiderült, hogy a küls? tükrök az SX kivitel (a felszereltségi lista szerint f?thet?nek kellene lennie) ellenére nem f?thet?k. Elég szégyen, hogy egy több mint 4 milliós autónál ez is el?fordulhat. Ez nem az ügyfél átverése?
Tovább er?södik bennem: CITROENT SOHA TÖBBÉ!!!!!!!
Lehet, hogy jogászhoz kell fordulnom.
Következő felvonás.
Február elején egy igazságügyi szakértő vizsgálta meg az autót, az általam jelzett hibát szintén megállapította, rendellenesnek minősítette, sőt a hiba lehetséges okára is utalást tett. Ezt követően újabb 1 hét szervíz, eredmény 0. Úgy tűnik, hogy ezzel a hibával nem tudnak mit kezdeni. A Citroen szerint a szakvélemény nem tartalmaz megállapítást arra, hogy ez a "hangjelenség" az üzemszerű használatot korlátozza és a hibát is csak hangjelenséggé egyszerűsíti le. Megjegyzem: a szakvélemény célja nem is ez volt.
Így hát a Citroen a maga részéről a gépkocsit rendben lévőnek tartja. Mit tehetek? Csak egyet. Lehet hogy érdemes lenne az elégedetlen, becsapott Citroen tulajdonosoknak közösen fellépni a Citroennel szemben. Szerintem vagyunk néhányan.
Történetemet mindenkinek figyelmébe ajánlom, aki Citroen vásárlásán gondolkodik. Befolyásolni nem akarok senkit, csak jó alaposan gondolja meg milyen autóra fizeti ki a pénzét.
Most már végleges az elhatározásom: ha egyszer megszabadulok ettől az utálatos darabtól, soha a Citroen közelébe sem megyek.
2007.01. Alapvetően a véleményem nem változott.
Hibalista
- 0 km óta rossz valami, ami ronda hangot ad ki, és állítólag csak néhány dízel autónál jelentkezett. Eleinte a lendkerék, kuplungszerkezet hibájára gondoltak, de a Márkaszervízek már több mint 5 hónapja nem tudják megjavítani.
- 1000 km: klíma kondenzvíz elöntötte az utasteret, ennek javítása óta a m?szarfalban valami zörög.
- 12.000 km: hátsó lengéscsillapítók rettenetes hangon kopognak. Az egyik motortartó bak rossz. Csere majd valamikor a kuplung, lendkerék, akcióval egybekötve - ha a Citroen úgy gondolja szállít hozzá alkatrészt.
- 16000 km: az els? fagyos id?ben kiderült, hogy nem m?ködik a visszapillantó tükör f?tése. Ezért külön nem megyek szevízbe.
- 17500 km: 1 l motorolajat kellett utántölteni.
- 19000 km: a turbófeltölt? erszti a kipuffogógázt, ami az utastérbe jut. Teljesítmény -, fogyasztás +.
- 20.000 km: kötelező szerviz 2006 január. Turbó javítva. Lendkerék, kupplung cserélve a hiba változatlan. Tükör fűtésnek lenni kellene, de nincs. Utólag nem beszerelhető, nincs kábelezve. Vegyük ezt is tudomásul, azt sem mondják, elnézést. Tipikus Citroen mentalitás.
- 23.000 km: a szakvélemény elkészülte után 1 hétig újra szerviz. Próbálkoztak különböző alkatrészek cseréjével. Eredmény - ahogy az megjósolható is volt: semmi.
- Javasoltam, hogy cseréljenek kompletten motort, váltót, vagy az egész autót. Persze erre nem hajlandóak.
-
- 2007.01.02-a van. Jó régen nem írtam.
- Az autó átvétele óta meglévő hibák köszönik jól vannak. Ezekkel együtt kell élnem, mivel nincs kedvem évekig bíróságra járni.
- A 30 és 60 ezer km-es szerviz megvolt. A szerviz egyre drágább, a 60 ezres két első fékbetét és fékolaj cserével 115 e Ft volt.
- (Sokan szidják a Renault Baumgartnert milyen drága: nekem Laguna 30 ezer km szerviz 45 e Ft volt, pollenszűrő nélkül, az +10 e Ft).
- Az ünnepek előtt december 22-én a számítógép hibát jelzett. A szervízben aznap csak megnézni tudták, mára adtak időpontot. Kiderült, hogy az autó elég beteg, több dolgot is cserélni (javítani) kell a motorban (nem mondták részletesen, mi van, de úgy tünik baj van a turbófeltöltővel, izzítással, befecskendezéssel). Ott kellett hagynom, előreláthetólag 2 hétre. Azért úgy tűnik, hogy a szakértőnek lassan igaza lesz (és vele együtt nekem is: az autó nem ok).
- Ja, és az első szélvédő a jobboldali oszloptól indulva berepedt, ezt jelen állás szerint garanciában kicserélik.
-
Ide hordtam szervizbe
Őrmező - hozzáértés 0, viszont szemtelenek.
M5 - ugyanaz.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Pásztor - készségesek. A hibákat megállapították, de alkatrész nélkül nem tudják javítani. Mindent megtettek, de csak azt javíthatnak, cserélhetnek, amit a Citroen engedélyez....
Nekem nagyon messze vannak és annyira azért nem jók...
Váltottam.
Nagy - eddig jónak tűnik (a szerviz szerintem drága, de elég alaposnak tünnek). Meglátjuk.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Reanult Megane | Következő autója? | Toyota, Mazda, Honda közül valamelyik. |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
