AZ Autó mint barát
Szöveges ítélet
Nekem egy citroen xsarám volt ez előtt 1.4-es motorral--> nagyon szerettem...annak ellenére, hogy a 75 pacijával gyenge volt, de nagyon megbízható! A C4-be amikor még csak kósza skiccrajzok keringtek róla a neten én beleszerettem, miután kidobták el is mentem tesztvezetésre. Egy baj volt, hogy nem volt pénzem új autóra és inkább vártam vele, ezért 2005 májusában vásároltam meg a hőn áhított autót.
Az autót hírekből és szerelői véleményekből jól ismertem előtte is. Olvasgattam mindenféle rossz hírt ami felidegesített, hogy olyan dolgokat hibáztatnak ami látszik a vásárláskor pl: csomagtartő, kijelző kilátás, rugózás, stb nem értem miért vették meg... A másik meg az hogy akinek céges autója és a valaga alá teszik az úgy bánik vele mint egy kutyával persze, hogy nem lesz jó!!! A citroen mindig más volt mint a többi autó, hozzá különleges felfogás kell. Nem arra kapcsolnak a kapcsolók mint egy opppelban vagy egy volkswagenben. Kicsit hozzá kell szoknia annak aki ezt hátrányként éli meg.
Én rendkívül elégedett vagyok vele mindig indul mindene kényelmes számomra persze miután hozzászoktam pl: középső digitális kijelző. A kormány egyáltalán nem zavaró, a 7 hangszórós hifi nagyon jól szól (JBL), egyedül ami nem tetszett és most sem tetszik, a digitális fordulatszámmérő müanyag burkolata, de nem zavar, a többi kárpitozás pontos szép és alapos munkát tükröz. A csomagtartót ritkán használom, néha gyerekülés tárolására, engem a mérete nem korlátoz. Elektromos problémám szerencsére nem volt, pedig egyszer igen nagy felhőszakadásban vezettem. A motorja kiváló, pláne a 75 pacihoz képest egy álom, de én annyira nem is gyilkolom, (a magyar utakon nem is lehet), A szagosító nem bírja sokáig és elég drága a gyári. És képzeljétek az ablaktörlő nem megy tönkre ha vizes felületen használják! Az ajtók tényleg kicsit zajosak, de csak addig amíg be nem csukom őket :) A féket nagyon szeretem, pontos érzékeny hóban is jól működik az ABS és az ESP együtt! A Xsarám kicsit puhább volt, de ez nembaj, legalább ez stabilabb (sokkal). Olyan 3000-4000 km-után szabad figyelni a gyorsulási adatokat mert lényegesen nagyot ugrik miután igazán bejáratódott.
Lényeg, hogy én ízig vérig imádom megbízok benne. ami negatív dolog az más alsóközepes autóban mégrosszabb vagy ugyan olyan rossz!
Hibalista
- Konkrétan nem romlott el semmi, azon kívül, hogy egy héten belűl 2x volt defektem.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Rigó Keszthely:
Nagyon kézségesek, igaz, hogy ismerős a bagázs de nekem soron kívül csinálták a kötelező szervízeket, mindig átnézettem az egészet probléma nélkül "engedelmeskedtek"
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xsara I | Következő autója? | A C4 utódja (vagy C6 :-)) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
