A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C3 Picasso (2008)

C3 Picasso 1.4 VTi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

It's Bruno!

Szöveges ítélet

Megjelenése óta kedvenc, pláne ebben a színben. Hosszabb távokra használom leginkább, de van benne bőven városi kavarászás is - ennek ellenére maradtam a benzinesnél - korábbi tapasztalatok alapján nem láttam értelmét dízelnek, és a fogyasztása sem száll el autópályán.

2020. júniusában vásároltam egy budai autókereskedésből. Korrekt cég: egy pénteki napon jelentkeztem be megnézni. Sajnos hátul állt a többi autó között, nem is kértem, hogy mozdítsuk. Odaadták a kulcsát, nézzem át, ha kérdés van, szóljak nyugodtan.
Biztosra szerettem volna menni, így jeleztem, hogy hétfőn megnézetném egy hozzáértővel - ígérték, hogy addig leelőlegezés nélkül tartják, kiállnak vele, szervezzem le a vizsgálatot (autofelmeres.hu - maximálisan elégedett voltam a szolgáltatással). FYI: mindenkinek ajánlom a vásárlása előtti alapos átvizsgálást. 2019-ben ugyanilyen, csak Ausztriából behozott autó vásárlását terveztem. Kívül-belül patika volt, de az alját durván megette az osztrák utakon használt só. Finoman jelezték, hogy ezt inkább hagyjam szépen a kereskedésben...

Szóval az autóról: 2011. júniusi forgalomba helyezésű, akkor 62.000 km-rel az órájában, előttem két tulajdonos, szervízkönyves, minden számlát és javítási ajánlatot megkaptam, az összes gyári visszahívási akcióban részt vett. Ténylegesen megkímélt jármű, újszerűnak hat.

Vásárláskori hibák: jobb első ajtón valószínűleg kulccsal ejtett fényezési sérülés (festékkel lekezelve, bár a szín nem egyezik), illetve a jobb hátsó sárvédőn - talán egy nekinyitott kapu által okozott - horpadás, melyet vákuumos technológiával próbáltak helyreállítani - inkább kevesebb, mint több sikerrel, de a fényezés nem sérült: enyhe narancsbőrös hatása van bizonyos szögekből, de első ránézésre szinte észrevehetetlen.

Szakember szerint teljesen rendben az autó, a gyárilag gatya kapcsolhatóságú váltón kívül érdemi rendellenességet nem talált (a bal első lámpa belső burkolatáról hiányzik a gyártói matrica - agyaltunk, hogy mi lehet a megoldás, de nem jöttünk rá: körülötte minden rendben, gyárinak tűnik a lámpatest is).
Ami picit szembeötlő még, hogy a motorháztető tűzfalnál lévő gumi (vagy valami más undormány anyagú) szigetelése ragacsosan mállik.
A kereskedés mellett álló fáról került levél a szélvédő alatti vízelvezetőbe is - az első szervíz során kipucolták, teljesen tiszta és tökéletesen vezeti el az esővizet.
Ekkor került sor a teljes vezérlés, az olaj és a szűrők, a fékfolyadék és a hűtőfolyadék, illetve az első féktárcsa és az összes fékbetét cseréjére. Mivel a nyári gumijai még a gyáriak voltak, így került rá 4 új nyári Toyo és 4 téli Hankook. Cserés volt az összes ablaktörlőlapát is (cromax.hu: minőségibbek az utángyártott lapátjai, mint a neves márkák termékei...). Az első izzóit kicseréltem jobb minőségű Osram-ra - a különbség tapintható. Kapott még két teleszkópot a csomagtartóajtóra. Más piszkálást nem kívánt az autó.

Azóta belekerült egy bluetooth-kihangosító (beszerelés óta elhalványult a fűtésszabályzó háttérvilágítása) és tolatóradar is (a radar fekete érzékelői kiválóan passzolnak a lökhárító fekete betéteihez - szinte gyárinak tűnik).
7 hónap alatt beleszaladt 14.000 km. Megszokásból kizárólag OMV MaxxMotion 100 Plus üzemanyaggal tankolom (nyáron 6,3-6,5, télen 6,9-7,2 literes fogyasztással járok), minden esetben normálisan bemelegítve, kíméletesen, de tempósan használva.

Az eltelt futás alatt összesen 1 liter olajat töltöttem utána, ez sajnos a motorcsalád jellemzője. És jellemzi még az autót a kritikán aluli váltó is: hidegen lehetetlenül nehezen, melegen egy fokkal könnyebben mozgatható. Előfordul, hogy a parkoláskor sebességben hagyott váltót nem is lehet üresbe kapcsolni: ilyenkor indítózva érezhetően tehermentesül a váltó, és újra használható. Váltóolaj cseréje sem javított a dolgon. Tudom, francia, lesz még rosszabb is...
Ami picit érdekes és furcsa, hogy a gyári tetősínnel nem szerelt változatokra nem készítenek tetőcsomagtartót. Ezt picit benéztem vásárláskor, mivel így a tetőbox opciója felejtős.

Használat közben viszont vigyorgok: "panorámabuszban" ülök, ami a magas bódé látszata ellenére meglehetősen stabilan tartja magát az úton (városban picit keménynek is hat a felfüggesztés). Jön-megy, fűt-hűt, négyen kényelmesen elférünk, csomagok a tologatható hátsó üléssornak köszönhetően szintén. Mindent el tudok benne rámolni, szóval nincs panasz a belső térre. Itt-ott megzörren rossz úton a műszerfal vagy a kalaptartó, illetve az utólagosan beépített könyöktámasz tehénkedéskor, de még bőven a tűréshatáron belüli a dolog.

Öröm használni, autópályán hasít, ha arról van szó, városban fikarcnyi helyekre berakom parkoláskor - kereséskor nem is gondolkodtam erősebb vagy nagyobb kategóriában. Ez a kis egyterű nálam minden igényt kielégít.

Szervíz szempontjából eddig pozitívak a tapasztalatok: a vásárlás utáni Bosch Car Service is korrekt volt minden szempontból, de most februárban Gödöllőn volt, ahol erre a márkára és ezekre a motortípusokra szakosodott szervíz működik - megnyert magának, ezután is oda fogom vinni karbantartásra: ár-érték arányban kiváló, gyors, korrekt, hozzáértő szakember.

Hibalista

- - helyzetjelző izzója - - toronycsapágy - - csomagtérajtó teleszkópjai - - hőfokszabályzó háttérvilágítása - - váltó kapcsolhatósága - sosem volt jó... :)

Ide hordtam szervizbe

Turcsán Bosch Car Service, Budapest XVII.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

PapaSzaki Autószervíz, Gödöllő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 62000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Twingo 1.2 Privilége Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C3 Picasso 2008 (2009)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)