It's Bruno!
Szöveges ítélet
Megjelenése óta kedvenc, pláne ebben a színben. Hosszabb távokra használom leginkább, de van benne bőven városi kavarászás is - ennek ellenére maradtam a benzinesnél - korábbi tapasztalatok alapján nem láttam értelmét dízelnek, és a fogyasztása sem száll el autópályán.
2020. júniusában vásároltam egy budai autókereskedésből. Korrekt cég: egy pénteki napon jelentkeztem be megnézni. Sajnos hátul állt a többi autó között, nem is kértem, hogy mozdítsuk. Odaadták a kulcsát, nézzem át, ha kérdés van, szóljak nyugodtan.
Biztosra szerettem volna menni, így jeleztem, hogy hétfőn megnézetném egy hozzáértővel - ígérték, hogy addig leelőlegezés nélkül tartják, kiállnak vele, szervezzem le a vizsgálatot (autofelmeres.hu - maximálisan elégedett voltam a szolgáltatással). FYI: mindenkinek ajánlom a vásárlása előtti alapos átvizsgálást. 2019-ben ugyanilyen, csak Ausztriából behozott autó vásárlását terveztem. Kívül-belül patika volt, de az alját durván megette az osztrák utakon használt só. Finoman jelezték, hogy ezt inkább hagyjam szépen a kereskedésben...
Szóval az autóról: 2011. júniusi forgalomba helyezésű, akkor 62.000 km-rel az órájában, előttem két tulajdonos, szervízkönyves, minden számlát és javítási ajánlatot megkaptam, az összes gyári visszahívási akcióban részt vett. Ténylegesen megkímélt jármű, újszerűnak hat.
Vásárláskori hibák: jobb első ajtón valószínűleg kulccsal ejtett fényezési sérülés (festékkel lekezelve, bár a szín nem egyezik), illetve a jobb hátsó sárvédőn - talán egy nekinyitott kapu által okozott - horpadás, melyet vákuumos technológiával próbáltak helyreállítani - inkább kevesebb, mint több sikerrel, de a fényezés nem sérült: enyhe narancsbőrös hatása van bizonyos szögekből, de első ránézésre szinte észrevehetetlen.
Szakember szerint teljesen rendben az autó, a gyárilag gatya kapcsolhatóságú váltón kívül érdemi rendellenességet nem talált (a bal első lámpa belső burkolatáról hiányzik a gyártói matrica - agyaltunk, hogy mi lehet a megoldás, de nem jöttünk rá: körülötte minden rendben, gyárinak tűnik a lámpatest is).
Ami picit szembeötlő még, hogy a motorháztető tűzfalnál lévő gumi (vagy valami más undormány anyagú) szigetelése ragacsosan mállik.
A kereskedés mellett álló fáról került levél a szélvédő alatti vízelvezetőbe is - az első szervíz során kipucolták, teljesen tiszta és tökéletesen vezeti el az esővizet.
Ekkor került sor a teljes vezérlés, az olaj és a szűrők, a fékfolyadék és a hűtőfolyadék, illetve az első féktárcsa és az összes fékbetét cseréjére. Mivel a nyári gumijai még a gyáriak voltak, így került rá 4 új nyári Toyo és 4 téli Hankook. Cserés volt az összes ablaktörlőlapát is (cromax.hu: minőségibbek az utángyártott lapátjai, mint a neves márkák termékei...). Az első izzóit kicseréltem jobb minőségű Osram-ra - a különbség tapintható. Kapott még két teleszkópot a csomagtartóajtóra. Más piszkálást nem kívánt az autó.
Azóta belekerült egy bluetooth-kihangosító (beszerelés óta elhalványult a fűtésszabályzó háttérvilágítása) és tolatóradar is (a radar fekete érzékelői kiválóan passzolnak a lökhárító fekete betéteihez - szinte gyárinak tűnik).
7 hónap alatt beleszaladt 14.000 km. Megszokásból kizárólag OMV MaxxMotion 100 Plus üzemanyaggal tankolom (nyáron 6,3-6,5, télen 6,9-7,2 literes fogyasztással járok), minden esetben normálisan bemelegítve, kíméletesen, de tempósan használva.
Az eltelt futás alatt összesen 1 liter olajat töltöttem utána, ez sajnos a motorcsalád jellemzője. És jellemzi még az autót a kritikán aluli váltó is: hidegen lehetetlenül nehezen, melegen egy fokkal könnyebben mozgatható. Előfordul, hogy a parkoláskor sebességben hagyott váltót nem is lehet üresbe kapcsolni: ilyenkor indítózva érezhetően tehermentesül a váltó, és újra használható. Váltóolaj cseréje sem javított a dolgon. Tudom, francia, lesz még rosszabb is...
Ami picit érdekes és furcsa, hogy a gyári tetősínnel nem szerelt változatokra nem készítenek tetőcsomagtartót. Ezt picit benéztem vásárláskor, mivel így a tetőbox opciója felejtős.
Használat közben viszont vigyorgok: "panorámabuszban" ülök, ami a magas bódé látszata ellenére meglehetősen stabilan tartja magát az úton (városban picit keménynek is hat a felfüggesztés). Jön-megy, fűt-hűt, négyen kényelmesen elférünk, csomagok a tologatható hátsó üléssornak köszönhetően szintén. Mindent el tudok benne rámolni, szóval nincs panasz a belső térre. Itt-ott megzörren rossz úton a műszerfal vagy a kalaptartó, illetve az utólagosan beépített könyöktámasz tehénkedéskor, de még bőven a tűréshatáron belüli a dolog.
Öröm használni, autópályán hasít, ha arról van szó, városban fikarcnyi helyekre berakom parkoláskor - kereséskor nem is gondolkodtam erősebb vagy nagyobb kategóriában. Ez a kis egyterű nálam minden igényt kielégít.
Szervíz szempontjából eddig pozitívak a tapasztalatok: a vásárlás utáni Bosch Car Service is korrekt volt minden szempontból, de most februárban Gödöllőn volt, ahol erre a márkára és ezekre a motortípusokra szakosodott szervíz működik - megnyert magának, ezután is oda fogom vinni karbantartásra: ár-érték arányban kiváló, gyors, korrekt, hozzáértő szakember.
Hibalista
- - helyzetjelző izzója - - toronycsapágy - - csomagtérajtó teleszkópjai - - hőfokszabályzó háttérvilágítása - - váltó kapcsolhatósága - sosem volt jó... :)
Ide hordtam szervizbe
Turcsán Bosch Car Service, Budapest XVII.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
PapaSzaki Autószervíz, Gödöllő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Twingo 1.2 Privilége | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
