A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C3 (2016)

C3 1.2 Puretech Feel-Edition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kisautó - nagy elégedettség

Szöveges ítélet

Mikor lefutott a Megane, úgy döntött a család, hogy kettéválasztjuk a családi autó, és a munkába-járós autó fogalmát. Így maradt egy nagyobb családi autó másodiknak, és a választás hosszas keresgélés után egy új Citroën C3 1.2 Puretech Feel-Edition-ra esett.
Óvatos járatás, 2000-nél olajcsere, aztán azóta 10-12-ezrenként.
Főleg Bp.-Székesfehérvár útvonalon használtam, de csak heti 2-4 napot. Az autópályán 110-120km/h közötti sebességre állítottam a tempomatot, kora reggel Szfhvár felé, és délután Bp. felé sosem voltam útakadály. Pénteken délutén lefelé meg beálltam a külsőbe, de inkább kerültem azt az időpontot. Téli-nyári vegyes fogyasztás: 5,3l/100km. A Megane ugyanennyit evett gázolajból.
Ha 100 körül haladtam, 5l/100km alá esett a fogyasztás. 90-es tempóval még lejjebb, de annyit sosem mentem 90-el, hogy tankolással ellenőrizni tudtam volna. A számítógép egész pontos 5l felett, alatta kicsit szépíti az eredményt.
2-4 felnőttnek ezen a távon jó, csomagok nélkül, vagy csak kisebb táskákkal. Főleg így használtam, a többi napokon a többiek autójával mentem.
3 főig csomagokkal is jó, csak akkor már az ülésre is kell pakolni.
Vezetni kényelmes, jó a kormány (elektromos, váltózó rásegítésű), a széles kerekek (205/55-16) miatt stabil, jól is kanyarodik. A rugózása nem pattogós, a többi átlagos autóénál kicsit talán még kényelmesebb is. Elég hosszú ahhoz (majdnem 4m), hogy ne "bólogasson" a sűrű úthibákon.
A tapipad jó, gyors, jól használható, nekem nem okozott gondot, hogy állítsam a klímát (automata 1 zónás). A rádió RDS-es, ez főleg a gyerekeknek okozott örömet, hogy látták az előadókat. Kifejezetten jól használható, és leegyszerűsíti a kezelést. Az autó beállításai is azon kezelhetők.

Szervizbe csak a kötelezőkre hordtam, illetve köztes olajcserékre (3,2l olaj, inkább kicseréltettem 10-12e-nként).
A tolatóradar akkor vált folyamatos sípolásba, amikor még fel lehet nyitni a csomagtérajtót probléma nélkül.
A sávelhagyás-figyelmeztető jól működik (csipog), nekem bejött.
Tempomat és limiter, mindkettőt használtam, jól behangoltak.
Az ajtókat szinte be sem kell csapni, 5cm-ről is rendesen becsukódnak. Nem döngenek, pedig csak 1000kg az autó.
Ülésfűtés, ködlámpa, sötétített hátsó ablakok amik még szintén jól jöttek.
Záráskor becsukja a tükreit, de bentről gombbal is csukhatók-nyithatók (az ablakokat nem, sajnos, azokat a gombjukkal kell - mind automata).
Jó a váltásjelzője, figyeli a fordulatszámot, terhelést, fokozatot is. 2-be már 2000-nél felrakatná, de 5-be csak 2500-as fordulatnál jelzi, és úgy is van jól, elmegy alatta, de akkor érezni, hogy 3 hengeres. Amúgy nem tűnik fel, ha az ember nem erőlteti az 1500-1600 1/min alatti fordulatszámtartományt (harmadik fokozattól felfelé).
Könnyű vele parkolni, városban kifejezetten fürge (itt azért elkért 6-7 l között 100km-re - nekem).
Hidegen kicsit hallani néha a Wartburg-ot, de melegen egyáltalán nem. Gyorsan melegszik, és fűt is.
A lámpák jók, a kilátás is, a tükrökben minden látszik, amit látni kell.
Hibák? Hidegben, hideg motornál zörög a kipufogó. Egyszer már helyrerakták 12e-nél, most majd megint helyrerakatom (most kezdte 40e-nél újra). A belső tükör valamiért tovább fordul éjszakai módban, állítani kell a tükrön, hogy hátra lássak. Visszaállításkor szintén. Eleinte nem ilyen volt.
Meghálálja a jó minőségű tüzelőanyagot. Nem kell 100-asnak lennie, de jó kúton tankolva szebben jár, jobban gyorsul. Prémium benzinnel még jobb.
Miért adom el? Kaptam céges autót, így nincs szükség bejárós autóra. Sajnálom, mert ez még az az autó, amit el tudtam képzelni, hogy 10-15 évig lehessen hajtani. Nincs turbó (de olyan blokkban van), nincs kettőstömegű, szívócső-befecskendezés - nincs kokszosodás, egyszerű de tetszetős, vidám belső, szimpla futómű (nem tűgörgős), csak a helyzetjelző-menetjelző LED, a többi izzós, van benne minden extra, ami ma a normális autózáshoz elég. Keveset fogyaszt, de nem lomha (100-110-ig). Hogy divatosan mondjam: fenntartható.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Citroën Őrmező.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2018
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Megane dCi Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C3 2016 (2016)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)