Csöpp elegancia
Szöveges ítélet
Bemutató autóként vettük, igen jó állapotúként, a legmagasabb felszereltséggel. Az érdemi extrák közül az ESP hiányzik, minden más benne van. A fahéj metál szín, a visszafogott körbekrómozás, a színezett üvegek, a panoráma szévédő, a gyári alumínium felnik a vételárához képest magasabb osztályú autót mutatnak. Az első időkben gyakran megnézték az utcán, időnként ma is. A feleségemet zavarja - engem nem.
A részletek között különösen tetszik a fölösleges műanyag betéttől, krómozástól mentes, egy tömbből álló első lökhárító. A jelenleg trendi, bazári megoldásoknál (pl. műanyag rácsbetétekben krómozott ködfényszórók) elegánsabb, egységesebb orrot ad. Az autó egésze harmonikus gombócforma.
Az 1.4-es 95 lóerős benzinmotor egy fővel elég dinamikus, hála a kis öntömegnek. Állítólag a motor BMW licensz. Húzatáskor kicsit morog, gázelvételre sportos hangon visszaöblöget, durrog. Azonban a futómű nagyon kényelmesre van hangolva, és a váltó sem támogatja a nagy menéseket. Keresztbordákon hajlamos elpattogni. Általában minden, a vezetéshez szükséges kezelőszerv roppant kis ellenállással működik, a kormány szinte zavaróan agyon van szervózva - nyugodt természetű hölgyeknek városi forgalomba kívánni nem lehet jobb kombinációt.
Apropó, nyugodt természet: mivel kívülről egy totál "női autó", egyesek képtelenek mögötte autózni, zsigeri kényszert éreznek a megelőzésére. Időnként nejem - aki nyugodt sofőr - elmeséli otthon, hogy nem egy görcsösen rákészült előzés elmaradt a párhuzamos sávban, hasonló teljesítményű autók részéről, amikor nejem visszaváltott és rálépett a gázra. Erre jó ez a motor. Mosolyt csalni a magunk arcára.
A beltér nagyon szép és igényes a maga kategóriájában. A vágott aljú, alumínium betétes kormány, az analóg klíma helyére beillesztett, kör alakú digitális kezelőszervek, a műszerfalbetét, a hangulatvilágítás, a panoráma szélvédő nagyon feldobja a belsőt, jó benne ülni. Igaz, inkább csak elöl, mert hátul igen szűk a hely, főleg a lábnak- ez az ára a 4 méteres hossznak és a használható csomagtartónak. A hátsó ülés támlája függőleges, nem dönthető hátrébb. 180 cm felett a panoráma szélvédő árnyékolója hozzáér a fejtetőhöz elöl, simán a tetőburkolat pedig hátul.
A városi használatot erősíti a körkörös (relatív) jó kilátás, a külső hatalmas visszapillantó tükrök, a jó fordulókör. A gyári tolatóradar elég érzéketlen, gyakorlatilag a sípolás és a koppanás egyszerre következik be, kis tempó mellett is, mivel kevés gyakorított csipogást ad, és kb. 30 cm-től aggódik csak folyamatosan. Ellenben megőrül a fűtől, az útegyenetlenségektől - ekkor folyamatosan sípol.
A korábban hírhedt Citroen-minőség a mechanikus és elektromos egységekben nem érződik, németesen egyben van az autó, bár a túlszervózástól ezt nem mindenki gondolná így. A központi panelen a sűrű, pici gombok viszont másfél év után még ropognak, feszülnek (rádió, kompjúter); időnként csak betöröm-érzéssel nyomhatók be. Ez lehet egyedi gyártási hiba. A gyári rádió a közepesnél picit jobb, a klíma megbírkózik a 30 C feletti kinti idővel, ésszel klímázva. A panorámatetőt csak a telibe napsütés miatt kell időnként behúzni. A rádióhoz külső bemenetnek USB csatlakozó helyett AUX van, így nem használjuk.
A csomagtartó az autó méretéhez képest elég nagy. A hátsó üléseknek csak a támlája dönthető előre. Nagy variálás itt nincs. Nagyobb raktér csak szerelés útján áll elő.
Összegzésképp: szerintem ez egy igen szerethető autó, emocionális reakciókat képes kiváltani, helyenként egyedi megoldásokkal él, ettől igazi Citroen. A kisebb hibáit feledtetik az erényei, a stílusa, és a magasabb osztályú érzetet adó kivitelezése.
Hibalista
- Vezető oldali dísz küszöb panel felfogatása időnként elenged. A középkonzol apró gombjai ropognak, szorulnak. Egyik problémát sem javíttatuk.
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 Center - csak a kötelező körök.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2300 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Opel Corsa C 1.2 Essentia | Következő autója? | Citroen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
