Tökhéj :)
Szöveges ítélet
"Tökhéj" 2003 óta szolgálja hűségesen a család különböző generációit. Vételében semmilyen érzelem nem játszott közre, csupán racionalitás: nagy autó már van, a másikat ellopták, így kellett egy "környékre rohangálós", "városban mozgékony". Jelöltek: C3, Yaris, Corsa. Yarisban kicsi a motor (1,3l), a Corsa jó (volt egy kölcsönbe is, tényleg jó), a C3 meg egész friss modell (ne feledjük, 2003-at írunk), ráadásul van ismerettség, így van jó ár is. Kézenfekvő döntés: Citroen, automata váltó, 1,6-os motor. Van raktáron, várni sem kell. Foglalózva, kifizetve.
Az autó formája megnyerő és kedves, ráadásul az executive kivitelben jó sok extra van.
2x volt visszahíváson, egyszer a kormányművet dobtát ki belőle, mert ugye Magyarország és ide betettek valami megerősített verziót. No comment. Meg volt egy váltó software frissírés. A váltó amúgy jó, csak lassú, de városban megváltás.
Az autó kívül-belül kedves formájú és jó kialakítású. Az anyagok is jók benne, persze kisatóhoz mérten. 5 évesen állás közben az egyik első rúgó eltört. Tréler, javítás. Nem volt olcsó, dehát 5 év. Nézzük el. 2 hétre rá a másik első rúgó. Anyád.
Ennek ellenére azt mondom, hogy az autó semmivel nem rosszabb, mint egy bármilyen "nem francia". Az egyiknél szoftverfrissítés, a másiknál ilyen-olyan visszahívás, nekünk eddig 2 eltört rúgó jutott, nem hiszem, hogy ennyitől már meg lehetne bélyegezni, hogy "persze a francia sz...". Nem mondanám, hogy bármivel szervízigényesebb, mint a család "nagy" és "márkás" autója.
Ha már franciaság: belül nagyon kényelmes, a műszerfala zseniális, az ergonómia jó. Az úttartás is olyan franciás, inkább puha, mint sportos, de lehet, hogy ez Budapesten nem is baj. (megj.: egyátalán ki találta azt ki, hogy manapság minden alá "sportos", "jól kanyarodó" futóművet kell rakni? Az ilyen jellegű kocsiknak szerintem nem ez a célja. Sportoláshoz pedig ott van szinte minden márkának a GTI/GSI/GT/Sport/Stb. verziója. Na abba kell a kemény futómű, nem a városi "rohangálóskocsiba".)
Mit írjak még? Kívülről megnyerő, belülről ötletes és kényelmes, így összességében egy nagyon szerethető kisautó! Nekünk bejött és így lett belőle "Tökhéj", akit nagyon szeretünk. :)
2008.09.
Elolvastam a többi népítéletet a C3-ról, kifejezetten a rosszabbakat keresve, erre szeretnék reflektálni.
- Sokan kritizálták a sensodrive váltót. Tény, hogy a váltó lassú és mindennemű gyorsulást megöl. Kicsit olyan, mint a szőke nő: van egy pár önálló gondolata, de ha jót akarunk, mi irányítjuk. Viszont szerintem annyira nem rossz, mint azt sokan írják. Ahhoz, hogy bakkecskézzen, hogy lejtőn visszaguruljon, hogy másokat összetörjön és kereszteződésbe beragadjon bizony elég nagy "rutintalanság" szükséges. Nálunk a kocsi 5 éve van, ez alatt 4-en felváltva vezettük, egyszer sem történt mégcsak hasonló sem. Tény, hogy meg kell tanulni és hozzá kell szokni, de ez lényegesen egyszerűbb és messze kevésbé balesetveszélyes, mint azt sokan leírták. Városban pedig nagyon jó, hogy csak 2 pedál van...
- A fogyasztás nekem 7-8 liter között van. 10-11 litereket is írtak mások, nem is igen értem hogyan. Persze, ha minden nap végigdugózunk egy Hungária körutat, akkor nem elképzelhetetlen. Én teljesen vegyesen használom, városban, autópályán, reggel, éjjel, elővárosban, bármikor. Szerintem egy 1.6-os motortol ez reális érték, pláne figyelembe véve, hogy a mai kisautók sajnos már nem 800-900 kilósak. (Az enyémnek az önsúlya 1185kg! Régen egy kis családi autó volt ennyi.)
- A műanyagok tényleg zörögnek és tényleg nem a legszebbek, de semmivel nem rosszabbak szerintem, mint a többi kisautóban.
- Az 1.6-os motor alacsony sebességnél tényleg nagyon megy. A forma nagy sebességnél sajnos elviszi az erőt. Ezek tények. A motor még a Saxo VTS blokkjából származik, pörgetni kell. 4000-ig elég halvány, fölötte viszont hoz egy meglepően jó szintet, egész a váltásig, ami sajnos elég lassú (sensodrive), mint azt sokan írák. Mielőtt valaki megkérdezi, lehet vele úgy indulni, hogy előre megválasztott fordulatról indul az autó. Azonban továbbra is azt mondom, ez nem "sport" autó és szerintem nem is célja. Ahhoz kemény futómű, alacsonyabb súlypont és manuális váltó kell. Kész is a Citroen C2 VTS. :)
- Az első futómű gázos. Mármint nem a felfüggesztése, mint egy igazi Citroennek. Tényleg dobog, bizonytalan és olyan, mint ami mindjárt szétesik. De nem esik, csak a minőségérzete rossz. És a fékek is nyikorognak, ha nem is annyira, hogy az utca népe szétszaladjon, de ennyire azért nem illene. Tényleg nagyot billen a test, de vegyük észre, hogy a mai trendekkel ellentétben ez még viszonylag puhára hangolt futómű. Ezt mindenki maga döntse el, hogy jó-e vagy sem. Részemről ha sportolni akarok, sportautót fogok venni. Ez meg legyen kényelmes.
Összességében továbbra is azt mondanám, hogy semmivel nem rosszabb, mint egy hasonló áron kiválasztott bármilyen más kisautó. A forma pedig vidám és kedves.
2009.06.01.: Első kötelező szervízem. A kocsi azóta az "enyém", mióta 40000 km van benne, addig más családtagok hordták a "kötelező körökre".
Az autó most bő 6 éves, 60000 km van benne. Gond nélkül átment a műszaki vizsgán, illetve elvégeztettem a kötelező szervízt (bár már nem garanciális, de szerintem ez fontos), ami most esedékes egy tárnoki hihetetlenül gondos szakinál. Mostantól csak ide hordom, hiszen garancia úgysincs, innentől fontosabb, hogy hozzáértő nézze át, mint hogy a gyár belepecsételjen a szervízkönyvbe. A szervíz során kicserélte/átnézte a szervízkönyv szerint előírt elemeket. Ezen felül elkopott a hátsó fékbetét (csere), illetve a bal első trapéz gömbfejet ki kellett cserélni, mert egy korábbi padkázás miatt megsérült és lötyögött. Ezen kívül semmilyen rendellenesség nem merült fel.
Hibalista
- Garanciális hibák:
- - komplett kormánymű csere (visszahívás volt, egyszerűen nem bírta a magyar utakat) - 2005
- - váltó szoftver frissítés (nem hiba, csak frissítették, bár igazából semmi sem változott) - 2005
- Nem várt hibák:
- - A két első rúgó egyszerűen eltört (később kiderítettem, hogy ez első szériás típushiba) - 2008
- - indexkar nem kattan vissza - 2009
- - hátsó ablaktörlő helyzetérzékelő rossz (használható, csak nem megy le teljesen vízszintesig) - 2009
- Saját magam által előidézett hibák:
- - tempomat gomb törött (de működik) - 2008
- - kormányszervó néha akadozik (egy korábbi padkázás eredménye lehet) - 2009
- - bal első trapéz gömbfej csere (szintén a padkázás miatt) - 2009
Ide hordtam szervizbe
Kamara autószervíz (Budaörs)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Citroen Őrmező (Budapest)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | valami olcsó bontószökevény |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
