Szeretnivaló kis szutyok...
Szöveges ítélet
A garanciális kuplungcserét leszámítva, semmi baj nem volt vele eddig, bár a napokban vettem észre, hogy azt mutatja indításkor, hogy nincs olaj a motorban. A nívópálca viszont maximális értéket mutat. Holnap viszem megnézetni.
Szilveszter el?tt a nagy havazásban vezettem le vele egy huzamban a Budapest-Prága utat. A Szlovákok és a Csehek nem ismerik az út takarítását, ezért csak 110-el tudtam haladni a hóban (nem látszódott az út, csak a szalagkorlát segített a tájékozódásban). Egyszer sem csúszott meg (4-en ültünk benne), és ami a legfontosabb, majdnem 1 tankkal megjártam oda vissza.
Tapasztalatok:
- Nagyon dinamikus kis jószág (pedig a 70 Le nem túl bíztatóan hangzik), a lámpáknál igen meglep?en elstartol egy-két 2literes benzines el?l is.
- Nagyon ötletes az ablaktörl?-vezérl?re telepített rádió-CD vezérlés. Pont kézre esik.
- Rendkívül sok tárolórekesz található benne, mindent elrejthet az ember.
- A váltó könnyen kezelhet?, viszont hátramenetbe kapcsolni néha nehéz, ilyenkor egyesbe rakom, és utána azonnal rückibe lehet tenni.
- Vigyázni kell az úthibákkal. könnyen elveszti az ember a sárfogókat. Elég akár egy kis hepehupa, és odaveri a sárfogókat, ezt kifejezetten rossz hallani. A kocsi els? lökhárítója egy kicsit alacsonyra sikerült, ezért a padkás parkolásnál óvatosan kell eljárni.
- Egy-két tipikus "francia" hiba (pl. zörögnek a m?anyagok, még a motortérb?l is hallható néhány ilyen) "csúfítja" csak el.
- Amit nem értek: Már hatszor cseréltem benne izzót (40e km alatt). Els? izzócsere tükör nélkül lehetetlennek t?nik, viszont ha rájöttél a technikára, már simán megy, még nekem is, pedig elég lapátkezem van. Aki pedig beleteszi a gyárilag kapott izzót csereként, az készüljön fel, hogy 1 hét múlva újra megismételheti.
Ami miatt mégis lecserélem: az Isten 195 cm-el áldott meg, ezért igen nehéz be- és kiszállnom az autóból, és mögöttem senki se fér el. Ez persze nem az autó hibája, de 190 cm fölött senkinek sem ajánlom.
Egyébként egy kicsit magasnak tartom az árát.
Hibalista
- Kb. 30000 km-nél eltört a kuplung karja, traileren futott be a szolnoki Bodex szervízbe. Mivel az assistant még nem járt le, csereautóval távozhattunk, viszont azt 3 nap után visszavették (szerz?dés szerint jogosan), viszont az autó csak 2 hét alatt lett kész (érdemes a szervíz vezet?jét háromszor is megkérni, hogy nézze meg, jó anyagot rendelt-e Franciaországból). Egyébként az szerintem egy vicc, hogy Magyarországon nincs hozzá alkatrész, és 1 hetet kell rá várni. Garanciális javítás volt. Párszor cseréltem izzót is (6-szor!!!)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Sajti - Hódmez?vásárhely. Nagyon korrekt, pontos munkát végz? csapat. Nem hiába n?tte ki magát ennyire. Még a jó öreg BX-emet is ?k szervizelték (1992-t?l).
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Citroen Bodex - Szolnok. Eddigi tapasztalat alapján nem túl meggy?z? a felkészültségük (rossz anyagot rendeltek). Egy kicsit vicces volt, amikor közölték, hogy 1 hét után + 1 hetet még várnom kell. Pedig pont el?tte olvastam a nagy büszkeséggel kiakasztott min?ségpolitikájukat (ISO:9001).
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | BX 19 TRD - 600e km | Következő autója? | Renault Laguna 1.9 dci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
