A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C3 (2002-2009)

C3 1.4 i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető piros Citromka (Rendszeresen folytatom a Népítélet írását!)

Szöveges ítélet

Az egész ott kezdődött, hogy az előző autónk egy 1998-as 1.3-as benzines Ford Ka volt, amit még 2013 őszén vettünk. Kibírt nálunk 8 évet, de ideje lett már lecserélni, mivel szegénynek mindene rohadt, és a futómű is a végét járta. Költeni pedig már nem akartunk rá.
2021 késő őszén, amikor az utódot kerestük több autó is szóba jött: Első generációs i20, i10, hármas Clio, Fiat 500. Végül rátaláltunk az első generációs Citroën C3-ra. Addig teljesen elsiklottam a típus felett, de megtudtam, hogy amúgy mennyire szuper. A kereskedésben kiszemeltünk egyet, átnéztük, próbakör, majd 1900 Euróét sikerült megvenni a kis 2007-es csodát.
Első látásra szerelem volt. A cuki gömbölyű formája mindig megmosolygtat, a futóműve pedig eszméletlenül puha, tipikus franciás. Normál használat mellett megfelelően stabil, még kanyarokban is, de közben tudja azt a krémes rugózást, amit bármelyik francia gyártó álmából felkeltve is tud. Egyszerűen zseniális, kivéve ha elszarja magát a toronycsapágy, amit híresen zabál az első C3.
A motorja a kis 1.4-es 73 lovas 8 szelepes benzinmotor. Megfelelően viszi a bódét, 90-nél forog 2500-at ötödikben, tehát nem leszünk az autópálya királyai, de nem is arra van. Árulták 1.1-es 60 lovassal is, de az túl gyenge, van még 1.4-es 16V 90 pacival, de azt messzire el kell kerülni a sok hibája miatt. A legjobb választás az 110 lovas 1.6 lehet, de én elvagyok ezzel az 1.4-essel is.
A kényelemre visszatérve: Az ülések. Finom, enyhén süppedős plüssülések vannak benne, az elöl karfával, nagyon kényelmesek.
A csomagtartója 305 liter, ami a méretéhez képest tágas, de egyetlen akasztó/kampó és egy kis külön rekesz sincs. Viszont van egy teljes értékű pótkerék, meg ilyen kis "rögzítő pántok" egy vizespalacknak.
Sokan panaszkodnak a megbízhatóságára, azon belül főleg az elektronikára, de szerencsére én még nem találkoztam nagy hibákkal eddig.
Volt egy akkumlátorcsre, mert hidegben, illetve hosszabb állás után nehezen vagy egyáltalán nem indult. Ami viszont az őrületbe kerget, az az Economy Mode. Fél óra állás után teljesen lekapcsolja a rádiót az akkumlátor kímélése érdekében. Ahhoz, hogy újra lehessen 30 percen keresztül leállított motornál zenét hallgatni be kell indítani 5 percre a motort...
2023 FEBRUÁR
A garázsba beállásnál sikerült meghúzni a jobb elejét, tehát egy elem cserélendő.
2023 MÁRCIUS
A meghúzott elemet mégsem cserélni fogom, hanem elég festeni. 2400ft volt az alapozó és 4800ft a festék. Valamikor, ha jobb idő lesz nekiállok.
2023 ÁPRILIS
Le lett festve a meghúzott elem. Nem lett tökéletes, mert kissé matt, de 5 méterről nézve már nem is látszik. (Bár engem azért csak zavar...)
2023 MÁJUS
Most volt műszaki vizsgán, szerencsére átment. Amit hibaként felírtak: Kisebb esztétikai hibák és felületi rozsda, mely a működését nem befolyásolja; Első toronycsapágy és első csapok, mivel kotyognak; illetve az olajleeresztőnél enyhe olajfolyás.
2023 JÚLIUS
Egy nagyobb esőben való vezetés után a jobb első fényszóró bepárásodott és egy kevés víz is áll benne. (Sajnos ez típushiba...) Leveszem a fényszóró hátuljáról a szerelőnyílást és bízom benne, hogy kipárolog a víz.
Később jelentkezem, hogy mi lett.

Hibalista

- Már a vásárlásnál nem volt meg a légszűrőházhoz vezető cső, ez 10 euróba, azaz kb. 4000 forintba került. - 2 db első toronycsapágy (Meyle) - 13,70 euró/5600 ft - Jobb hátsó kerékcsavar menetjavító szett (Energy) - 14,80 eur/5600 ft - 2 db hátsó felütköző a futóműhöz - 13,60 eur/5600 ft - Belső visszapillantó megfolyott. - Nem mindig veszi be elsőre a rükvercet. - Klíma nem működik, de csak elfogyott belőle a gáz.

Ide hordtam szervizbe

A nagy részét mi szereljük itthon. Eddig nem volt az autóval semmi olyan, amihez rendes szerelő kellene. (Saját magunkat 10-re osztályoztam.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ha kellene rendes szerelő, akkor a faluban az egyetlen, Tomi nevű autószerelőhöz vinném.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4170
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ka 1.3 Endura-E 1998 Következő autója? Egyelőre marad a kis Citrom!
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C3 2002 (2002)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)