Szerethető második kisautó
Szöveges ítélet
A Feleségem kocsija. Én az újat várom, ezért két hónapja ezt vezetem. Elöl kellemes, 190 cm vagyok, de így is elférek. A könyöklő kicsi, ezért a jobb elsőt használom. Ha a gyerek is jön velem, jobb hátul ül, gyerekülésben. Beszállni csak előrehajtott vagy tolt első ülés mellett tud. Hátul tehát kicsi, de nem is vár az ember egy ilyen kis autótól jobbat. Feleségem 160cm. Neki tökéletes, mögötte (a gyerek mellett)még én is elférek. Jó hogy csak hárman vagyunk.
Nekem nem zörög, inkább úgy egészben kicsit hangos. Autópályán 140 fölött valóban erőtlen, de e fölött nem is kell használni. Ahhoz kis autó. Városban viszont ÜBER. kis helyen parkolható (én jól kilátok!), kis fordulókör, az opelhez képest szuper könnyű a kormány szervó, a pedálok is rendben, a fék érzékeny. Ha a vészfékasszisztensen lehetne kicsit állítani, az jó lenne. Párszor engem is megviccelt a hirtelen bólintás, először nem tudtam, mi van. Szóval jó lenne, ha kevésbé lenne érzékeny. Nekem a dupla villogó nem kapcsol be olyan hirtelen, mint azt lentebb írta valaki. Sőt, ezzel még semmi hiba nem volt. Igazi városi 2. kisautó.
Szervíz: Bosszantó, hogy egy izzócseréért 4.000 Ft-ot kértek úgy, hogy az izzót én adtam volna! Persze nem engedtem a nejemnek, inkább megküzdöttem vele én. Valóban igazi küzdelem volt. Bal első, hozzáféhetetlen, a fél kocsi motorterében található burkolatot leszedtem, mire egyáltalán odaért a kezem. És akinek még nem volt francia (esetleg román - Dácia) kocsija, az nem tudja az izzócsere trükkjét. Én is csak a tükrös megoldás után emlékeztem Dáciás koromból a megoldásra. (Feladat, utánanézni izzócsere előtt). Mindösszesen 35 perc kínlódás és horzsolások, de kicseréltem. A második cser már csak 5 perc volt.
Nejem lekoccolt egy beton virágállványt. Ködlámpa el. Szervíz: 32.000+munkadíj, kb. 35-38.000 Ft. Nejemnek szintén tiltás, majd én. Szugló utca, eredeti Citrom alkatrész. A lámpa 6.500 Ft. !!! Mondom eredeti Citroen, 6.500!! Dühös vagyok. Aláfekszem a garázsban: egy csavar és egy gynege megvezető patent. 8 perc. CSak 30.000-et spóroltam. Szóval szervízbe ne menjen. De amit kérünk (garanciális) az gyors volt, vagyis eddig nincs rossz tapasztalat az elvégzett munkával, Csak tudni kell szelektálni.
Összességében szeretem, jól jön most, hogy nincs kocsim, igazi női autó. A nejem imádja.
Ja, és még egy hiba: a jobb első ajtóban leesett a hungarocell, ami valami zajcsökkentés miatt lehet odavarázsolva. Nem volt ragasztva, csak a formája miatt beszorítva a helyére. Két kis kitüremkedés tartotta, ami az ajtócsapkodástó letörhetett. A szervíz telefonon minden rosszal riogatott, ezért újra garázs, 10 perc alatt ajtó le, 5 perc ragasztó és visszavarászolni, ajtó fel. Megtakarítás ....? Biztos nem kevés.
Összességében örülök, hogy megvan.
Ja, fogyasztás: nejem 9-9,5. Csak város. Nekem ugyanez, 7,5-8. Pedig előtte GSI-vel jártam. Nem értem. Ha figyeled a fogyasztásvisszajelzőt, igen hatékonyan tudsz spórolni. Pedig közben mész, csak nem nyomod, ha úgysem megy.
Hibalista
- jobb első ajtóban a hungarocell leesett, ettől az ablak nem tudott teljesen lemenni.
- fényszóró izzó csere
Ide hordtam szervizbe
M5
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Astra GSI | Következő autója? | Honda Accord 2,4 EX |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
