Szerethető kis delphin
Szöveges ítélet
A 13 év alatt sok panaszom nem lehet, már 16 éves de egy 300-400 km-es utazásunkkor, klímával, 100 alatti tempóval 3,99 l/100km fogyasztást produkált. A levegősödés még néha beköszönt. Sajnos rövid távon sokat használom, ezt nem szereti, de ha hosszútávon megyek igazán nem lehet panaszom. Korrózió nem jelentős, leginkább a futómű vasfelületein láthatóak. Könnyen kormányozható, rugalmasan gyorsul. Még mindig élmény vezetni 13 év után is. A csomagtartó és az első-hátsó ülés közti tér is kicsi. Sajnos vezetéskor, az oszlopok holteret jelent. Nehezen szerelhető, apró dolgokért az autót szinte szét kell szedni.Izzítógyertya cseréhez is sok alkatrészt kell lebontani. A stabilizátorrúd minden évben tönkre megy, szerencsére ezt egyszerű cserélni. A porlasztók elvileg 250.000 tudnak és 100000/db az új és kb 40.000/db az felújítás (minden kopórész cserével és beméréssel). Nagyon figyelni kell az üzemanyag minőségre én is ezt teszem, bár a magyar gázolaj messze minőség alatt van.
Lényegében én szeretem ezt az autót, élmény vezetni főleg városban, és külsejében is van valami megragadó (15" alufelnivel). De nagyon kicsi egy 4 fős családnak, ha kicsik ha nagyok a gyerekek.
Ja igen, a kipufogó még az eredeti. De lehet a katalizátort fel kellene már újíttatni (kb.30000)
Hibalista
- a kopó alkatrészek (levegő, pollen, olaj, üzemanyagszűrő, itt lényeges, hogy az üzemanyagszűrő kb.10.000Ft), féktárcsák, betétek (kb a 4 kerékhez kb 45000) ez többször is az évek során. - A vezérlés csere igen összetett munka (feszítő, bordás szíj, vízpumpa, de figyelni kell mert kellett a láncot és feszítőjét is cserélni a 16 szelep miatt, mindez kb 200.000-nél, mivel a porlasztókat is ki kellett szedni annak tömítéseit is cserél kell. (minőségibb alkatrész kb 80.000). - 210.000km-nél kinyomócsapágy miatt kuplungszerkezet csere kb 50.000 Ft. Saját hibámból klímacső csere (ez csak gyáriban volt kb 25.000 Ft + gáz töltés 12000 Ft). Turbónyomás szabályzó szelep kb 14000Ft. Turbócső kb 13000Ft. Generátorban csúszógyűrű, fesz.szabályzó, szénkefe (20.000), bontóból generátor 15.000 Ft. Önindító behúzó tekercs+szénkefe (kb 10.000Ft) - talpas (2x6000/db), szilentek (4x3000/db), stabilizátor rúd (2x4000 Ft) ez sajnos két évente, az utak miatt. Féltengely szimeringek (2x2000Ft), féltengely harangok (2x2000Ft), 2xtoronycsapágyház(2x6000). Eltört az egyik első spirálrugó, ezért mindet kicseréltem (4x10000)+ütközők. Lengéscsillapítók már 2x első-hátsó (a 4 db kb 60.000). Első lámpák, mert már nem láttam jól (2x17000). Izzítógyertya is volt már 3-4 alkalommal cserélve (4dbx5000Ft), indexkapcsoló (bontott komplett 15000), komplett zárszett (25000), indítókulcsház már 2x (2000/db). Főtengelyszíjtárcsa (20000), hosszbordás szíj+feszítő két alkalommal(2x15000), sebváltó felőli motortartó két alkalommal (2x5000). Fűtőmotor vezérlő (tranzisztor csere 2x (kb 2x500Ft), most egy új eredeti van benne (15000). Üzemanyagcsőrendszer levegősödés (eredeti (csak a motoron lévő)drága kb 70.000), után gyártott nincs, így minőségi csövekkel csatlakozókkal pótoltam ez kb (30-40.000 Ft), de még mindig nem tökéletes.
Ide hordtam szervizbe
Régebben Gyöngyösi Citroen márka szerviz, majd magam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 800DX | Következő autója? | C5 esetleg Toyota Avensis |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
