Rövidtávú kapcsolat (szerencsére)
Szöveges ítélet
Előrebocsájtom, hogy az autót 3 hónapig béreltem, így bizonyos dolgokban (pl. szervíz, hibalista) nincs tapasztaltom. Használni viszont eleget használtam ahhoz, hogy legyen véleményem róla és remélem nem haszontalan megosztanom. Főleg mivel nem az én autóm volt, így azt hiszem nem vagyok elfogult.
A külső: a megjelenésével alapvetően semmi gond, még azt is mondhatnám, hogy klasszikus francia, ennek minden előnyével és hátrányával. Van akinek bejön a forma, van akinek nem, engem a kocsi kinézete általában hidegen hagy.
A belső: szintén semmi extrát nem találtam. Olcsó műanyag, de a suzuki swiften szocializálódott társadalmunk számára valószínűleg jelentős előrelépésként is megélhető. Hátul - nem meglepő módon - széltében és hosszában is szűkös a hely, úgyhogy az 5 személyt el kell felejteni. Ha hátul két hobbit, vagy alacsony felnőtt ül, akkor elfogadható, a nagyobbak meg úgyis minden kompaktban nyomorognak. A csomagtartó az autó méretéhez képest bőven elfogadható.
A vezetési élmény: na az mindennek mondható, csak pozitívnak nem. Annyira túl van szervózva, hogy óhatatlanul is megboldogult ifjúságom játéktermi élményei jutnak eszembe, vagyis hogy egy tengerimalac is gond nélkül tudná körbe körbe tekergetni a kormányt. Kanyarban meglehetősen érdekesen viselkedik, de a legszebb amikor kátyúra fut: ilyenkor mindig az volt az érzésem, hogy a kocsi arrébbszambázik egy fél métert.
A km óra digitális, ami szerintem rémes egy találmány.
A fogyasztásmérője elméletileg azt mutatná, hogy még hány km-t vezethetsz tankolás nélkül. Na ez a humor kifogyhatatlan forrása, ugyanis a valósághoz szinte semmi köze. Előfordult, hogy 80km vezetés után 50km-rel többet mutatott, mint amikor elindultam, úgyhogy egy idő után már csak poénból nézegettem.
A benzinszint mérő szintén digitális, talán 7 vagy 8 átmenettel, ami szintén a digitális km-óra kategóriája, úgyhogy amikor az utolsó csíkba ért akkor - ellentétben pl. egy mezei swift-tel - fogalmam sem volt, hogy még 30, vagy már csak 3 km-re elég üzemanyagom van.
Jegesmedvéknek a klíma nagyon kevés, de nekem elég volt.
A motor erejéről nem érdemes beszélni, mert az nincs neki. Kb. 10 perc után megfordult a fejemben, hogy esetleg le van fojtva a motor, vagy valami roncsot kaptam, de mást is hallottam ugyanerről panaszkodni. Konkrétan 3 személy + 2 bőröndnél ötödik fokozatban sík terepen gyakorlatilag nem tudott gyorsulni. Kisebb emelkedőnél is előfordult, hogy kettesbe kellett tegyem, ami szerintem egy vicc. Ezt a gyengeségét remekül ellensúlyozza a fogyasztása, ami viszont sok, legalábbis ahhoz képest, amit a motorja tud.
Az A-oszlop olyan ördögi, hogy a vastagságához képest kétszer annyit takar ki mint kellene.
A végére hagytam az igazi extrát: az üléseket. Ezt sokan dicsérték a népitéleten, amit értetlenül olvasok. Röviden összefoglalva bitang kényelmetlen, rövidtávon is hátfájást kaptam (183cm).
Összefoglalva: sok autót vezettem már, de olyan még nem volt, hogy valamiről semmi jót ne tudjak mondani. Na ez olyan, úgyhogy 3 hónap használat után (valójában már a 3. nap után) a C3 nálam teljesen leírta magát, maximum a rosszakaróimnak tudnám ajánlani. Aki C3-ra vágyik, annak azt tanácsolom, hogy kétszer is gondolja meg, mert bár a kinézete akár aranyosnak is mondható, benne ülni már egész más érzés. Pláne 5-10 évig vezetni.
Hibalista
- Nálam semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
