Megbízható kis zöld béka-apróbb tökéletlenségekkel
Szöveges ítélet
Szerettem a formáját, szerintem időtálló forma. A belseje is divatos, formás, bár az anyagminőség elég gagyi, ami azt illeti. Az összeszerelés minősége messze jár a jelestől, a nem egészen két esztendős autómban valami folyton nyikorgott-nyekergett,illetve a vezetőülés műanyag oldala a magasságállítónál megrepedt. A karosszéria szilárdsága is hagyott kívánnivalókat maga után, az ajtó nehezen nyílt, csukódott, és közben undok fémes hangot hallatott..Minden autóvásárlásra készülönek ajánlom, hogy nyissa ki és csukja be a kiszemelt járgány lehetőleg összes ajtaját! Az, hogy az ajtó hogy csukódik, utal a kidolgozás minőségére, meg a karosszéria merevségére is.Az anyagok az autóban vacak minőségűek voltak, a világos szövetülés gyorsan koszolódik, nem véletlen, hogy a 2005 végi modellfrissítéstől az ülések anyaga sötét.(Ami szerintem elegánsabb is).Jótanács:aki 2005 ősze előtt kiadott C3-ast venne, az feltétlenül vegyen kárpittisztítót is hozzá, ha az ülései világos színűek (vagy üléshuzatot, ahogy ízlésének jobban megfelel).
Szerettem viszont a viszonylag gazdag alapfelszereltséget, és azt, hogy sosem hagyott cserben. Akik ezt az autót választják, az 1,1-esnél erősebb motorral vegyék, mert ez a motor szigorúan csak városba való! lkt-n kívül és autópályán erőlkődik, zajos és sok benzint fogyaszt.A klíma is nélkülözhetetlen bele, mert nyáron az autó katlanná alakul nélküle.
Előfordultak még vele a következő apró hibák:első fényszórócsere kb 1,5 havonta, egy alkalommal komplett rendszámvilágítás-csere. Mindenkinek javaslom, hogy gyári rádióval felszerelt példányt válasszon, mert az 6 hangszóróból szól, az utólag beszerelt csak 4-ből, másfelől nálam az utólag beszerelt rádió nem bizonyult tartósnak, fél év alatt kontakthibás lett a kijelzője, és nem lehetett róla leolvasni, épp melyik csatornát hallgatom..Ezenkívül a vezetőoldali ajtót a karosszériához rögzítő csavar folyamatosan kilazult, és minden nyitásnál-csukásnál kattogott, hiába húztam meg mindig újra és újra, mindig újra kezdte.
Szumma szummárum:aki használt C3-ast keres, az ne sajnálja az időt-energiát, nézzen meg sok tipust, vásárlás előtt pedig széleskörű állapotfelmérés!Ezzel sok későbbi bosszúságtól kímélheti meg magát. Ja, és mivel a franciáknak nem erőssége az elektronika, minél kevesebb elektromos kütyüvel felszerelt autót kéretik választani!Kényelmes dolog az az automatikus világításkapcsolás, meg esőérzékelős ablaktörlő, de azért lehet ezek nélkül is élni!:)Nekem sikerült, sose hiányzott, a mostani kocsimban sincs.
Hibalista
- Szép pisztáciazöld színe volt, a fényezés minősége jónak mondható, még 5 éves korában is csillogott, pedig viszonyleg sok gépi mosásban részesítettem:)Első fényszóró beázott, illetve a fényszórók gyakran kiégtek. Cseréjük hosszadalmas és kihívásokkal teli feladat:)
- Néha meglepett, mert a piros lámpánál várakozva egészen váratlan lefulladásokat produkált úgy, hogy a váltó közbenüresben volt. Mikor menni kellett volna, akkor láttam csak, hogy a hajtómű sztrájkba lépett:)Utólag is köszönöm mindenkinek, aki akkor heves dudálással adott hangot az érzelmeinek:)Ezenkívül a váltója sem főnyeremény, rükvercben elég gyakran recseg, hosszú úton jár, darabos. Viszont a többi francia váltó viszonylatában szerintem elfogadható.
Ide hordtam szervizbe
Porta Hungarica Kft, Mosonmagyaróvár. Korrekt munkát végeznek, de elég drágák, pl a 45 ezres szervízért 65 ezer forintot kértek volna úgy, hogy mindösszesen az olajat meg a pollenszűrőt cserélték volna. Végül más kapta a megbízást.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Yaris |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
