Megbízható Citromka
Szöveges ítélet
Szeretem, mert a család elfér benne olcsón üzemel és megbízható. Bár csak nyolc szelepes dízel néhány "menő csávót" már meglepett. Nem sport autó, de kellemes utitárs. Ami nem jó, hogy néha fog az indításgátló. Rádiót utólag építettem bele. A javítás és szervízelés költsége kb: 4 Ft/km.
Ezer karakter, mikor a szerviz történetet már leírtam? Az az igazság, hogy a család már nem fér el benne. A fiam 190 centi fölé nőtt és hát hátulra már csak behajtogatja magát. Igen, látszanak már a használat jelei az autón,a kormányt kikezdte a tenyerem. A kárpitok és ülések meglepően jó állapotban vannak. Még a műanyagok is. Szerencsétlen körbe volt törve: jobb és bal eleje (ez úton is köszönet aki így ott hagyta a parkolóban, remélem ez volt a legnagyobb öröme), hátulja kétszer fogta meg a mögöttünk későn fékezőt, és 11 hónapos korában a bal hátsó kerékív egy kanyarodó kolléga által. Na mindegy szakműhelyben javítva!
Szóval ez még egy egyszerű dízel és jövőre készülnek kitiltani szmog riadó esetén, egyenlőre nincs más!
Hibalista
- Ékszíj tárcsa 65,000Ft (93,000 km-nél szállt el, a szervíz szerint kb:80,000-t bír, CSAK AZT NEM ÉRTEM AKKOR MIÉRT NEM CSERÉLIK RUTINBÓL?) - Főtengely fordulatszám jeladó+ kábel javítás: 33,000 Ft (107,800 km-nél) - Kb. 4,5 évesen 110.000 km-nél elszállt a klíma gáz. Sebaj irány a szervíz. Megnézték és mondták cserélni kéne a klíma hűtőt, az alsó klíma csövet plussz feltölteni a rendszert ez összesen 50.000+35.000+15.000 Ft+ munkadíj lett volna. Ekkor mondtam, hogy inkább hagyják. Kis utánjárással hűtőt vettem 30.000 Ft (új, Valeo), itt mondjuk volt céges kedvezmény. A cső nyakban lyukad, mível valaki galván elemet épített bele, az alu csövet egy acél taggal fogatva le. Érdekes, hogy én egy újabb kiadású, jobb kormányos Xsara Picasso csövét vettem meg bontóban és annak a lefogatása már bakelitből készűlt (?!). Egy jó alu hegesztő képes a két csőbő egyet hegeszteni, így ez csak 6.000 Ft volt. Ehhez jön még a töltés. Mielőtt bárki nekifogna azt tudni kell, hogy az autó elejét rendesen le kell bontani.(lökhárító, hűtőmaszk, jobb fényszóró, légszűrő-fedél). - Eljött a 120.000-k kilométer, hurrá! A szervizkönyv nehezen megfejthető, de a szerviz ajánlja a vezérműszíj cserét. Ok, legyen. De, ha már ott járnak javasolják a vízpumpa cseréjét is, ez együtt jár a fagyálló cseréjével!, szóval ez így a soros szervizzel és egy ködlámpa cseréjével (kitört) kb.:154.000 ft-ba fájt. Aztán jött a hideg zuhany, hogy sajnos egy borítás eldörzsölte az egyik üzemanyag csövet. Ennek cseréje plusz 25.000 ft, így összesen kb 170.000-ből úsztam meg. A hiba valódi volt, megnéztem. - 133.000 km-el elmentümk az Alpokba körülnézni. Jól bírta a kis gép, bár a fordulatszámot 3000 felett kellett tartani ha jól akartam váltani, a fogyasztás nem ment 4,8 fölé. (mondjuk az osztrák gázolajból amúgy is beéri kevesebbel) Naponta 1-2000 méter szintkülönbséget lazán megoldott. Első nap volt némi riadalom, mert nagyon égett szaga volt a tetőre érve, de aztán kiderült, hogy a turbó hővédőjére folyt (csepegett, lötyintett, stb) motorolaj ég le. Ez a jelenség pár nap múlva meg is szűnt. A 140.000-s szervizt az előírt műveletekkel megúsztam, így ez se került túl sokba. 45.000 ft+olaj, amit én vittem. - Nos,2011 novemberében kimúlt a gyári akku! Gyakorlatilag hét telet bírt ki, viszont egy reggeli nehezebb indítás után este már nem működött, úgyhogy a zöld ellenőrző LED világított rajta. - Kb. egy évre rá volt még egy szerviz kitérő, ugyanis a bal oldali ablakemelőnek igen csúf hangja lett. Eltört benne valami vezető, ez egy húszasba került, persze ezerben. - A 160 ezres szerviz is rendben lement, az előírt műveletekkel. - Utánna a tengelykapcsoló néha már meg-megcsúszott, ezért egy hosszabb leálláskor bevittem a szervizbe hadd csinálják. Mellette kértem, hogy a utastérbe szivárgó kipufogógáz ellen is tegyenek valamit. Na ez kicsit drága mulatság lett,a tengelykapcsolóért, váltóolajért, szimmeringekért, a négy darab tűzkarikáért és a gázolaj visszafolyócsőért összesen 200.000-t hagytam ott. Viszont most megint működik, jó a hangja és szépen megy. Újat venni meg nincs pénzem! - Nos, kicsit ellinkeskedtem az írást. Meg volt már a 180, a 200 sőt a 220 ezres szerviz is. A gond csak annyi volt, hogy a tavaly előtti horvát tengerparti kiránduláskor a klíma elkezdett furcsa hangot adni. Erre azt mondta most a szerviz: klíma kompresszor. Felújított 90 ezer, gyáriban ne is gondolkodjunk, mert 200 felett van. Hát szóval gondolkozóba estem, meg a rezsióra díjakon is. Egy sima szerviz 80 ezer forint? Szerintem sok, tudom miért viszem márkaszervizbe a tizenéves autómat! - Ja elfelejtettem, hogy nyáron (2017) volt egy kis újjáépítés: lecseréltük a gyári lengéscsillapítókat, féktárcsákat, fékdobokat, fékbetéteket és pofákat, meg egy két csuklót a futóműbe. Szóval a klímát leszámítva remek a gép, újra meg még mindig nincs pénzem!
Ide hordtam szervizbe
2C Autó Bp XIV ker Deés utca
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
CITROEN Pásztor Bp XV ker Szentmihályi út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 221500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Citroen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
