Francia kapcsolat
Szöveges ítélet
Nehéz helyzetben van az, aki autót vásárol. A csapból is a manapság divatos tömegközlekedjünk duma szól, mert az környezetbarát, mert az jó, mert az a jövő. Meg hát drága a benzin, a bankhitelről nem is beszélve.
Ezek szerint logikus érv nincs az autózás mellett? Ki tudja. Két év koszos, bűzös, kreténekkel tarkított tömegközlekedése után nálam elfogyott az a bizonyos cérna. A BKV és MÁV betűszavak említésére a gyomrom ugrálni kezd, a pulzusom 200-ra szökik fel. Mérlegeltem, pusztítom a környezetem, gyilkolom az őserdőket, szemét leszek, de autó kell. Mert úgy érzem a kulturált helyváltoztatás megér ennyit.
Nos hát, azért amíg a BKV volt soron, az ember eljátszott a gondolattal mi lenne, ha venne egy autót, mi legyen benne, extralista, lőerő "hegyek", stb. Nálam két kizáró ok volt általában (álmaimban persze). Ne legyen nagyon használt, meg ne legyen francia (előítéletes vagyok, lehet kövezni). Erre ez meg mind a két fő irányvonalamat megszegte.
Persze elsőként az anyagi rész volt a döntő, aztán az, hogy (fél)automatát kerestem, viszonylag kisautós méretben, 100 lóerő körül. Így ebbe a szűk körbe csak ő fért bele, jövendő életem megrontója.
Kívülről inkább nőies, szép kerek mindenfelé, de férfi létemre kezdem megkedvelni a formáját. Olyan kicsit ártatlan a tekintete, ki is hajt elé mindenki, még a traktoros Pista bá is gyök kettővel.
Belül nem lehangoló, vidám ívek, elől kellemes méretű hely, kényelmes ülések fogadnak (nekem még a gyári kartámasz is tökéletes), na meg persze a roppant kemény műanyagok, amik rossz úton szeretnek zörögni. A szélvédő elég távol van, nagyobb autónak tűnik bentről, de emiatt elég sokat kitakar az A oszlop. A külső visszapillantók viszont szerintem nem túl nagyok (Peugeot 206-os tükrével egyeznek).
A motor megfelelő, nem egy Ferrari nyilván, de kellemes lendületet ad az egy tonnás autónak. 3000-es fordulat alatt eléggé lassan történnek a dolgok, felette megindul az élet.
A Sensodrive váltó nekem nem furcsa, előtte a családban több évig Easytronic-os Corsát vezettem. Ez is bólint ha hirtelen váltásra kényszerítem, csak mivel erősebb a motor, ha lehet még nagyobbat. Akinek nem tetszik, ne vegye. Néha hajlamos elaludni, legtöbbször ha fékezés után nagyobb gázt adunk, akkor úgy szimplán nem történik semmi 2-3 másodpercig, a körforgalomba pl. becsorgunk 5-tel, nyomnánk a gázt, hogy a platós IFA ne rajtunk tesztelje jó-e még a fék, de a váltó még a kuplungolás nemes műveletét gyakorolja. Az ilyen necces azért. Előzéskor nem csinált még ilyet szerencsére. A kormányváltó jó dolog, kick down (padlógázra visszaváltás) helyett érdemes előzés előtt ott visszaváltani, mert kick down-ra ahogy észrevettem max 1 fokozatot kapcsol vissza, kormányról viszont 2-t is lehet, ami mondjuk jól jöhet, ha jönnek szembe :)
A felfüggesztés tűrhető, oldaltartása jó, csak a hepehupákon szeret elpattogni, bár itt nem zárom ki azt a tényt, hogy cserélni kéne ezt-azt, november végére kiderül :)
Az extrák jó dolgok, tempomat, tolatóradar, digitklíma, mind működik, semmi elektromos hiba nem volt eddig, amivel rémisztgettek. Engem a digitális kijelző sem zavar, ugyanannyi idő alatt leolvasom, mint ha analóg lenne a kilóméteróra.
Végül is egy olyan autót kerestem, ami városban praktikus méretű, de azért autópályától sem jön zavarba, hosszabb távon is kényelmes. Eddig ezt megkaptam.
Sokan leszóltak, miért nem vettem egy 10 éves BMW-t helyette, de szerintem amíg Pesten egyedül, vidéken autópályán ketten utazgatunk benne felesleges a nagyobb autó. Attól meg nem alszok álmatlanul, ha véletlen a csomagunk egy része a hátsó ülésre kerül :)
Persze az előítéletem nem változott meg a francia autókkal szemben, bízni, na azt nem tudok még benne :)
Olyan, mint minden, nem tökéletes, de a hibáival együtt lehet élni.
A frászt csak egyszer hozta rám, a csodás gyári Citroen gumiszőnyeg előrecsúszott (nincs rögzítője), aztán egy padlógáznál beragadt alá a gázpedál. Persze "apróság", csak elég szokatlan, ha az ember akarata ellenére teljes gázzal gyorsul az autó tovább :)
Hibalista
- Egetverő hibát még nem találtam rajta, de persze a kisördög sosem alszik.
-
- Apróbb dolgok:
- - a tetőn lévő 2 gumicsík elöl-hátul feljön, ragasztás hiába, de ahogy olvastam a szervizben sem tudnak rajta nagyon segíteni
- - a digitális olajszintjelző össze vissza jelez, állítólag típushiba
Ide hordtam szervizbe
Jövő hónapban megyünk szerviz felé, majd akkor frissítem ezt :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 94000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa C | Következő autója? | ki tudja |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
