Dodó(izmus)
Szöveges ítélet
Az igazság szerint ez az els? olyan autó, amit újonnan vettem.
Eleinte voltak vele fenntartásaim, f?leg miután elolvastam néhány hozzászólást a Népitélet rovatból, de be kell valljam, hogy nagyon kellemesen csalódtam.
Szóval az áttekintés.
Az autó most lesz fél éves, bár még 2004-es gyártású, de igy volt akciós, raktárról.
Az elején kis megszokást kivánt a m?szerfal, azt hittem, hogy nem túl jó ötlet az "egértelevizió" a kocsiba, de végül is a célnak totálisan megfelel a sebesség ilyetén kijelzése. A fordulatszámmér? pedig kifejezetten ötletesnek tetszett már els? látásra (és még le is tudom olvasni...) A vizh?mérséklet, meg az üzemanyag szint lehetne kicsit konkrétabb, mert a nagyapám Wartburgjára hasonlit ez a "ledsoros" megoldás.)
A beltér egy kicsit egyhangú színű, meg kopogós m?anyag, ami helyenként nagyon vékony, és hajlékony, de a mai világban szerintem más kocsiknál is ezen spórolnak a kiskategóriában. Ugyanakkor tetszettek a bohókás kerek levegőztető nyílások.
Az ülések nekem nagyon bejöttek. Legalábbis elöl. Kényelmesek, még hosszabb távon is. Jó, hogy magasan lehet benne ülni, és, hogy nem le kell ülni az ülésre, hanem enyhén fel...na jó szinte vízszintesen...:)))
Hátsó sorról nem nagyon tudok mit mondani, mert csak pillanatokat töltöttem ott... :))
A fejtér, a lábtér el?l szerintem osztályon felüli, hátul kicsit necces, de a feleségem szrint - 165cm magas - ott is elegend?, bár ez relatív, hisz egy óriás már nehezebben ülne be maga mögé...
A csomagtér a kategóriájához képest tényleg nagy, ez pedig, mint nagy pakolósnak nagyon tetszett. Igaz, az ülések ledönésével nincs sik felület - moduboard hiányzik bel?le -, de ennek ellenéres rengeteg mindent képes elnyelni.
Ami kicsit gyengiti, az a motor. A városban, alacsony sebességi fokozatokban nagyon nyomatékos, gyorsan lehet vele cikázni - azért ésszel, mert a nagy magasság miatt, s a futóm? miatt billeg egy kicsit, de jól kordában tartható. Városon kivül is jól megy, bár a dinamika itt már gyengül a 75LE er?gépb?l, de lendületautózással, s visszakapcsolgatással minden megoldható. Autópályán 120-130km/h között van otthon, bár tud ennél többet is, de 145km/h felett a kormány kicsit felkönnyül, bizonytalan lesz - nem vészes, de érezhet? - . Minden esetre nem rossz ez a kis 8 szelepes, de szerintem 16V 1.4-es motorral, s kiforrottabb kézi váltóval jobb lenne. Apropó vátó. Hát ehhez hozzá kellett szoknom. A els? fokozat közepesen hosszú, néha nehezen kapcsolható, főleg, ha gurulásban van az autó, a második, viszont nagyon hosszú, és ráadásul viszonylag nagy sebességnél éled fel, s emiatt nekem nem jött be. Óra szerint 12km/h-nál kicsit csúsztatni kell a kuplungot, hogy ne rángasson, amúgy onnatól húz mint a bolond, a hármas jó, a négyes is, az ötös meg, hát szerintem rövidebb a kelleténél.
Ami még fontos. A fogyasztás eddig vegyesben 5.2-5.8 között fogyasztott, s ha nagyon léptem neki, akkor sem ment 6.5 fölé, pedig elég sokat megyek vele, persze a télen átlagosan kb 0,8 literrel többet evett, de ahogy visszakapta tavasszal a nyári papucsait, megint visszaesett a fogyasztás.
---------------------------------------------
Most járok az autóval a 30000 szervíz el?tt, és vannak változások az autó életében. 26500 km környékén a befecskendez? rendszert cserélni kellett, mert elektronikai meghibásodás miatt nem volt alapjárat, illetve egy henger nem ment.
Ez kicsit megrendítette a bizalmamamat az autóban, f?leg, hogy az els? gondok a befecskendez?vel az autopályán el?zés közben adódtak (motorvezérl? letilt, lógás a biztonsági övön, majd motor újra felb?g, rohanás tovább). Parkolóba beállás után motor leállítása, újraindítása, "diagnosztikai" hallgatózád, fejvakarás, szervíz. A számítógép nem tárolt el semmit, viszon másfél hét múlva egy hideg reggelen el sem indult. Ekkor már a számítógép is kimutadta a meghibásodás, gyors alkatrészrendelés, és csere. Mindenesetre azért fájt a lelkemnek, hogy egy 3/4 éves autót tréleren kellett szervízbe vinni...
(Ja, csere autót az assistance csak úgy akart adni, ha azt a szervíz rendeli meg, ha nincs neki cserekocsija, s a szervíznek meg momentán nem volt ilyen... mivel az autó csak egy napig volt szervízben, nem vettem igénybe a felajánlott lehet?séget, de nem nagyon örültem a felmerül? további kellemetlenségeknek...)
------------------------------------
30200km újabb kellemetlenségek... Vasúti átkel?nél várakozás után, persze motor leállítva, ne nagyon pöfögjön feleslegesen, az újraindítás úgy sikerült, hogy indításból felszaladt a fordulatszám, sokkal jobban, mint kellene, majd a vasút keresztezése után a már jól ismert sárga motordiagnosztika lámpa, meg a pittyegés...gázadásra semmi reakció, kis rángatás... autó megállít, vérnyomás diszkréten emelkedik, f?leg annak tudatában, hogy most volt a 30000-es szervíz... assistance-val beszélgetés után, tréler odahív, várakozás... szombat van... utólagos köszönet a tréleresnek, mert 1 órán bel?lre igérte, s ott is volt. Kocsi a szervízbe szállítva, csereautó papírjai elintézve, persze szombat van, s így egy autókölcsönz? adja az autót, nem a szervíz, s csak három napra...(ennyi id? alatt csak az alkatrész jön meg...), zavartan, s bizonytalanul távozás haza...
Nem tudom, pechem van, vagy ez a normális, (igaz, a tréleres horrorokat mesélt egy Picassoról, egy év alatt 7 trélerezés...hát remélem ezt elkerülöm, )
-------------------------------------------
-------------------------------------------
Legújabb változás, hogy a kis Dódó eladásra került. Családi létszám gyarapodás miatt leváltotta egy nagyobb puttonyos jószág, amelybe belefér a gyerek babakocsija, meg a cuccok egy része.
Összegzésként annyit írnék le, hogy szép formás, mosolyfakasztó fiatalos autó a kis C3. Ha a fraciák a kényelmi költségek egy kis részét átcsoportosítanák az elektronikai tervezők, gyártók/beszállítók, és minőségbiztosítók részére, biztos, hogy nem lenne róla senki sem rossz vélemyénnyel. Így viszont marad a kis kesernyés szájíz és a nosztalgia...
Hibalista
- Eddigi meghibásodások:
- - befecskendez? probléma, garanciába cserélve, de 26700km-nél...
- - a gyári rádió RDS kijelzése csak az els? négy napban irta ki, hogy milyen adót hallgatok, kijavították
- - a tet?n diszléc felválások, kicserélték ?ket.
- - fojtószelep motor
-
Ide hordtam szervizbe
PannonCar Gy?ri Chrono szerviz
2500 szervíz, meg a foltószelep motor cseréje 30100 km-nél
rendesek voltak
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Bodex Kft. Szolnok
itt volt az injektorcsere, meg a tet?díszléc és rádió RDS javítás
rendesek voltak, gyorsan kijavították a hibákat
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 33600 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Panda | Következő autója? | Skoda Fábia Combi |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
