Citromka
Szöveges ítélet
Az autót párom hozta a családba. Tipikus női autóként folyt a hátsó fék, zúgott a csapágy, és még néhány apróság amire nem emlékszem. Mivel apám autószerelő, hamar a végére jártunk a dolgoknak, azóta csak a kopó alkatrészekre kellett költeni. Amin nagyot röhögtem, azt mondják hogy a nők elhanyagolják az autójukat, amire csak annyit mondanék, hogy a gyári 30.000-es olajcsere helyett az autó legkésőbb 15.000-nél mindig kapott friss szűrőket, olajat, még az asszonytól is. :D (Igen tudom most írtam, hogy volt baja és koszos volt, elentmondásos...) Vezérlését 110.000-nél cseréltük, azóta sem lenne vele baj, ha a nulla kényelmi extrával (szervókormány) ellátott autóban elő nem jönne a francia elektronika szelleme és az összeszerelés igénytelensége az amúgy elfogadható anyagból álló járműnek. A fényszórók mattulását polírozással és fóliázással helyrehozattam. A fényszórók beázása ellen egy öreg hajszárító és egy nap kitartó munka meghozza gyümölcsét. Igaz, tömítést nem kapni hozzá, úgyhogy kitartóan kerestem az alkalmas gumicsövet ami beleillik a vályúba. Amióta megvan, azóta nem kell csereberélni az izzókat sem. Pótféklámpánál ugyanez, ott is a befolyó víz öli az izzót. Oda öntapadós szivacs szigetelés hozza meg a csodát. Szerencsére nem látszik. Az ajtók ablak kéderei kilazulnak idővel, és zörög az ablak. Akármilyen proli megoldás is, belülről alá lehet dugni egy ablakoknál használt D-gumit, úgy, hogy ne látsszon belőle semmi, és pont megfeszíti a gumikédert annyira, hogy tökéletes legyen az ablak. Az egyetlen komoly gond amivel nem tudok mit kezdeni az a computer hülyéskedése. A htsó ablaktörlő kedve szerint hol egyet hol nyolcat töröl, a rádiót nem kapcsolja le a kulcs kivételekor, és aaz ajtó zárásakor sem. Ja és a kedvencem, nagy hóban ha sokat pörög el a kerék, bekapcsol az elakadásjelző, mely a gombjával kikapcsolható. :D
Amúgy 187 centimmel kényelmesen elüldögélek benne, normálisan bevásárolható a csomagtartó, és ha valóban betartom a sebességhatárokat vegyes használatban tényleg nem eszik csak 5,5 litert. Nem kergetem, 115 fölé csak akkor megyek ha tolnak az autópályán. lendületesen közlekedve, ismerve a határait, Magyarországra bőven elég. 175-ös gumikkal kicsit alulkormányzott, de 185-ösökkel jó lett. Összességében nem rossz kis autó, de csak azért mert nincs benne semmi komoly elektronika.
Hibalista
- Stabil pálcák, szigetelések, kopó alkatrészek, kerékcsapágy, hátsó fék, és most talán a computer.
Ide hordtam szervizbe
Családon belül.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
