A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C3 (2002-2009)

C3 Exclusive Sensodrive 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az autóinnováció szörnyszülötte

Szöveges ítélet

Két évvel ezel?tt vásároltam egy Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsit (VF7FCNFUC26657067/PSANFU10FX4J1876046). A vásárláskor feltételeztem, hogy egy nagyhír? és innovatív autógyár, mint a CITROEN is, teljesen kifejlesztett, konstrukciós hibák nélküli új gépkocsi típust ad ki.

Már egy hét használat után tapasztaltam, hogy sajnos a Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsi kiforratlan konstrukció. Még balesetet közvetlenül el?idéz? hibája is van, nevezetesen a baloldali visszapillantó tükörben a mögöttes forgalmi viszonyok alig észlelhet?k, ha a baloldali légfúvó környékét a Nap vagy er?s fényforrás megvilágítja, mert a krómozott légfúvó fényesen csillogva tükröz?dik a visszapillantó tükörben. Ezt a hibát Citroen Hungária intézkedésére egy szakszerviz (C2 Kft. Budapest) megszüntette. Kiszerelte a légfúvókat, lefestette azokat feketére, megszüntetve ezzel a zavaró hibát.

Az els? félévben, mint, minden más autónál apróbb hibák el?adódtak (elektromos ablakemel?, tolatóradar, zörgések), amelyeket garanciában gyorsan kijavítottak. Egy szigeteletlen forró cs?re is panaszkodtam a vezet? lába mellett, amit nem szüntettek meg, azt mással szigeteltettem le. De volt egy súlyosabb hiba is.

A szakszervizben jeleztem, hogy a Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsi automata váltó rendszere nem kielégít?en m?ködik. Véleményem szerint a vezérl? program hibás. Ennek következtében például kézzel történ? beavatkozás után a rendszer nem tér vissza automatikus üzemmódba, ami felesleges kényelmetlenséget okoz, mert „boka magasságban” kell visszakapcsolni az automatikát, miközben a kézi váltás a volánt fogva lehetséges. A másik hiba, hogy képtelenség ezt a gépkocsit „finoman” fékezni. Ennek oka, hogy fékezéskor az automata a program szerint nem kell? id?pillanatban kapcsol vissza, ezért a fék és a motorfék hatása szuperponálódva gyakorta még a pánikfék rendszert is beindíthatja.

Miután a szerviz ezt a hibát elismerte, de orvosolni nem tudta 2004-ben egy francia kollégámnak, aki történetesen a gyár egyik fejleszt? részlegénél dolgozik, elmondtam fenti kifogásaimat. Kés?bb t?le szereztem tudomást arról, hogy ebben az évben elvégezték a program olyan módosítását, amelynek következtében a két kifogásom meg fog sz?nni. Örömmel tapasztaltam, hogy ez év júniusában, a gyári visszahíváskor megtörtént a sebességváltóm programjának frissítése, aminek következtében a két említett hiba végre megsz?nt. Itt meg kívánom jegyezni, hogy ezek szerint a gyártó hibájából két évig, 30 ezer kilométert lefutva, nem az ígért, teljes komfortot biztosító gépkocsit használtam.

Ezek után rátérek annak bemutatására, hogy a nem csak a sebességváltó számítógépes programja volt eredend?en hibás, hanem annak mechanikai részében is konstrukciós hiba van.

A forgalomba helyezést követ? két hónapon belül történt el?ször, hogy a Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsim váratlanul leállt. Pár perc után sikerült azt elindítani. Kértem a szakszervizt (C2 Kft. Budapest) keressék meg a hiba okát. Semmi rendellenességet nem találtak. Röviddel ezután a hiba megismétl?dött, a váratlanul leállt gépkocsim mögött az Erzsébet hídon egymásnak futottak az autók. Nem részletezem az engem, és másokat ért kellemetlenségeket. A szakszerviz ezután programfrissítést hajtott végre. Tél következet, ez a hiba egy darabig nem jelentkezett. Sajnos azonban, hogy a gépkocsim ezután még három alkalommal váratlanul leállt. Olyankor a sebességváltó kijelz?jén egy vízszintes vonal, és a „hópihe” piktogram jelent meg. Hosszabb rövidebb várakozás után egy esetet kivéve sikerült az autót újra elindítani, és azonnal a szervizbe hajtani. A C2 Kft. munkatársai ismételt programfrissítést végeztek. Mivel a beavatkozást követ?en rövid id? után az autó ismét megállt, bizalmamat elvesztve, gépkocsimat a Citroen Pásztor Kft. szervizébe vittem. Megjegyzem, ekkorra a garanciális id? már lejárt. Ott sem tettek mást, mint programfrissítést, de márt pénzt kértek érte. Egy hét sem telt el, szerencsémre a Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsim nem messze a Citroen Pásztor szervizt?l most ötödször leállt. Már elindítani nem voltam képes, segítséggel betoltam a Pásztorékhoz. Az autómon több mint egy hétig dolgozgattak, majd kifizetve a számlát azzal Németországba indultam.

Már Prágán túl jártam, amikor a gépkocsim az autópályán leállt. Ez volt a hatodik ilyen alkalom. Az autót nem lehetett elindítani, ezért egy prágai Citroen szervizbe szállítattam. Ott a tulajdonos átengedte a gépkocsiját (nem Citroen!), hogy utamat Németországba folytatni tudjam. Két nap múlva visszatértem Prágába, ahol közölték nem tudják mi a hiba, de vállalják a megjavítást. A Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsim több mint egy hónapig a prágai szervizben volt. Nagy szerencsémre ott Josef Gamba úr, aki az automata sebességváltók szerelmese, addig nem nyugodott, amíg a többször fellép? hiba valódi okát meg nem találta. Szerinte annak oka, a klasszikus sebességváltó m?ben egy 18 mm átmér?j? tüske túl szoros illesztése. Az meleg állapotban kissé megszorulhat, aminek következtében a mozgató szervomotoron keresztül nagyobb áram halad át. Ez utóbbi idézi el? a program blokkolását, illet?leg az autó üzemképtelenségét. Tágított az illesztésen (0,03 mm), és késznek nyilvánította az autómat. A számla tetemes volt. Kocsimat hazavezettem, és azóta 1000 kilométer használtam. Eddig a sebességváltó automatika nem blokkolt még le.

Fentiek meggy?z?en bizonyítják, hogy a kérdéses Citroen C3 Exclusive/Sensodrive személygépkocsi kiforratlan és hibás konstrukció. A CITROEN gyár elítélhet? módon a vev?kre és a vev?szolgálatra bízza az innováció befejez? lépésének elvégzését, a konstrukció hibáinak észlelését és azok kiküszöbölését, miközben a szervizek alkalmazottainak hozzáértése, tisztelet a kivételnek, csak a számlák kiállítására korlátozódik.

Le kívánom szögezni, hogy én a kérdéses gépkocsi megvásárlásakor nem szerz?dtem innovátornak, sem a CITROEN gyár kísérleti nyulának.

Engem a gyárnak felróható okból kár ért. Ez a kár erkölcsi és anyagi egyben. Az erkölcsi rész számomra jelent?sebb: elvesztettem bizalmamat az autóban. Minden másodpercben azt várom, mikor fog megint leállni. Ilyen tudattal balesetveszélyes a közlekedés.
A kár másik része anyagi. Közel félmillió forintot fizettem indokolatlanul a kocsim „javítgatásáért”.

A legnagyobb hibát persze én követtem el, amikor vásárlás el?tt a tesztvezetéskor nem figyeltem fel arra, hogy a vaskos a-oszlop nagyot takar a vezet? látványából.
Például zebra felé közeledve, nem észlelhet? egy kés?n lelép? gyalogos. Vagy egy nagyobb ív? balkanyarkor az útat eltakarja a kacsás alakra hajazó csicsa miatt görbített széles oszlop. Begyakoroltam, hogy ilyenkor teljesen áthajolok az anyósüléshez, mert nem szeretem a "vakrepülést". ?rz?angyalomnak köszönhet?, hogy eddig nem volt a takarás miatt balesetem. A Citroen C3 tervez?je, a csicsa oltárán így áldozza fel a biztonságot! E "csicsabaj" sajna nem javítható, más talán, ha van egy igazi "szaki".

Hibalista

- Ablakemel? O Ft.
- Tolatóradar O Ft.
- Sebesség váltó automatika hatszor (összesen 500 ezer Ft.)

Ide hordtam szervizbe

C2 Kft
Citroen Pásztor

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Citroen Autoport s. r. o. Praha

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2003
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat 1.8 Következő autója? Toyota Corolla 1.4 D MMT
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C3 2002 (2002)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)