Aranygaluska
Szöveges ítélet
Végső soron a színe miatt választottuk, női autóknál nem ritka ez a szempont :-) Raktári akciós modell volt, azonnal el is lehetett hozni,
Persze sokan megpróbáltak lebeszélni, hogy mennyi gond van a francia autókkal, de a miénk (kopp-kopp-kopp) gyakorlatilag hibamentesen szolgált hét évig. Az elején ránk ijesztett, nem sokkal a garancia letelte előtt mindenféle furcsa tüneteket produkált, de a termosztát cseréje megoldotta a problémákat. Mondjuk mintha most is egy kicist lassan melegedne a motor, de a szerviz szerint ez így éppen rendben van.
Ezen kívül a kopó alkatrészekre kellett csak költeni, fékbetét és társai, de például az akksi 6 és fél évet bírta. Érdekes volt viszont, hogy a gyári Michelin abroncsok hamarabb kirepedeztek, a gumisunk a hetedik szezonjára nem is akarta őket visszarakni, pedig akkor még csak kb 40 ezer kilométernél járt. Gyakran kiégtek a fényszóróizzók, a csere pedig nem egyszerű (legalábbis a bal oldali).
Az autó egyébként családi kedvenc volt, a gyerekek szerették a felhajtható asztalkákat, később meg azt, hogy hátul is van 12V csatlakozó. Nekem a kényelmes ülések tetszettek, a sok rakodóhely, és a könnyű kormányzás. Szerintem a fékek is kifejezetten erősek. A tolatóradar plusz extra volt, korábban sosem hiányzott volna, de a következő autómban biztosan lesz.
A vezetéssel kapcsolatban a viszonylag kemény kuplung, és a hidegen nehezen kapcsolható sebességváltó nem tetszett, de a viszonyítási alap a másik autónk, egy új Honda Accord :-) A kartámasz jó ötletnek tűnik, de valójában nem túl kényelmes, váltáskor pedig útban van, igazából csak hosszú autópályázáskor használható.
Az 1.4-es motorral már egész ügyesen mozog, de a fogyasztása teljesen normális, nálunk még klímával, a szokásosnál nagyobb dugókban is megállt 8 alatt, de tipikusabb volt a 7 - 7.5 liter. Ha a nagyiékhoz mentünk az ország túlfelébe, akkor 6 alatt lehetett tartani.
A futómű, hát az olyan, amilyen, nem kifejezetten sportautós, de nem is Porsche helyett vettük. A vége felé már egy kicsit bezajosodott -- a futóműves megnézte, és szerinte minden rendben. A francia autók nagy pozitívuma a lágy rugózás, és valóban, a macskaköves utakat is teljesen kivasalta, még a fekvőrendőrök magasságát is képes volt centikkel csökkenteni.
A beltéri műanyagok viszont nem kezdtek el zörögni, pedig féltünk tőle. Attól is féltünk, hogy a világos belső kárpit hogyan bírja a gyűrődést, de már tudjuk, hogy remekül. A sebváltógombon és a kézifék fémszínűre festett gombján ellenben hamar megkopott a festék.
Hibalista
- Termosztát (garanciában cserélve).
Ide hordtam szervizbe
Citroen Szentendre
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Matiz | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
