Ár/tudás kiváló, de 2 kormánym? 1 éven belül?
Szöveges ítélet
Mivel apósomék már a 2. Xsara-juk elégedett tulajdonosai voltak, miel?tt mi is beálltunk a Citroenesek sorába, ezért nagy reményekkel vettük át az autót 2004 tavaszán a szalonban. Akcióban ingyen metálfénnyel, légkondival és 6 hangszórós cd-s rádióval adták. Ezekkel és az SX felszereltség minden kellékével már tényleg mondhatni minden benne volt, ami egy mai kocsiban elvárható kényelem és tudás.
Az el?z? autó (Fiat Uno) után maga a mennyország volt a nagyobb bels? terével és 75 LE-jével. Mint a futott km-ekb?l is látszik, az általam használt majd´ 2 évben eléggé kímélve volt, f?leg városon kívül és autópályán tette meg ezeket a km-eket is.
Már az átvételnél hallható volt egy - akkor még halk - zötyörgés-dorombolásféle a m?szerfal mögül, a motortér fel?l kisebb sebességnél, f?leg rosszabb aszfaltúton. Ez a használat során feler?södött, és már az 1000 km-es garanciális szerviznél jeleztem (ott nem vették még komolyan). Kés?bb a dorombolás mellé társult még egy kattogás is, amikor a kormányt elfordítottam valamelyik irányba, ez f?képp beparkolás közbeni kormányzásnál volt hallható. A folytatásban az élet úgy alakult, hogy 2004 novemberében (7 hónapos autó!) cserélték a kormánym?vet garanciában. Valami gumigy?r? kikopott a kormánym?ben, az adta a zajokat, de nem volt a kocsi balesetveszélyes - szerintük.
Nyugalom következett ezután, de nem sokáig, mert 1 hónappal kés?bb ismét el?jött a zaj. A szervizben párszor állítgattak a kormánym?vön, nem lett eredménye. 2005 júliusban így újabb kormánym? csere következett (15 hónapos autó kb.!), természetesen garanciában. Állítólag a Citroen kifejlesztett egy új konstrukciót a magyarokéhoz hasonló útmin?ségre, ezt tették bele. Azóta a kattogás elmúlt ugyan, de a dorombolás megmaradt, szóval szerintem a történetnek még nincs teljesen vége.
A f?városi utakon emellett az ablakokat sem volt érdemes lehúzni, mert mind a négy megmozdult a keretében (zörög), ha az ember ráhajtott bármilyen úthibára. Télen a hidegben nyöszörögtek a m?anyag bels? borítások, ezek melegebb id?ben elhalkultak, de maradt még bel?lük kevés zaj (pl. B oszlopon). Ezeket is jeleztem a szervizben, értelemszer?en nem sokat csináltak vele.
Kuplung hamar fogott. Ez jó volt elindulásnál vagy lassú gurulásnál, de annál kellemetlenebb volt menet közben a váltásnál. Ekkor ugyanis nehéz volt úgy felengedni a kuplungot, hogy ne legyen egy rántás érezhet? közben.
Összességében mit mondhatok? Tetszett, hogy sokat tud, 2 embernek tökéletes méret. Hátul sem annyira kicsi, de naponta hátul ülni már biztos nem lehet olyan kényelmes egy feln?ttnek. A csomagtartót tartom így utólag picit kicsinek, emellett magas a csomagtér ajtó küszöbje is (ha lenne benne ModuBoard, ez nem lenne így). Tetszik a magas építés, könnyen ki-be lehet szállni, jól belátni az utat a magasabb üléspozícióból. Ha a kormánym?vel nem kellett volna ennyiszer szervizbe járni (átlag 2 havonta vittem eddig csak emiatt), elégedett is lehettem volna a kocsival. A fogyasztását a gyári érték környékére nem sikerült bel?ni (6,2 helyett 6,9-7 liter légkondi nélkül a vegyes használat). Olajat nem ette, m?anyagok nem törtek le még sehonnan, elektromos hibát sem tapasztaltam.
2005.10.: egyik vidéki rokonlátogatás során hazafelé menet a motorból elment minden er? (max. 10%-os emelked?n 1-esben alig bírt felmenni). Emellett kigyulladt a motordiagnosztikai lámpa. Telefon assistance-nak, aki trélert küldött, majd csereautót (1.2-es Opel Corsát, triptronic(?) váltóval). Két napig volt a kocsi a szentendrei szervizben, mivel az volt a legközelebb a hiba keletkezési helyéhez. Ott resetelték és újratanították a fedélzeti számítógépet, ami állítólag lefojtotta a motort.
A kompjúter emellett elkezdett viccel?dni. Átlagfogyasztásnak, átlagsebességnek olyan alacsony számokat írt ki, amiket csak bírt, pl. az átlagfogyasztás szerinte 2l / 100 km volt. A kormánym? zajok pedig ismét elérték a t?réshatáromat. Megelégeltem. Mi jöhet még?
2006.01.: csere egy másik autóra. Az egykori keresked? jó áron visszavásárolta az autót, eredeti vételár 90%-áért. kp-ban.:) Így mindenki jól járt.
Mint az a lenti táblázatban látható, magával a Citroen márkával - egyel?re - nincs bajom, de a C-s sorozattól igyekszem egy darabig távol maradni.
Apósomék pedig a 3. Xsarájukat vették meg még 2004. végén...
Hibalista
- 1., kormánym?: alacsony sebességnél mély "dorombolás" a motortér fel?l + kormány tekerés közben (pl. parkolásnál) kattogott - csere 2x is, de 3. is esélyes volt
- 2., ablakok részben lehúzva rosszabb úton zörögnek a keretben
- 3., m?anyag zörgések id?nként B oszlopnál és hátul
- 4., rádió nem írta ki az állomásinfókat: 1000 km-es szervizen beállították
- 5., fékek ha vizet kapnak, nyikorognak utána jó darabig - állítólag az azbesztmentes fékek ilyenek sajnos
- 6., motordiagnosztika lámpa kigyulladt - trélerrel szervizbe vontatva, kompjúter "újratanítva"
- 7., fedélzeti kompjúter használhatatlan: pl. átlagfogyasztás 2 liter, átlagsebesség 2 km/h - kérdés, hogy az olajszintet v. a tankolással még megtehet? utat vajon jól mérte-e
Ide hordtam szervizbe
Citroen Wallis, Bp. Váci út: szolgálatkészek, barátságosak, de a munkájuk nem a legtökéletesebb
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Citro-Markt Kft. Miskolc: mindent elmagyaráznak, szervizként dolgoznak, nem pattintanak le minden hibát (mindkét alkalommal ?k javasoltak kormánym? cserét)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Uno 1.0ie | Következő autója? | Xsara Picasso 1.6 16V |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
