A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C3 (2002-2009)

C3 1.4 SX (8V) 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Ár/tudás kiváló, de 2 kormánym? 1 éven belül?

Szöveges ítélet

Mivel apósomék már a 2. Xsara-juk elégedett tulajdonosai voltak, miel?tt mi is beálltunk a Citroenesek sorába, ezért nagy reményekkel vettük át az autót 2004 tavaszán a szalonban. Akcióban ingyen metálfénnyel, légkondival és 6 hangszórós cd-s rádióval adták. Ezekkel és az SX felszereltség minden kellékével már tényleg mondhatni minden benne volt, ami egy mai kocsiban elvárható kényelem és tudás.
Az el?z? autó (Fiat Uno) után maga a mennyország volt a nagyobb bels? terével és 75 LE-jével. Mint a futott km-ekb?l is látszik, az általam használt majd´ 2 évben eléggé kímélve volt, f?leg városon kívül és autópályán tette meg ezeket a km-eket is.
Már az átvételnél hallható volt egy - akkor még halk - zötyörgés-dorombolásféle a m?szerfal mögül, a motortér fel?l kisebb sebességnél, f?leg rosszabb aszfaltúton. Ez a használat során feler?södött, és már az 1000 km-es garanciális szerviznél jeleztem (ott nem vették még komolyan). Kés?bb a dorombolás mellé társult még egy kattogás is, amikor a kormányt elfordítottam valamelyik irányba, ez f?képp beparkolás közbeni kormányzásnál volt hallható. A folytatásban az élet úgy alakult, hogy 2004 novemberében (7 hónapos autó!) cserélték a kormánym?vet garanciában. Valami gumigy?r? kikopott a kormánym?ben, az adta a zajokat, de nem volt a kocsi balesetveszélyes - szerintük.
Nyugalom következett ezután, de nem sokáig, mert 1 hónappal kés?bb ismét el?jött a zaj. A szervizben párszor állítgattak a kormánym?vön, nem lett eredménye. 2005 júliusban így újabb kormánym? csere következett (15 hónapos autó kb.!), természetesen garanciában. Állítólag a Citroen kifejlesztett egy új konstrukciót a magyarokéhoz hasonló útmin?ségre, ezt tették bele. Azóta a kattogás elmúlt ugyan, de a dorombolás megmaradt, szóval szerintem a történetnek még nincs teljesen vége.
A f?városi utakon emellett az ablakokat sem volt érdemes lehúzni, mert mind a négy megmozdult a keretében (zörög), ha az ember ráhajtott bármilyen úthibára. Télen a hidegben nyöszörögtek a m?anyag bels? borítások, ezek melegebb id?ben elhalkultak, de maradt még bel?lük kevés zaj (pl. B oszlopon). Ezeket is jeleztem a szervizben, értelemszer?en nem sokat csináltak vele.
Kuplung hamar fogott. Ez jó volt elindulásnál vagy lassú gurulásnál, de annál kellemetlenebb volt menet közben a váltásnál. Ekkor ugyanis nehéz volt úgy felengedni a kuplungot, hogy ne legyen egy rántás érezhet? közben.
Összességében mit mondhatok? Tetszett, hogy sokat tud, 2 embernek tökéletes méret. Hátul sem annyira kicsi, de naponta hátul ülni már biztos nem lehet olyan kényelmes egy feln?ttnek. A csomagtartót tartom így utólag picit kicsinek, emellett magas a csomagtér ajtó küszöbje is (ha lenne benne ModuBoard, ez nem lenne így). Tetszik a magas építés, könnyen ki-be lehet szállni, jól belátni az utat a magasabb üléspozícióból. Ha a kormánym?vel nem kellett volna ennyiszer szervizbe járni (átlag 2 havonta vittem eddig csak emiatt), elégedett is lehettem volna a kocsival. A fogyasztását a gyári érték környékére nem sikerült bel?ni (6,2 helyett 6,9-7 liter légkondi nélkül a vegyes használat). Olajat nem ette, m?anyagok nem törtek le még sehonnan, elektromos hibát sem tapasztaltam.

2005.10.: egyik vidéki rokonlátogatás során hazafelé menet a motorból elment minden er? (max. 10%-os emelked?n 1-esben alig bírt felmenni). Emellett kigyulladt a motordiagnosztikai lámpa. Telefon assistance-nak, aki trélert küldött, majd csereautót (1.2-es Opel Corsát, triptronic(?) váltóval). Két napig volt a kocsi a szentendrei szervizben, mivel az volt a legközelebb a hiba keletkezési helyéhez. Ott resetelték és újratanították a fedélzeti számítógépet, ami állítólag lefojtotta a motort.
A kompjúter emellett elkezdett viccel?dni. Átlagfogyasztásnak, átlagsebességnek olyan alacsony számokat írt ki, amiket csak bírt, pl. az átlagfogyasztás szerinte 2l / 100 km volt. A kormánym? zajok pedig ismét elérték a t?réshatáromat. Megelégeltem. Mi jöhet még?

2006.01.: csere egy másik autóra. Az egykori keresked? jó áron visszavásárolta az autót, eredeti vételár 90%-áért. kp-ban.:) Így mindenki jól járt.

Mint az a lenti táblázatban látható, magával a Citroen márkával - egyel?re - nincs bajom, de a C-s sorozattól igyekszem egy darabig távol maradni.
Apósomék pedig a 3. Xsarájukat vették meg még 2004. végén...

Hibalista

- 1., kormánym?: alacsony sebességnél mély "dorombolás" a motortér fel?l + kormány tekerés közben (pl. parkolásnál) kattogott - csere 2x is, de 3. is esélyes volt
- 2., ablakok részben lehúzva rosszabb úton zörögnek a keretben
- 3., m?anyag zörgések id?nként B oszlopnál és hátul
- 4., rádió nem írta ki az állomásinfókat: 1000 km-es szervizen beállították
- 5., fékek ha vizet kapnak, nyikorognak utána jó darabig - állítólag az azbesztmentes fékek ilyenek sajnos
- 6., motordiagnosztika lámpa kigyulladt - trélerrel szervizbe vontatva, kompjúter "újratanítva"
- 7., fedélzeti kompjúter használhatatlan: pl. átlagfogyasztás 2 liter, átlagsebesség 2 km/h - kérdés, hogy az olajszintet v. a tankolással még megtehet? utat vajon jól mérte-e

Ide hordtam szervizbe

Citroen Wallis, Bp. Váci út: szolgálatkészek, barátságosak, de a munkájuk nem a legtökéletesebb

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Citro-Markt Kft. Miskolc: mindent elmagyaráznak, szervizként dolgoznak, nem pattintanak le minden hibát (mindkét alkalommal ?k javasoltak kormánym? cserét)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Uno 1.0ie Következő autója? Xsara Picasso 1.6 16V
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C3 2002 (2002)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)